• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • hanna8911

V 11+5 här idag och tycker symtomen försvinner allt mer.. ska på KUB imorgon och är så orolig! Kan knappt tänka på något annat idag. Känner inget från livmodern, har försökt trycka lite och se om jag känner den men nada! Hur känner ni andra i samma vecka?

• Smka
    hanna8911 skrev 2018-02-21 18:00:39 följande:

V 11+5 här idag och tycker symtomen försvinner allt mer.. ska på KUB imorgon och är så orolig! Kan knappt tänka på något annat idag. Känner inget från livmodern, har försökt trycka lite och se om jag känner den men nada! Hur känner ni andra i samma vecka?

Är väl spökeveckorna =). Nu är jag bara i v 10+6 men tycker illamåendet i princip försvunnit och då spydde jag några gånger per dag förut. Kommer tillbaka ibland om jag inte äter med jämna mellanrum men är helt annorlunda än tidigare.
  • Tokmamma
    Challenge88 skrev 2018-02-20 20:00:00 följande:

Jag måste fråga er. Jag har inte varit på något ul och kommer inte fara på något förrän v 18-20. Mest för att vi inte har råd (visst skulle vi kunna "ta oss råd" men kommer nog inte bli så).

Är det fler än jag som inte går på tidigt ul?

Känns som jag är ensam om det.

Jag väntar mitt 3dje barn och ska för första gången göra kub test. Med dom två stora barnen väntade jag snällt till rutin ultraljudet. Denna gång är jag 10 år äldre och riskerna ökar.

Kan tycka att det är snålt med ul om man har en normal graviditet. Första barnet var mycket fel. Kollade missbildning, minskat vatten, Sd som påverkade livmoderstappen, bebisen växte inte som hon skulle mm mm så vi sprang jämt på ultraljud. Blev bra snopen när jag bara fick 1 ultraljud med andra barnet som var en normal grav.
  • Sabinac

Enligt appen går jag in i ny vecka i dag, då v 12. Men utgår ifrån att bli tillbakaflyttad ca 1 vecka vid kub som jag har bokat den 9/3. Det känns som en evighetslång väntan trots att det bara är 2 veckor. Vill bara få se att bebisen lever.

Vi har berättat för mina föräldrar och min bror om graviditeten då de varit till stor hjälp med barnen. Jag har likt mina två tidigare graviditeter varit helt utslagen sen v 7-8... kräkts uppåt 20gånger/ dygn och sovit resten av tiden.

Men resten av familjen har ingen aning om att vi är gravida.

När har ni gått ut/tänkt gå ut med graviditeten?

Dottern fyller 4 år den 17/3 och jag vill helst vänta till efter det för att inte ta fokuset från hennes dag. Men magen är redan ganska stor så jag hoppas kunna hitta några bra kläder till att kunna dölja magen.

• Orkide
    Tokmamma skrev 2018-02-21 18:52:12 följande:

Jag väntar mitt 3dje barn och ska för första gången göra kub test. Med dom två stora barnen väntade jag snällt till rutin ultraljudet. Denna gång är jag 10 år äldre och riskerna ökar.

Kan tycka att det är snålt med ul om man har en normal graviditet. Första barnet var mycket fel. Kollade missbildning, minskat vatten, Sd som påverkade livmoderstappen, bebisen växte inte som hon skulle mm mm så vi sprang jämt på ultraljud. Blev bra snopen när jag bara fick 1 ultraljud med andra barnet som var en normal grav.

Väntar också tredje och ska göra kub för första gången. Vet inte vad vi gör om det visar sig vara något ?fel? då vi har två barn har ta hänsyn till.
  • Almandan

Har gjort NIPT idag och på ultraljudet innan fick vi se en perfekt liten bebis på 55 mm. Så underbart! 12+0 enligt ultraljudet, 11+4 enligt senaste mens. Nu em veckas väntan på resultat av NIPT men är inte så nervös, har inga riskfaktorer mot mig.

• Marie357
    Mimipig skrev 2018-02-21 09:59:34 följande:
    Det låter onekligen som vi har väldigt lika situation. Mitt ma kom ut igår kväll av sig själv. Det började rinna blod och kom en klump, som en golfboll. En h senare kom två ordentliga klumpar till - jag tror detta var moderkaka och hinnsäcken. Det gjorde inte särskilt ont, kändes som medioker mensvärk bara Har en hel del eftervärkar nu, de är nästan starkare i smärta, men är ändå väldigt glad att det kom ut naturligt. Har tid på måndag för att kolla att allt verkligen är ute. Känns som ett bra kliv framåt mot ruta ett igen. Även om jag önskar att vi slapp.

Hej!

Här konstaterades ett MA i tisdags, skulle ha varit 8+6 men hjärtat hade slutat slå i vecka 7+2. Nu går jag och väntar på att få börja blöda spontant, annars har jag tid hos gyn på tisdag för att få medicinsk hjälp.

Såg att du var lika gammal som mig. Fyller 40 om 2 år..Och sambon har inga egna biologiska barn...det bara måste lyckas.

nouw.com/denöppnakampen
  • Nesid88

Hej allihopa! Jag är ny här på familjeliv & hittade precis denna fina tråd Glad

Jag & sambon plussade 29/1-18 & var på första Mvc besöket igår! Vi fick bland annat veta att Bf är ca 25/9-18. Jag ska iväg på VUL den 1a mars, så det kan ju bli ändring, men för tillfället gissas det iaf på september!

Det blir vårt första barn ihop och är även första gången jag är gravid, så allt känns superroligt, spännande och nervöst i en enda blandad kompott just nu! Glad{#emotions_dlg.flower}

• Jasminefjellberg
    Challenge88 skrev 2018-02-20 20:00:00 följande:

Jag måste fråga er. Jag har inte varit på något ul och kommer inte fara på något förrän v 18-20. Mest för att vi inte har råd (visst skulle vi kunna "ta oss råd" men kommer nog inte bli så).

Är det fler än jag som inte går på tidigt ul?

Känns som jag är ensam om det.

Jag känner precis samma. Jag ska inte heller på ul förens det är rutinul, förra graviditeten gick vi bara på rul också. Mest nu för att det bara inte blir av då vi har fullt upp och jag är idag i vecka 14, 13+0 . Så det kommer gå fort till rul. Men man undrar ju om den lever där inne? Magen växer ju dock som den ska och ligger jag ner helt rak på rygg så har jag en bulle längst ner på magen :D så jag tror ju att allt är bra med den lilla
  • Tokmamma
    Orkide skrev 2018-02-22 12:34:39 följande:

Väntar också tredje och ska göra kub för första gången. Vet inte vad vi gör om det visar sig vara något ?fel? då vi har två barn har ta hänsyn till.

Jag och mannen var överens innan vi började försöka och det känns väldigt skönt att vi båda tyckte samma sak. Får vi ett dåligt resultat så vet vi hur vi ska agera.
Svar på tråden BF September 2018