BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
V 11+5 här idag och tycker symtomen försvinner allt mer.. ska på KUB imorgon och är så orolig! Kan knappt tänka på något annat idag. Känner inget från livmodern, har försökt trycka lite och se om jag känner den men nada! Hur känner ni andra i samma vecka?
V 11+5 här idag och tycker symtomen försvinner allt mer.. ska på KUB imorgon och är så orolig! Kan knappt tänka på något annat idag. Känner inget från livmodern, har försökt trycka lite och se om jag känner den men nada! Hur känner ni andra i samma vecka?
Jag måste fråga er. Jag har inte varit på något ul och kommer inte fara på något förrän v 18-20. Mest för att vi inte har råd (visst skulle vi kunna "ta oss råd" men kommer nog inte bli så).
Är det fler än jag som inte går på tidigt ul?
Känns som jag är ensam om det.
Enligt appen går jag in i ny vecka i dag, då v 12. Men utgår ifrån att bli tillbakaflyttad ca 1 vecka vid kub som jag har bokat den 9/3. Det känns som en evighetslång väntan trots att det bara är 2 veckor. Vill bara få se att bebisen lever.
Vi har berättat för mina föräldrar och min bror om graviditeten då de varit till stor hjälp med barnen. Jag har likt mina två tidigare graviditeter varit helt utslagen sen v 7-8... kräkts uppåt 20gånger/ dygn och sovit resten av tiden.
Men resten av familjen har ingen aning om att vi är gravida.
När har ni gått ut/tänkt gå ut med graviditeten?
Dottern fyller 4 år den 17/3 och jag vill helst vänta till efter det för att inte ta fokuset från hennes dag. Men magen är redan ganska stor så jag hoppas kunna hitta några bra kläder till att kunna dölja magen.
Jag väntar mitt 3dje barn och ska för första gången göra kub test. Med dom två stora barnen väntade jag snällt till rutin ultraljudet. Denna gång är jag 10 år äldre och riskerna ökar.
Kan tycka att det är snålt med ul om man har en normal graviditet. Första barnet var mycket fel. Kollade missbildning, minskat vatten, Sd som påverkade livmoderstappen, bebisen växte inte som hon skulle mm mm så vi sprang jämt på ultraljud. Blev bra snopen när jag bara fick 1 ultraljud med andra barnet som var en normal grav.
Har gjort NIPT idag och på ultraljudet innan fick vi se en perfekt liten bebis på 55 mm. Så underbart! 12+0 enligt ultraljudet, 11+4 enligt senaste mens. Nu em veckas väntan på resultat av NIPT men är inte så nervös, har inga riskfaktorer mot mig.
Hej!
Här konstaterades ett MA i tisdags, skulle ha varit 8+6 men hjärtat hade slutat slå i vecka 7+2. Nu går jag och väntar på att få börja blöda spontant, annars har jag tid hos gyn på tisdag för att få medicinsk hjälp.
Såg att du var lika gammal som mig. Fyller 40 om 2 år..Och sambon har inga egna biologiska barn...det bara måste lyckas.
Hej allihopa! Jag är ny här på familjeliv & hittade precis denna fina tråd 
Jag & sambon plussade 29/1-18 & var på första Mvc besöket igår! Vi fick bland annat veta att Bf är ca 25/9-18. Jag ska iväg på VUL den 1a mars, så det kan ju bli ändring, men för tillfället gissas det iaf på september!
Det blir vårt första barn ihop och är även första gången jag är gravid, så allt känns superroligt, spännande och nervöst i en enda blandad kompott just nu! 

Jag måste fråga er. Jag har inte varit på något ul och kommer inte fara på något förrän v 18-20. Mest för att vi inte har råd (visst skulle vi kunna "ta oss råd" men kommer nog inte bli så).
Är det fler än jag som inte går på tidigt ul?
Känns som jag är ensam om det.
Väntar också tredje och ska göra kub för första gången. Vet inte vad vi gör om det visar sig vara något ?fel? då vi har två barn har ta hänsyn till.