BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Är lite avis på er som gjort era Rul. Själv får jag vänta till 2/5, det känns som en evighet dit. Blödningen jag hade förra veckan har skapat massa hjärnspöken att nåt ska vara fel. :| Om allt ändå ser bra ut kommer vi nog ta reda på kön om det går att se. Inte för att det spelar någon som helst roll, är bara väldigt nyfiken.
Är lite dött här inne, inte alls som i början.... Även märkt att flera av er som var med i början har hoppat av =/
Hur går det för er med RUL? Någon som haft sitt än? Tog ni reda på kön? Något specifikt ni liksom önskat er?
Jag har mitt på tisdag! Väntar som ett barn på julafton. Vi vill gärna ha en son.
Vi hade RUL i måndags och fick se en pigg tjej som skickade fullt med slängkyssar till oss.
Visste redan att det var en tjej då vi fick göra mkp tidigare och valde att ta reda på könet då. Men allt såg bra ut på mkp (både snabb- och utvidgad analys) och på RUL. Inga soft markers. Så nu kan jag andas ut lite... Känner henne böka runt och kickboxas dagligen sedan ett par veckor tillbaka, vilket också är lugnande. Har varit ett rent helvete mellan kub och svaren på mkp, så vi behöver lite lugn nu. Har BF 1/9.
Går in i v 19 idag. Skall göra rul nästa fredag. Ska bli skönt att få det avklarat, får hjärnspöken om att något skulle vara fel, men försöker slå bort det. Vi har ju inte sett bebisen tidigare så vet ju inte något men jag känner ju iaf sprkar/rörelser nästan varje dag och även sambon har fått känna. Sen har jag ju också kollat med dopplern jag har på jobbet och hört fina hjärtljud. Vi ska ta reda på könet, såklart kommer vi bli glada vad det än blir bara bebisen mår bra men både jag och sambon är på tok för nyfikna och vill veta så mycket det går om den lilla parveln. Annars spelar det ingen roll hen kommer mestadels att ärva kläder från storebror och där finns både blått och rosa =). Men känner på mig att det blir en liten pojke till =)
Den kombo jag vill ha kallas edge, tror jag. Det är dessa färger jag väljer emellan (grå eller mörkgrå)... Vill ha det just för att korgen är stor och rymlig, samt är chassit stabilt och lättkörd, lufthjul och för att inte tala om sjukt snygga =p
Vi har tänkt börja med denna liggdel, sen när barnet behöver sittdelen (edge) så köper vi den då! Så de inte blir en klumpsumma på allt. Sen såg jag att de går å hitta sittdel på blocket för 1-1500 till den vagnen också hehe.
Här är en till som väntar och längtar till RUL den 30/4. 18 dagar kvar, men vem räknar... Vi har bestämt oss för att kolla kön om den vill visa det. Mest för att vi är nyfikna men också för att underlätta kommande namndiskussionen. Hälften av kandidaterna kommer ju sorteras bort då!
Jag skulle gärna vilja känna fosterrörelser snart så att jag vet att den lever därinne. 16+1 idag och tyvärr kan jag inte säga att jag känt något än.
Illamåendet minskar i alla fall nu ( kräks inte varje morgon yta bara ett par ggr/vecka). Magen börjar synas och jag har berättat på jobbet denna vecka.
Gällande barnvagnsfrågan så kommer vi vänta till efter RUL med att börja titta. Mannen tycker det är för tidigt att titta då, men jag tänker dra med honom till affären!
Här är en till som väntar och längtar till RUL den 30/4. 18 dagar kvar, men vem räknar... Vi har bestämt oss för att kolla kön om den vill visa det. Mest för att vi är nyfikna men också för att underlätta kommande namndiskussionen. Hälften av kandidaterna kommer ju sorteras bort då!
Jag skulle gärna vilja känna fosterrörelser snart så att jag vet att den lever därinne. 16+1 idag och tyvärr kan jag inte säga att jag känt något än.
Illamåendet minskar i alla fall nu ( kräks inte varje morgon yta bara ett par ggr/vecka). Magen börjar synas och jag har berättat på jobbet denna vecka.
Gällande barnvagnsfrågan så kommer vi vänta till efter RUL med att börja titta. Mannen tycker det är för tidigt att titta då, men jag tänker dra med honom till affären!
Vecka 17+1 idag och känner bebis nästan varje idag. Igårkväll när jag låg i sängen kände både jag och min sambo sparkar utanpå magen :). Rul har vi på måndag 16/4 men vi ska inte ta reda på könet.
Jag har nog dock inte vågat tro på att det kommer en liten bebis ännu. Men har lovat mig själv att släppa oron om allt ser bra ut på rul.
Hej! Tror inte att jag skrivit tidigare? Går iaf in i v 17 imorrn men har inte rul förrän första veckan i maj. Har gjort kub så har sett bebisen, men är ändå nervös för att nåt ska vara tokigt! Men försöker att inte oroa mig för mycket, det är ju ingen idé.
Ang vagn så är jag sjukt sugen på en bugaboo fox! Hade tidigare tänkt köpa begagnat, men eftersom just den modellen är helt ny så kan det nog bli svårt att få tag på... så kanske slår till på en ny om den känns lika rätt i affären som när jag läst om den :) men väntar till efter rul!
Är det någon som har erfarenhet av ergonomisk sits vs ej ergonomisk sits på barnvagnen? Jag har fått för mig att det blir obekvämt för barnet att inte kunna sträcka ut sig ner hen sover. Hur tänker ni andra?