• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Mimi93
    FrkMalin skrev 2018-03-20 10:48:25 följande:

Igår fick vi se vårt lilla mirakel, allt såg ut som det skulle och vi fick den lägsta sannolikheten så det känns skönt. Då jag är förstföderska har hela den här situationen känts svår att greppa, det är det fortfarande men nu vet man att det faktiskt är något där inne iaf! Har tidigare gått runt och oroat mig över att jag inbillar mig allt och att det är tomt där inne så det var betryggande att bara få se det lilla livet Bf blev 23 september!

Åh va kul! Jag har också bf 23/9 ????
  • Hellan
    Mawie skrev 2018-03-22 08:30:09 följande:

Fick prata med en bm men hon hade inte mycket givande svar, mer än att jag ska det lugnt, sjukskrev mig resten av veckan.

Tänker prata med kvinnokliniken istället, de ska höra av sig och återkoppla angående ringen om någon vecka.

Känner mig nere och min partner försöker vara stöttande men känner mig äcklad av mig själv och förstörd där nere.

Trist att bm inte hade så mycket till svar. Men kvinnokliniken är ju proffs på oss kvinnor så jag hoppas du får bea svar och respons där.

Förstår att du känner dig nere och åter igen så tycker jag att du ska be om att komma till en kurator/ prykolog för att ventilera dig. Berätta för kk hur du mår psykiskt så måste de kunna hjälpa dig med den kontakten.

Hoppas du kan ventilera med din partner oxå så att även hen får förståelse för vad du känner och går igenom. När vi fick ett utomkveds pratade jag inget med min sambo och han såg ju allt helt annorlunda och tyvärr så skapade det sår i själen som jag lever med än, missförstånd förstår jag men kommentarerna sårade mer än han kan ana och jag har svårt att glömma det helt, åh det påbörjar ju vårt liv än i dag fast att det var 2006.

Styrke kramar till dig!
  • Hellan

Idag var jag till bm och fick tid till rul den 24/4.

Fick även lyssna på bebisens Hjärtslag 138st i stabilt tempo, så farsinerande varje gång, tycker nästan att det är häftigare att höra än att se på ul.

Fick även lämna blodprov, 7 rör! höll på att smälla av när kvinnan på labb radade upp alla rören och tänkte hur ska jag ta mig härifrån utan blod :-/

• Snufflan
    Nostalgity skrev 2018-03-21 15:13:50 följande:

Hur många kg har ni gått upp hittills?

Jag är i vecka 15 och har gått upp ca 7 kg redan ='(

Känner mig som en valross, överviktig och fet.

Också v.15 (eller i morgon) har gått upp 4,5 kg!!!
  • Otit

Hur har det gått för er som fått nytt jobb? Har ni berättat för era chefer än? Jag började på mitt nya jobb i onsdags. Ska ha genomgång med chefen på tisdag och tänkte berätta då. Känns sjukt jobbigt. Känns som att jag ställer till det så plus att jag tycker jobbet verkar så roligt. Känns tråkigt att inte få jobba där så länge innan jag ska föda.

• Satelliten
    Tokmamma skrev 2018-03-21 19:34:43 följande:

Jag går in i vecka 14 imorgon och har gått upp 4kg.

Det som stör mig mest är inte kilona utan att min kost är fruktansvärd. Jag äter det jag inte mår illa av och tyvärr blir det massor med bröd och snabba kolhydrater. Min kropp mår inge bra av det och nu får jag massor med finnar!

Hoppas att jag mår bättre snart så jag kan börja äta bättre.

Samma här, har mått så illa att jag levt på bröd, blåbärssoppa, chips och saltlakrits... det enda som funkat men är ju extremt onyttigt. Äter Lergigan Comp 3 gånger om dagen nu och det hjälper faktiskt.
  • Sabinac

Idag har jag varit på ett andra ultraljud för att datera längden av graviditeten. Blev tillbakaflyttad 1 vecka, fick nytt bf den 23/9. Jag tror bebisen kommer tidigare men det återstår att se.

Har inte en aning om när jag hade ägglossning.

Det var iallafall roligt att få se bebisen igen.

• FrkMalin
    Otit skrev 2018-03-23 06:17:41 följande:

Hur har det gått för er som fått nytt jobb? Har ni berättat för era chefer än? Jag började på mitt nya jobb i onsdags. Ska ha genomgång med chefen på tisdag och tänkte berätta då. Känns sjukt jobbigt. Känns som att jag ställer till det så plus att jag tycker jobbet verkar så roligt. Känns tråkigt att inte få jobba där så länge innan jag ska föda.

Jag är inne på min tredje vecka på mitt nya jobb, jag gjorde så att jag berättade för chefen när vi skulle skriva på anställningsavtalet... Kände precis som du gör, mycket ångest och oro kring hela situationen och hade inte planerat att berätta så tidigt men det blev så och jag är verkligen glad att jag gjorde det. Hon har dragit undan mig och frågat hur jag mår, om hur länge jag tänker att jag skulle vilja jobba och när/hur jag vill berätta för kollegorna. Vi har APT med all ordinarie personal om två veckor så vi tänkte berätta det då, det känns tryggt att ha någon att bolla med! Jag sa precis som du skrev på slutet, att man inte hinner jobba så länge men som min chef svarade så kommer vi börja jobba igen när ledigheten är över och att få barn är något som de flesta går igenom.
  • Evianna

Jag är i v 16 och vägde 73 kg innan jag blev gravid. Väger 69 nu så jag har gått ner. Mina andra graviditeter har börjat likadant men i slutändan brukar jag ligga på 10 kg plus ändå.

• Otit
    FrkMalin skrev 2018-03-23 17:20:08 följande:

Jag är inne på min tredje vecka på mitt nya jobb, jag gjorde så att jag berättade för chefen när vi skulle skriva på anställningsavtalet... Kände precis som du gör, mycket ångest och oro kring hela situationen och hade inte planerat att berätta så tidigt men det blev så och jag är verkligen glad att jag gjorde det. Hon har dragit undan mig och frågat hur jag mår, om hur länge jag tänker att jag skulle vilja jobba och när/hur jag vill berätta för kollegorna. Vi har APT med all ordinarie personal om två veckor så vi tänkte berätta det då, det känns tryggt att ha någon att bolla med! Jag sa precis som du skrev på slutet, att man inte hinner jobba så länge men som min chef svarade så kommer vi börja jobba igen när ledigheten är över och att få barn är något som de flesta går igenom.

Okej!! Vad skönt att det har gått så bra! Jag skrev ju på innan jag visste att jag var gravid. Och har tyckt det kändes konstigt att berätta innan kub när jag inte ens har börjat jobba där. Skulle varit onödigt om något varit fel. Men försöker tänka att chefen nog visste att jag skulle skaffa fler barn någon gång!!
Svar på tråden BF September 2018