• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Tokmamma

Dagen blev inte alls som planerad.

Vaknade kl 22 i går av världens smärta. Smärtan höll i sig hela natten och vid 01 så har det kommit pytteliten blod. Nu är det kört för det i huvudet.

Det lilla blodet avtog kl 05 men smärtan fortsatte. Ringde gym och fick komma in.

Suttit på akuten hela fm. Alla prover såg bra ut och ul hittade dom inget avvikande. Fostret var i rätt storlek, hjärtat slog. Äggledarna var normala. Inget som förklarade smärtan. Nu är det mest mensvärk. Fick orden att komma in igen om det händer igen.

Misstänker att det är pga alla lyft jag gjort på jobbet. Varit extremt mycket den här veckan.

Nu sova!

• Mawie
    Tokmamma skrev 2018-02-23 13:37:00 följande:

Vaknade kl 22 i går av världens smärta. Smärtan höll i sig hela natten och vid 01 så har det kommit pytteliten blod. Nu är det kört för det i huvudet.

Det lilla blodet avtog kl 05 men smärtan fortsatte. Ringde gym och fick komma in.

Suttit på akuten hela fm. Alla prover såg bra ut och ul hittade dom inget avvikande. Fostret var i rätt storlek, hjärtat slog. Äggledarna var normala. Inget som förklarade smärtan. Nu är det mest mensvärk. Fick orden att komma in igen om det händer igen.

Misstänker att det är pga alla lyft jag gjort på jobbet. Varit extremt mycket den här veckan.

Nu sova!

Vila vila,Skönt att allt såg bra ut!
    Bf 11 sep
  • Hellan
    Orkide skrev 2018-02-22 12:34:39 följande:

Väntar också tredje och ska göra kub för första gången. Vet inte vad vi gör om det visar sig vara något ?fel? då vi har två barn har ta hänsyn till.

Här är en till som väntar 3:e barnet. Vi har dock för flera veckor sedan enats om att om det visar sig på kub eller senare undersökningar att det är något fel så kommer vi att avbryta, pga att vi vill inte ta mer tid än vad ett normalt barn gör från våra nuvarande barn, då vi redan vid 2:a fick och har besvär med hat och otrolig svartsjuka från äldsta mot den yngsta å då är de idag 10 och 7 år. Hoppas innerligt att det ger oss bra ods för jag vete 17 hur jag klara ett avbrytande psykiskt.
  • Snufflan

Ångest!

Jag har redan varit inne på detta en gång innan. Nytt jobb på måndag, går in i v.12. Arbetsgivaren vet inget. Min mamma tycker jag ska berätta på en gång. Jag tänker det också. Men fler avråder mig att säga något alls och vänta så länge jag kan. Har 6 mån provanställning. Alltså några veckor innan bf. Vet inte vad jag ska göra eller tar mig till. Mår jättedåligt av det här. Vill inte ljuga, men vill inte bli av med jobbet heller. Usch, alla råder mig till olika saker. Säga eller inte säga det är frågan? 

• beso
    Tokmamma skrev 2018-02-23 13:37:00 följande:

Nu sova!

Nämen fy fan va obehagligt. Ska du försöka ändra arbetsuppgifter eller sjukskriva dig nu? Hur mår du Nu? Hur går det?
  • Xcalibur666
    Snufflan skrev 2018-02-23 21:05:46 följande:

Ångest!

Jag har redan varit inne på detta en gång innan. Nytt jobb på måndag, går in i v.12. Arbetsgivaren vet inget. Min mamma tycker jag ska berätta på en gång. Jag tänker det också. Men fler avråder mig att säga något alls och vänta så länge jag kan. Har 6 mån provanställning. Alltså några veckor innan bf. Vet inte vad jag ska göra eller tar mig till. Mår jättedåligt av det här. Vill inte ljuga, men vill inte bli av med jobbet heller. Usch, alla råder mig till olika saker. Säga eller inte säga det är frågan? 

Jag berättade i onsdags att jag var gravid för min chef. Jag var då i v.12. (11+6) Skulle gå på mitt 3e  läkarbesök under ganska kort tid o ville berätta tidigt då jag kommer ha en ganska viktig roll under våren/sommaren på jobbet när massa nya sommarjobbare kommer mm. (Har ett tungt aktivt utejobb)
    Tänkte att berättar jag tidigt så får han mer tid på sig att hitta en ersättare för mig o jag behöver inte oroa mig. Min graviditet var inte planerad. Började på mitt jobb i april o blev fastanställd  i oktober.

Jag tycker att det är bättre o vara ärlig o säga som det är istället för att jobbet får reda på det på annat håll eller att du säger till för sent! Jag var skitnervös men min chef är snäll o human så det gick bättre än förväntat.

• Satelliten
    Xcalibur666 skrev 2018-02-23 22:18:51 följande:

Jag berättade i onsdags att jag var gravid för min chef. Jag var då i v.12. (11+6) Skulle gå på mitt 3e  läkarbesök under ganska kort tid o ville berätta tidigt då jag kommer ha en ganska viktig roll under våren/sommaren på jobbet när massa nya sommarjobbare kommer mm. (Har ett tungt aktivt utejobb)

Tänkte att berättar jag tidigt så får han mer tid på sig att hitta en ersättare för mig o jag behöver inte oroa mig. Min graviditet var inte planerad. Började på mitt jobb i april o blev fastanställd  i oktober.

Jag tycker att det är bättre o vara ärlig o säga som det är istället för att jobbet får reda på det på annat håll eller att du säger till för sent! Jag var skitnervös men min chef är snäll o human så det gick bättre än förväntat.

Hittade tråden nu och Hoppar rakt in i diskussionen : )

Jag tror också på att inte skjuta för länge på det, du vill ju ses som en pålitlig och trovärdig person. Det kommer ändå synas innan provanställningen går ut och det är för nära inpå.
  • Tokmamma
    beso skrev 2018-02-23 22:09:49 följande:

Nämen fy fan va obehagligt. Ska du försöka ändra arbetsuppgifter eller sjukskriva dig nu? Hur mår du Nu? Hur går det?

Jag mår bättre. Det värsta försvann redan igår på akuten. Jag ska på inskrivning på torsdag och ska prata med bm om det kan vara pga lyft. Det är bara min egen teori. Jag har lite tur nu för jag är ledig hela nästa vecka *sportlov. Så jag får vila mig från lyften.
  • FrkMalin
    Snufflan skrev 2018-02-23 21:05:46 följande:

Ångest!

Befinner mig i precis samma situation, är så jobbigt när det inte finns något rätt eller fel på hur man ska göra. Ska skriva på papper för min anställning nästa vecka, en del tycker att man ska berätta innan man skriver på, andra tycker att man ska berätta någon vecka efter påskrivning och andra att man ska vänta så länge som möjligt. Jag kommer inte ha provanställning dock vilket är en lättnad, det får ju dock en att vilja skriva på innan man berättar... men som sagt, man blir ju knappast klokare när man frågar om råd när man får olika från alla.. Jag kommer berätta någon vecka efter att jag börjat. Är i vecka 10 och har inte ens berättat för min omgivning än så jag hoppas att de förstår att jag inte ville berätta om det så tidigt.
  • Tildurrr
    FrkMalin skrev 2018-02-24 11:27:15 följande:

Befinner mig i precis samma situation, är så jobbigt när det inte finns något rätt eller fel på hur man ska göra. Ska skriva på papper för min anställning nästa vecka, en del tycker att man ska berätta innan man skriver på, andra tycker att man ska berätta någon vecka efter påskrivning och andra att man ska vänta så länge som möjligt. Jag kommer inte ha provanställning dock vilket är en lättnad, det får ju dock en att vilja skriva på innan man berättar... men som sagt, man blir ju knappast klokare när man frågar om råd när man får olika från alla.. Jag kommer berätta någon vecka efter att jag börjat. Är i vecka 10 och har inte ens berättat för min omgivning än så jag hoppas att de förstår

att jag inte ville berätta om det så tidigt.

Jag kommer antagligen att skriva på en fastanställning snart men tänker att innan ul kan jag ju inte ärligt ens veta om det är en bebis där så jag får avvakta lite, är också i v 10 nu
Svar på tråden BF September 2018