BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Vet att jag ställde denna fråga tidigare i tråden, men tänkte att jag ställer den igen eftersom jag fortfarande funderar och inte tagit något beslut. Har ej haft det med de andra barnen.
Hur gör ni med gravidförsäkring?! Har ni haft det tidigare? Vilket bolag rekommenderar ni?
Tänkte bara något som jag tycker är både jobbigt och pinsamt.
Hade i fredags gjort några mindre lyft och när jag satt på huk och reste mig upp då kändes det konstigt mellan benen.
Sprang in på toaletten och upptäckte något som såg ut som en liten påse som hängde ut!!!
Panik försökte tryck upp det i slidan och fick då blod på fingrarna.
Tänkte att nu är det kört nu får vi ingen bebis.
Stack från jobbet och åkte till akuten, där fick jag veta att livmodertappen släppt och åkt ner, fick som någon ring som håller uppe alltihop.
Fick göra vaginalt ultraljud och bebis mådde hur bra som hellst, tårarna sprutade.
Dock ångest över mitt underliv,så mycket tankar!-hur blir det med vaginal förlossning, sexliv. Hur ska muskulaturen orka genom hela graviditeten?
Mår skit och låg hela gårdagen och grät.
Hade i fredags gjort några mindre lyft och när jag satt på huk och reste mig upp då kändes det konstigt mellan benen.
Sprang in på toaletten och upptäckte något som såg ut som en liten påse som hängde ut!!!
Stack från jobbet och åkte till akuten, där fick jag veta att livmodertappen släppt och åkt ner, fick som någon ring som håller uppe alltihop.
Fick göra vaginalt ultraljud och bebis mådde hur bra som hellst, tårarna sprutade.
Dock ångest över mitt underliv,så mycket tankar!-hur blir det med vaginal förlossning, sexliv. Hur ska muskulaturen orka genom hela graviditeten?
Go kväll alla tjejer!
Vecka 15 entrade vi igår, idag har vi haft kalas för sambon och då kommit ut med bebisnyheten!
Sonen hade en tröja med "big brother 08" och dottern "Middle Sister 12".... kalaset gick och jag gömde mig såklart i köket... Sen efter kanske en timma så skulle storesyster amma sin lilla, på åvanvåningen (dottern var där uppe o lekte) .. Sen kom hon ner, jag satt då me alla andra, och så stod hon upp och sa "jaa, man får väl gratulera då!" med ett stort flin.... Varken mamma, styvfar,yngre storesyster etc förstod först.... Så syster fick säga att är de ingen som sett dotterns tröja?!
Sen kom de fram o alla blev glada o ville titta på ul bilden från vecka 12 och undra när vi ska ha RUL.
Storasyster fråga om jag vill ha mamma/gravid kläder av henne också! Såklart jag ville =) och så ska hon spara hennes lillas kläder ifall vi får en tjej.
Min mammas 13e barnbarn! Det blev iaf massa frågor etc... Så de kändes kul!
Åh hörrni! Känns som att jag är den enda som inte har gjort UL än. Ska på kub klockan 8 idag och mår illa av nervositet. Känns så otroligt att det faktiskt kommer vara en bebis på skärmen. Är inställd på det värsta.
Åh hörrni! Känns som att jag är den enda som inte har gjort UL än. Ska på kub klockan 8 idag och mår illa av nervositet. Känns så otroligt att det faktiskt kommer vara en bebis på skärmen. Är inställd på det värsta.
Tack för pepp!! Det gick superbra, det var en sprattlig liten groda där inne som levde och frodades! Fick låg sannolikhet på alla trisomier också. Jag storgrät hela ultraljudet. Är fortfarande i chock. Har varken hunnit eller velat ta till mig den här graviditeten. Nu kommer det nog sjunka in att vi ska bli fyra!! Lycka till till er som inte har gjort kub än!
Nu har inte jag varit aktiv i tråden här på länge.. men jag har KUB på onsdag och känner likadant, är redan så himla nervös och hoppas på det bästa men ändå lite inställd på det värsta..