BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Är det nån som vet om barnmorskan kan hjälpa till på nå sätt att sjukskriva en? Jag är det just nu men den läkaren på vc valde att endast skriva pga ryggen, trots att jag yrkade på att jag springer uppe om nätterna, därmed ingen direkt sömn... Jättetrött hela tiden, yrsel attacker och bär jag något tungt så blöder jag (dom säger att de blöder nedanför livmodern)... Jag är lastbilschaufför och därmed ska sitta bakom ratten hela dagen, dra pall på upp emot ett ton, bära paket hit och dit... Uppför trappor m. M och paketen väger uppemot 35kg styck.. Och det är jättestressigt, vi har tidspress och vissa dagar hinner jag inte med att ta nån lunch/rast. Så därför undrar om bm KAN anse att jag behöver as och hjälpa till med de på nå sätt?
Vilken vecka är ni i nu? Börjar ni också få det svårt att dölja magen?
Jag beklagar ditt ma. Jag vet hur det känns, är med om samma sak själv. Det kunde varit jag som skrev ditt tidigare inlägg. Jag var på VUL i (trodde jag) v12 och fick veta att fostret dött i v 7+4. Fick en ny tid den 27/2 för att ge kroppen tid att sköta det själv, annars tabletter då.
Det var som att kroppen fattade först när hjärnan fattat att det var kört, för samma dag som VUL varit, började jag få blodiga flytningar. Detta höll på ända tills igår. Igår kväll fick jag allt mer mensvärk och kände på mig att det skulle sätta igång nu. Mycket riktigt vaknade jag i natt av stark mensvärk. Försökte somna om men det blev bara värre. Gick upp på toa, och för att ta värktabletter. Då kom det nästan som värkar, fick andas mig igenom dem, och det kom ut klumpar och blod. Tillsist kom nog hinnsäcken och moderkakan för efter den klumpen försvann smärtan direkt. Det var kanske 30 min som det var riktigt jobbigt, sen släppte allt. (Ber om ursäkt för detaljerna, men det hjälpte iaf mig att läsa om andras ma, för nu visste jag ungefär vad jag skulle vänta mig.) Nu blöder jag bara, som mens ungefär. Förhoppningsvis läker det fort, nu när kroppen skötte det själv.
Det kändes också skönt att det är över, nu kan vi börja om igen, så fort jag slutat blöda. Det var dessutom det första jag frågade läkaren, när vi kan börja försöka igen. Känner verkligen att jag vill bli gravid igen, så fort som möjligt.
Hoppas det går bra för dig, och att ni också kan börja om igen.
Är det någon här som har erfarenhet av högt blodvärde samt högt ferritinvärde? Min bm ringde nu på morgonen och meddelade att jag har för högt på bägge och att hon har skickat ett remiss till spec. mödravården.
Jag blir supernojjig. :( jag kom av mig då jag pratade med henne så jag frågade inte ens om hur skadligt det var osv.
Har 175 i ferritinvärde och 150 i järnvärde.
Hej! Måste fråga om det är någon som oxå har fått avsevärt försämrad syn i och med graviditet? Jag är i v.8+5, var hos optiker förra veckan och fick veta att jag egentligen inte får köra bil så som jag ser idag (ska få glasögon) har läst att hormoner kan påverka synen! Någon som upplevt lika?
Hej! Måste fråga om det är någon som oxå har fått avsevärt försämrad syn i och med graviditet? Jag är i v.8+5, var hos optiker förra veckan och fick veta att jag egentligen inte får köra bil så som jag ser idag (ska få glasögon) har läst att hormoner kan påverka synen! Någon som upplevt lika?
Okej. Ja jag förstår absolut att man vill kolla om det kommer en blödning el liknande. Då skulle jag också kolla tidigare.
Jag har varit helt inställd på att få vänta med att se bebis till rul. Men ju mer jag läser här och på en fbgrupp ju stressad över ma blir jag. Har fortsatta symtom osv och allt känns "normalt", får helt enkelt lita på kroppen tills jag får se den på rul.
Otroligt att jag får så dåligt tålamod bara över att läsa om andra. Har i vanliga fall väldigt gott tålamod samt är väldigt "oroslös". Men nu blir jag väldigt påverkad av andras olycka:(