• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Nostalgity
    emhu skrev 2018-04-01 00:35:08 följande:

Åh wow, så häftigt! Längtar så tills jag VET att det är bebis...nu kan det lika gärna vara tarmrörelser.

Jag är väldigt lyhörd på min kropp och känner den utan och innan.... Jag är sådan som skyller bort allt de bra på något annat. Men denna gång är jag helt säker på att de va bebis! Det kändes så ytligt liksom.... Och på ett ställe där inte mina tarmar ligger just nu hehe. Kändes några ggr på samma ställe och de kändes likadant... Jag känner vart livmodern slutar, kanten... Och de var strax innanför.

Med de andra 2 barnen kände jag inte något förän vecka 20-22.

Känns verkligen som en wow upplevelse! Sitter bara och längtar till nästa gång hehe
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • MammaMia1012
    Nostalgity skrev 2018-04-01 12:21:56 följande:

Jag är väldigt lyhörd på min kropp och känner den utan och innan.... Jag är sådan som skyller bort allt de bra på något annat. Men denna gång är jag helt säker på att de va bebis! Det kändes så ytligt liksom.... Och på ett ställe där inte mina tarmar ligger just nu hehe. Kändes några ggr på samma ställe och de kändes likadant... Jag känner vart livmodern slutar, kanten... Och de var strax innanför.

Med de andra 2 barnen kände jag inte något förän vecka 20-22.

Känns verkligen som en wow upplevelse! Sitter bara och längtar till nästa gång hehe

Hade enmlikadab upplevelse i lördags! Helt säker på att det var bebis <3 Stig och lagade mat och så liksom kändes det som den gjorde en kullerbytta! Är i v15 nu, med första kände jag runt v18 och nr två kände jag v14-15 :)

Nu vill man bara känna den lille hela tiden!

Fick tid för RUL 26/4 längtar så!!!
  • beso

Är i v19 idag o har kännt sparkar länge. Men orolig då de inte blivit direkt starkare senaste 3veckorna! Är det normalt tror ni? Har ju varit gravid 3 ggr tidigare men kommer inte ihåg..! ;)

• Otit

[quote=78601518][quote-nick]beso skrev 2018-04-02 15:05:34 följande:[/quote-nick]Är i v19 idag o har kännt sparkar länge. Men orolig då de inte blivit direkt starkare senaste 3veckorna! Är det normalt tror ni? Har ju varit gravid 3 ggr tidigare men kommer inte ihåg..! ;)[/quote

Fram till vecka 24 så behöver man inte känna bebisen varje dag. Tänker att den är så liten att den kan ligga lite hur som helst och sparka inåt osv. Så tror inte det är någonting konstigt :) men man är ju alltid lite orolig.

• Satelliten
    Mawie skrev 2018-03-31 09:12:06 följande:

Jag har haft under graviditeten fast då jag har det annars med, är lite läskigt när syn rubbningarna kommer. Då tar jag värktablett och lägger mig och blundar i ett mörkt rum, så slutar det efter några timmar. Får även domningar i fingrar och ibland i ansiktet.

Vet inte vad det beror på. Ibland ljus skiftningar ute, nån gång stress, lågt blodtryck, hormonändringar!?

Jag också!! Vet inte vad det beror på.
  • Maria 269

Är det någon i Stockholm som behöver mammakläder har jag ett gäng i Stl 40/42 som är förstorat till mig tyvärr.

8st leggings

12 byxor

2 kjolar

250kr för allt

• Wind Up Toy

Idag kom provsvaret på nipt

Känns som vårat liv varit på pause nästan halva graviditeten i väntan på olika provsvar.

Men nu borde vi kunna få njuta och se fram emot det Som komma ska provsvaret var bra och vi slipper ta diskussionen där vi vet att vi inte var överens

Så tacksam och glad idag

Hoppas ni åxå har e bra dag

Nu hoppas jag att jag slutar må illa snart åxå men en ska väl inte kräva för mycket

• ElinJohanna89

Nu hittade jag tråden jag sökt :D Skrev nyss ett långt svar i en annan septembertråd så ni kan ju hoppa in där och läsa om mig så behöver jag inte dra det pånytt här ;) Hur som helst så hakar jag gärna på här! Bf 13/9 och går idag in i vecka 18 (17+0) :)

• Saccess82

Hej! Ny här i tråden. Bf 30/9 och vi väntar tvillingar. Första barnen för oss och jag har redan ganska stor gravidmage (mycket större än en kompis som ska ha i juni). Har varit sjukskriven i en månad pga illamående men det har äntligen gått över så ska gå tillbaka till jobbet nästa vecka. Är dock extremt trött, sover dåligt på nätterna och småsover på dagarna så är lite orolig för hur jag ska klara jobbet som är 10-18 stående i butik.

Vem var det man skulle skriva till om man ville vara med i fb-gruppen? Har för mig att det var i den här tråden jag läste om det men är extremt drabbad av gravidhjärna redan så är inte säker på något längre :P

• Carro04

Då passar jag också på att hoppa in här. BF 1/9 med fjärde barnet. Fick usla siffror på KUB och har därför gjort mkp med all den ångest som det innebär. Nu har vi fått svar på alla analyser och vet att vi väntar en frisk flicka, så nu ska vi försöka släppa de senaste månaderna och försöka gå in i den "vanliga" graviditetsoron istället...

Svar på tråden BF September 2018