• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • MammaLinda88

Vad roligt att läsa att flera gjort ul. Vi var på ultraljud i tisdags, fick se en väldigt livlig liten pojke ???? blir en pojkmorsa. Tre pojkar. Allt såg bra ut, men datum blev ändrat från 14 september, till bf den 19 september. Har börjar känna lite o magen men inte så mycket än.

• Nostalgity
    jentorq skrev 2018-04-20 16:23:09 följande:

@Smka, jag känner igen ditt alias, var du med i BF feb 2018 tråden i somras? Där var jag också fram till v10 då jag fick konstaterat MA (fick göra tidigt UL pga tidigare MA som stannat i v8 men upptäckets för på KUB i v13).

Kul att vi har samma bf nu och att det går bra för oss båda! Kram

Vi är 3 st som har samma bf =D
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • jentorq
    Nostalgity skrev 2018-04-21 17:55:05 följande:

Vi är 3 st som har samma bf =D

12e sept? Kul!!! Är din också en pojke? Jag fyller år 10e så hoppas inte han väljer att titta ut då (då blir det inget mer födelsedagsfirande för mig de närmsta 18åren haha).
  • Nostalgity
    jentorq skrev 2018-04-22 07:26:54 följande:

12e sept? Kul!!! Är din också en pojke? Jag fyller år 10e så hoppas inte han väljer att titta ut då (då blir det inget mer födelsedagsfirande för mig de närmsta 18åren haha).

Japp! En liten pojke den 12e hehe.

Är det ditt första barn? Får hålla tummarna att han stannar inne tills du fått fylla år iaf =D

Jag fyller 1 juli så för min del är det riskfritt iaf (förhoppningsvis) haha. Jag ska bara hålla igen tills den 4e sept är över, min lillebror har varnat mig för att han ska få ha sin födelsedag ifred haha
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Smka
    Nostalgity skrev 2018-04-22 11:24:15 följande:

Japp! En liten pojke den 12e hehe.

Är det ditt första barn? Får hålla tummarna att han stannar inne tills du fått fylla år iaf =D

Jag fyller 1 juli så för min del är det riskfritt iaf (förhoppningsvis) haha. Jag ska bara hålla igen tills den 4e sept är över, min lillebror har varnat mig för att han ska få ha sin födelsedag ifred haha

Här är det ännu mera riskfritt fyller i mars och så länge hoppas jag verkligen inte att han stannar haha. Sambon däremot är lite orolig att han ska födas 11 september men han kommer ju när han kommer ändå. Med storebror gick jag över 2 veckor.
  • Mawie
    Smka skrev 2018-04-22 20:10:55 följande:

Här är det ännu mera riskfritt fyller i mars och så länge hoppas jag verkligen inte att han stannar haha. Sambon däremot är lite orolig att han ska födas 11 september men han kommer ju när han kommer ändå. Med storebror gick jag över 2 veckor.

Jag är beräknad 11 sep, ska på rul i morgon : D!
    Bf 9 sep
  • Eleonoratösen
    Evianna skrev 2018-04-20 20:55:12 följande:

Hej allihop! Min skamliga besvikelse över att den där inne inte är en flicka, och att jag således aldrig kommer få en dotter, börjar nu lägga sig lite och jag vänjer mig vid en familjebild med tre söner. Tre underbara pojkar., även om besvikelsen ändå finns kvar som ett litet stygn fortfarande. Jag är sååå glad för den här lille killen och älskar den redan så galet mycket, vilket jag gjort från start och det har inte ändrats bara för att han visade sig vara en han. Är det någon av er andra som hoppats på ett annat kön och kan förstå min känsla lite?

Jag har två tjejer och en pojk, och väntar en pojk till så inte samma fundering. Men jag vet inte, jag har drömt väldigt mycket redan innan jag blev gravid att jag ska få en flicka. Och jag känner fortfarande i hela kroppen att det är en flicka. Känner att jag inte kan förklara för maken heller. Kanske är det bara en känsla av att ha "fel" som lurar, att man faktiskt inte kan bestämma allt, och man uppenbarligen inte kan "känna" vad det är. 

Men känner egentligen likadant med RUL. Jag vet att man inte kan gå efter SM, för jag hade ägglossning senare än standardcykel. Så jag trodde inte jag skulle bli flyttad mer än vad jag blev vid vul som passade precis med ägglossning. Men blev flyttad 5 dagar till. Blev ändå lite sur. Och oroad, tycker 5 dagar är ganska mycket om man ändrar det från vul vecka 9+

Är i alla fall så tacksam att allt är bra med lille gossen. Längtar så väldigt efter september.... Känner för boa redan nu!
  • LitenFru

Nedräkning pågår, 1 vecka kvar till RUL.

Jag skäms för det men hoppas mest på ena könet. Men det blir ju som det blir och när hen väl kommer ut tror jag att jag kommer tycka att den är perfekt i vilket fall som.

I mina bebisdrömmar brukar jag ibland komma på att jag har glömt kolla könet på bebisen, knäppt va?

• Tokmamma

Jag är beviljad graviditetspenning! Så från den 14 maj är jag hemma till 10 dagar innan bf!

En sådan lättnad! Nu bara RUL på fredag så jag ser att allt är ok med bebisen!

• MammaMia1012

Så kul att det är så många som har RUL denna vecka! Har själv på torsdag och är supernervös. Vill inte riktigt erkänna men är nog även nervös för att det ska vara det kön jag tror att det inte är.. trots att det verkligen inte spelar någon roll så hoppas jag i hemlighet <3

Ha en strålande dag!

Svar på tråden BF September 2018