• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Smka
    Hellan skrev 2018-03-17 15:52:05 följande:

Vet att jag ställde denna fråga tidigare i tråden, men tänkte att jag ställer den igen eftersom jag fortfarande funderar och inte tagit något beslut. Har ej haft det med de andra barnen.

Hur gör ni med gravidförsäkring?! Har ni haft det tidigare? Vilket bolag rekommenderar ni?

Har inte så stor koll på gravid försäkringar egentligen men vi kommer att köra på länsförsäkringar. Mest för att vi har våra andra försäkringar där och även storebrors barnförsäkring. Det enda jag hört är att man ska ta betalvarianterna av försäkringarna då det tydligen krånglar mindre om det verkligen händer något.
  • Mawie

Tänkte bara något som jag tycker är både jobbigt och pinsamt.

Hade i fredags gjort några mindre lyft och när jag satt på huk och reste mig upp då kändes det konstigt mellan benen.

Sprang in på toaletten och upptäckte något som såg ut som en liten påse som hängde ut!!!

Panik försökte tryck upp det i slidan och fick då blod på fingrarna.

Tänkte att nu är det kört nu får vi ingen bebis.

Stack från jobbet och åkte till akuten, där fick jag veta att livmodertappen släppt och åkt ner, fick som någon ring som håller uppe alltihop.

Fick göra vaginalt ultraljud och bebis mådde hur bra som hellst, tårarna sprutade.

Dock ångest över mitt underliv,så mycket tankar!-hur blir det med vaginal förlossning, sexliv. Hur ska muskulaturen orka genom hela graviditeten?

Mår skit och låg hela gårdagen och grät.

Bf 9 sep
  • emhu
    Mawie skrev 2018-03-18 10:50:05 följande:

Hade i fredags gjort några mindre lyft och när jag satt på huk och reste mig upp då kändes det konstigt mellan benen.

Sprang in på toaletten och upptäckte något som såg ut som en liten påse som hängde ut!!!

Stack från jobbet och åkte till akuten, där fick jag veta att livmodertappen släppt och åkt ner, fick som någon ring som håller uppe alltihop.

Fick göra vaginalt ultraljud och bebis mådde hur bra som hellst, tårarna sprutade.

Dock ångest över mitt underliv,så mycket tankar!-hur blir det med vaginal förlossning, sexliv. Hur ska muskulaturen orka genom hela graviditeten?

Åh stackare :( tycker att du ska ringa och prata med din barnmorska imorgon så att du får svar på alla dina frågor.
  • Hellan
    Mawie skrev 2018-03-18 10:50:05 följande:

Oj vilken upplevelse! Förstår din panik och dina tankar. Men kontakta din bm och ställ alla frågor och be om kurator/psykolog samtal. Min bm har redan fört det på tal då jag dels mådde dåligt med enorm ångest efter andra barnet och att vår förstfödde inte är lätt att hantera med tanke på enorm avund på sitt mindre syskon, så samtals hjälp finns att få och var inte rädd att ta det så att du mår så bra som möjligt innan din bebis gör entré.

Styrke kramar till dig!
  • Nostalgity

Go kväll alla tjejer!

Vecka 15 entrade vi igår, idag har vi haft kalas för sambon och då kommit ut med bebisnyheten!

Sonen hade en tröja med "big brother 08" och dottern "Middle Sister 12".... kalaset gick och jag gömde mig såklart i köket... Sen efter kanske en timma så skulle storesyster amma sin lilla, på åvanvåningen (dottern var där uppe o lekte) .. Sen kom hon ner, jag satt då me alla andra, och så stod hon upp och sa "jaa, man får väl gratulera då!" med ett stort flin.... Varken mamma, styvfar,yngre storesyster etc förstod först.... Så syster fick säga att är de ingen som sett dotterns tröja?!

Sen kom de fram o alla blev glada o ville titta på ul bilden från vecka 12 och undra när vi ska ha RUL.

Storasyster fråga om jag vill ha mamma/gravid kläder av henne också! Såklart jag ville =) och så ska hon spara hennes lillas kläder ifall vi får en tjej.

Min mammas 13e barnbarn! Det blev iaf massa frågor etc... Så de kändes kul!

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Otit

Åh hörrni! Känns som att jag är den enda som inte har gjort UL än. Ska på kub klockan 8 idag och mår illa av nervositet. Känns så otroligt att det faktiskt kommer vara en bebis på skärmen. Är inställd på det värsta.

• Tildurrr
    Otit skrev 2018-03-19 05:54:10 följande:

Åh hörrni! Känns som att jag är den enda som inte har gjort UL än. Ska på kub klockan 8 idag och mår illa av nervositet. Känns så otroligt att det faktiskt kommer vara en bebis på skärmen. Är inställd på det värsta.

Nu har inte jag varit aktiv i tråden här på länge.. men jag har KUB på onsdag och känner likadant, är redan så himla nervös och hoppas på det bästa men ändå lite inställd på det värsta..
  • Lilj3
    Otit skrev 2018-03-19 05:54:10 följande:

Hade samma inställning i torsdags och det gick ju tack och lov bra och det var en enorm lättnad. Håller tummarna för dig! Uppdatera gärna hur det gick sen :)
  • Otit

Tack för pepp!! Det gick superbra, det var en sprattlig liten groda där inne som levde och frodades! Fick låg sannolikhet på alla trisomier också. Jag storgrät hela ultraljudet. Är fortfarande i chock. Har varken hunnit eller velat ta till mig den här graviditeten. Nu kommer det nog sjunka in att vi ska bli fyra!! Lycka till till er som inte har gjort kub än!

• Satelliten
    Tildurrr skrev 2018-03-19 07:07:22 följande:

Nu har inte jag varit aktiv i tråden här på länge.. men jag har KUB på onsdag och känner likadant, är redan så himla nervös och hoppas på det bästa men ändå lite inställd på det värsta..

Jag har också KUB på onsdag! Spännande minst sagt..
Svar på tråden BF September 2018