• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Nostalgity

Hur många kg har ni gått upp hittills?

Jag är i vecka 15 och har gått upp ca 7 kg redan ='(

Känner mig som en valross, överviktig och fet.

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Sabinac

Jag är så lättad idag! Fick resultatet från vårat NIPT prov idag i brevlådan och de meddelade att allt var normalt. Jag har varit så orolig sen vi var på kub och fick lite sämre sannolikhet på trisomi 21. Varit orolig att bebisen inte ska må bra osv men är så lättad nu. Har nytt ultraljud på fredag och hoppas att allt fortfarande ser bra ut även då.

• Hellan
    Nostalgity skrev 2018-03-21 15:13:50 följande:

Oxå i v 15 (14+3) ca ca +3kg sen inskrivning i v7 gissar på ca 5 kg sen + et. Magen tar dock i och är i vägen och byxorna funkar att stängs på morgonen men framåt EM måste jag knäppa upp dem. Unde de andra graviditeterna har jag ökat 20 kg både gångerna, hoppas på att inte ta så mycket denna gång.

Någon mer som börjat svälla om fötterna?!

Själv är jag så svullen att jag knappt får på skorna på kvällen. Så nu kör jag med stödstrumpbyxor, då jag återigen börjat få åderbråck uppe vid jumsken nästan.
  • Hellan
    Mawie skrev 2018-03-19 19:38:23 följande:

Fick mail att ngn bm skulle ringa mig 10.45 i dag men ingen ringde! :(kom inte fram på deras telefon.

Hur går det för dig?!
  • Tokmamma
    Nostalgity skrev 2018-034-21 15:13:50 följande:

Jag går in i vecka 14 imorgon och har gått upp 4kg.

Det som stör mig mest är inte kilona utan att min kost är fruktansvärd. Jag äter det jag inte mår illa av och tyvärr blir det massor med bröd och snabba kolhydrater. Min kropp mår inge bra av det och nu får jag massor med finnar!

Hoppas att jag mår bättre snart så jag kan börja äta bättre.
  • Nostalgity
    Hellan skrev 2018-03-21 19:31:04 följande:

Oxå i v 15 (14+3) ca ca +3kg sen inskrivning i v7 gissar på ca 5 kg sen + et. Magen tar dock i och är i vägen och byxorna funkar att stängs på morgonen men framåt EM måste jag knäppa upp dem. Unde de andra graviditeterna har jag ökat 20 kg både gångerna, hoppas på att inte ta så mycket denna gång.

Någon mer som börjat svälla om fötterna?!

Själv är jag så svullen att jag knappt får på skorna på kvällen. Så nu kör jag med stödstrumpbyxor, då jag återigen börjat få åderbråck uppe vid jumsken nästan.

Önskar också jag gått upp bara 3kg! Hehe

Har gått upp 13 vs. 14 kg med mina andra två.. Men nu har jag ju redan gått upp hälften av de..så känns som jag kommer gå upp 20-25 kg denna gång och det har redan blivit psykiskt jobbigt för mig med dessa kg.
  • Smka
    Nostalgity skrev 2018-03-21 20:11:57 följande:

Önskar också jag gått upp bara 3kg! Hehe

Har gått upp 13 vs. 14 kg med mina andra två.. Men nu har jag ju redan gått upp hälften av de..så känns som jag kommer gå upp 20-25 kg denna gång och det har redan blivit psykiskt jobbigt för mig med dessa kg.

Var hos bm idag och vägde mig. Förra gången tyckte jag att jag gått upp mycket i v 25 typ nu hade jag hårt upp mycket mer nu i v 16. Nu är jag rätt smal så klart kroppen vill lägga på sig lite men felet är väl att jag har ätit så mycket skit. Mådde fruktansvärt illa i början och fick äta konstant, nu är det bättre men jag har liksom fortsatt stoppa i mig onyttigheter varje dag. Dessutom är jag annars aktiv och tränar mycket. Nu rör jag mig nästan inget i jämförelse. Är så trött orkar knappt jobba och ta hand om min son, har huvudvärk varje dag lägger mig mellan 20-21 varje kväll. Usch vad gnälligt det blev, men är ingen rolig graviditet det här. Kommer väl sluta på 20kg +
  • Nostalgity
    Smka skrev 2018-03-21 20:20:42 följande:

Var hos bm idag och vägde mig. Förra gången tyckte jag att jag gått upp mycket i v 25 typ nu hade jag hårt upp mycket mer nu i v 16. Nu är jag rätt smal så klart kroppen vill lägga på sig lite men felet är väl att jag har ätit så mycket skit. Mådde fruktansvärt illa i början och fick äta konstant, nu är det bättre men jag har liksom fortsatt stoppa i mig onyttigheter varje dag. Dessutom är jag annars aktiv och tränar mycket. Nu rör jag mig nästan inget i jämförelse. Är så trött orkar knappt jobba och ta hand om min son, har huvudvärk varje dag lägger mig mellan 20-21 varje kväll. Usch vad gnälligt det blev, men är ingen rolig graviditet det här. Kommer väl sluta på 20kg +

Är precis som dig! Var rätt smal sen innan, helt ok muskelatur! Och jag har också ätit konstant i början pga illamåendet.

Jag är sjukskriven till 3e april, har ett väldigt aktivt jobb som jag varit sjukskriven från sen slutet av Jan. Känner att jag blivit mer slö/trött/gått ner mig sen dess... Så ska bli skönt att börja jobba igen och kanske plana ut eller Minska i vikt!

Jag har rätt stor mage för att vara i vecka 15. En helt tydlig gravid mage, så det är väl där de mesta satt sig.
  • Mawie
    Hellan skrev 2018-03-21 19:32:38 följande:

Hur går det för dig?!

Fick prata med en bm men hon hade inte mycket givande svar, mer än att jag ska det lugnt, sjukskrev mig resten av veckan.

Tänker prata med kvinnokliniken istället, de ska höra av sig och återkoppla angående ringen om någon vecka.

Känner mig nere och min partner försöker vara stöttande men känner mig äcklad av mig själv och förstörd där nere.
    Bf 9 sep
  • Tokmamma
    Mawie skrev 2018-03-22 08:30:09 följande:

Fick prata med en bm men hon hade inte mycket givande svar, mer än att jag ska det lugnt, sjukskrev mig resten av veckan.

Tänker prata med kvinnokliniken istället, de ska höra av sig och återkoppla angående ringen om någon vecka.

Känner mig nere och min partner försöker vara stöttande men känner mig äcklad av mig själv och förstörd där nere.

Vet du vad det kallas för det du har råkat ut för? Även om det inte är bra att googla så är det ju lång väntan.

Det kanske kan reda ut några frågor.
Svar på tråden BF September 2018