BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Då passar jag också på att hoppa in här. BF 1/9 med fjärde barnet. Fick usla siffror på KUB och har därför gjort mkp med all den ångest som det innebär. Nu har vi fått svar på alla analyser och vet att vi väntar en frisk flicka, så nu ska vi försöka släppa de senaste månaderna och försöka gå in i den "vanliga" graviditetsoron istället...
Grattis till att ni fått bra svar och att ni väntar en frisk bebis! Kub känns så osäkert tyvärr.. vi fick inte usla siffror på kub men ändå lite sämre siffror så fick göra nipt. Hoppas resten av din graviditet kommer bli bra!
Måste skriva av mig lite här, är så orolig. Började blöda lite igår kväll, men det var inte mer än att det bara kom på pappret när jag torkade mig. Det var lite rosa på pappret nu på morgonen också men inte mycket. Jag har inte direkt ont heller. Ringde till barnmorskan förut som tyckte att jag skulle avvakta och se om det avtog, annars kontakta gyn om jag var väldigt orolig. Någon som varit med om liknande och har några lugnande ord?
Måste skriva av mig lite här, är så orolig. Började blöda lite igår kväll, men det var inte mer än att det bara kom på pappret när jag torkade mig. Det var lite rosa på pappret nu på morgonen också men inte mycket. Jag har inte direkt ont heller. Ringde till barnmorskan förut som tyckte att jag skulle avvakta och se om det avtog, annars kontakta gyn om jag var väldigt orolig. Någon som varit med om liknande och har några lugnande ord?
Usch, vilken oro du måste känna! Jag blödde bara lite lite i början efter att jag hade fått orgasm men inget mer än det så där har jag tyvärr inga lugnande ord att komma med.
Vet du med dig att du har gjort något som kunnat orsaka en blödning? Typ ansträngt dig vid toalettbesök, lyft tungt etc? Om det bara är så lite som kommit så är det säkert bara ett blodkärl som har spruckit eller liknande. Så typiskt att det händer en fredag också! Om det inte kommer mer under dagen hade jag nog sett det som en engångsföreteelse och inte lagt så stor vikt vid det men kommer det mer under dagen så skulle nog jag kontaktat gyn.
Tänker på dig!
Jag blödde konstant mellan v6-v10, både rosa flytningar och mensliknande blödning. Det kom tillbaka igen i v15 och har kommit och gått lite sedan dess, är i v18 nu. Aldrig haft ont i samband med blödningarna och inga klumpar. Och min lille grabb som ligger därinne mår toppen och lever loppan :) Så jag tror inte att du behöver vara orolig, säkert bara sköra slemhinnor eller något blodkärl som brustit. Men är man orolig så kan man såklart åka in och kolla sig :)
Tack för lugnande ord! Fint att höra att han mår bra därinne ändå :) Vet du vad dina blödningar beror på?
Är det någon som har en aning om vad de kan vara som gör så ont?
Började i onsdags då jag var tillbaka på jobbet från 2 månaders sjukskrivning. Är lastbilschaufför och lyfter därför väldigt tungt.... Sen har de kommit efter jobbet varje dag... Samt idag när jag och karln varit på loppis (gick en hel del).. Det är en smärta som ilar, drar lr hur jag ska förklara... I mitten från livmodertappen typ upp till livmodern, känns som det är däremellan iaf. Gör SÅ ont!
Är det någon som har en aning om vad de kan vara som gör så ont?
Började i onsdags då jag var tillbaka på jobbet från 2 månaders sjukskrivning. Är lastbilschaufför och lyfter därför väldigt tungt.... Sen har de kommit efter jobbet varje dag... Samt idag när jag och karln varit på loppis (gick en hel del).. Det är en smärta som ilar, drar lr hur jag ska förklara... I mitten från livmodertappen typ upp till livmodern, känns som det är däremellan iaf. Gör SÅ ont!