• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Lilj3
    LitenFru skrev 2018-03-13 08:24:07 följande:

Lilj3, jag vet att det är jobbigt men håll ut till torsdag då du får veta mer. Om det är någon tröst så hade jag lite sämre värden på blodprovet men med en nackspalt på 0,9 mm fick jag ändå 1:18500 på DS och 1:20000 på trisomi 18 och 13.

Jag håller tummarna!

Skönt att höra att du fick bra siffror trots lite sämre blodprov, det lugnade mig lite. Vill snabbspola tiden till torsdag nu. Tur att jag har en sprallig 3-åring och ett jobb att tänka på, annars hade det varit outhärdligt!
  • Mimi93
    Hellan skrev 2018-03-10 18:02:57 följande:

Jag har oxå lågt blodtryck och har alltid haft det. Själv blir jag extremt yr, illamående, svartnar för ögonen, ser blixtrar av det någon gång om sänder, huvudvärk har jag inte kopplat ihop det med, hm måste tänka på det.

Meddela gärna vad bm säger.

Har kollat med bm och hon sa att det kan bero pga att jag har ätit och druckit dåligt när jag har mått illa. Hon sa att bara försöka få i sig mat så blir det nog bra.

Hoppas det löser sig för dig.
  • emhu

Jag har kommit in i en period där jag inte är sugen på nånting samtidigt som jag mår fruktansvärt illa då och då under dagarna. Vad äter ni andra? Vilka är favoriträtterna nu som preggosar?

• Cheerful
    emhu skrev 2018-03-13 18:25:56 följande:

Jag har kommit in i en period där jag inte är sugen på nånting samtidigt som jag mår fruktansvärt illa då och då under dagarna. Vad äter ni andra? Vilka är favoriträtterna nu som preggosar?

Pannkakor med sylt, smörgås med skagenröra & rökt skinka eller pommes med pulverbea är det jag äter. Kött lockar absolut minst om än fisk tycks gå en aning bättre
    Försöker med första barnet sedan november-16
  • Maria 269

Äter det mesta som vanligt, frukost gröt/youghurt ägg frukt, mellis typ smoothie, lunch protein å oftast ris/grönt mellis igen (macka/ägg) sen middag samba som lunch. ..tränar regelbundet fortfarande så antar att df hungern finns ????????????????

• emhu
    Cheerful skrev 2018-03-14 00:03:08 följande:

Pannkakor med sylt, smörgås med skagenröra & rökt skinka eller pommes med pulverbea är det jag äter. Kött lockar absolut minst om än fisk tycks gå en aning bättre

Åh macka med skagenröra, gud så gott!
  • emhu
    Maria 269 skrev 2018-03-14 14:35:59 följande:

Äter det mesta som vanligt, frukost gröt/youghurt ägg frukt, mellis typ smoothie, lunch protein å oftast ris/grönt mellis igen (macka/ägg) sen middag samba som lunch. ..tränar regelbundet fortfarande så antar att df hungern finns ????????????????

Önskar att jag var sugen på lika nyttiga grejer så du...allt som går ner är kolhydrater och fett..
  • Tokmamma

Hej.

Varit på kub och jag är 11+6 enligt sista mens men fick uträknat 12+3. Vilken ska jag följa?

Kub visade bra siffror. Jätte skönt.

• Otit
    Tokmamma skrev 2018-03-14 16:42:13 följande:

Hej.

Varit på kub och jag är 11+6 enligt sista mens men fick uträknat 12+3. Vilken ska jag följa?

Kub visade bra siffror. Jätte skönt.

Du ska räkna med det dom sa på ultraljudet. I mitt landsting gör man en datering vid kub och det är den som gäller. Det är det som avgör när du får komma på rul bland annat. Skönt att allt såg bra ut!
  • Tokmamma
    Otit skrev 2018-03-14 17:02:29 följande:

Du ska räkna med det dom sa på ultraljudet. I mitt landsting gör man en datering vid kub och det är den som gäller. Det är det som avgör när du får komma på rul bland annat. Skönt att allt såg bra ut!

Jag frågade och fick då svar att det är för tidigt att bestämma så det står fortfarande 26/9 enligt sista mens. Kluven.
Svar på tråden BF September 2018