BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Är det någon av er som packat väskan än?
När hade ni tänkt göra det?
Jag har inte ens tänkt tanken på det förän idag...
Dottern föddes i 37+6, så det är 21 dagar kvar ifall han är lika tidig som hon...
Går in i vecka 36 på torsdag. Tänkte ta fram en väska och lägga ner sådant som inte används, nästa vecka... Som mjukisbyxor, amningslinne, tjocktröja med dragkedja, amningsinlägg, amningsnapp, hårtoffsar, vattenflaska, foppatofflorna, strumpor. Bodys och byxor (stl 50 och 56) samt strumpor, en tunn filt samt en lite tjockare (tjockare till hemresan i babyskyddet) ifall de är ruggväder.
Och till sambon lägger vi ner underkläder och en tshirt, så länge.
Laddare, hygienartiklar och ev. Något sött att äta efteråt... Är sådant vi lägger ner när det är dags att åka!
Någon mer än jag som börjar tänka på förlossningen och vad för smärtlindring jag ska ta.. Har ju gjort en vaginal förlossning och ett kejsarsnitt å kejsarsnittet var ju betydligt ?smidigare?. Jag funderar om jag ska ha lavemang som sist eller inte.. hur tänler ni kring det hela
Hej! Vad precis hos BM och vi mätte magen. Är i vecka 35 och mitt SF mått låg på 30-31, hon blev lite orolig och boka tid igen om några dagar och efter det skulle hon boka tid hos läkaren om magen inte växt.. så nu gjorde hon mig orolig. Någon som har liknande mått i samma vecka?
Hej! Vad precis hos BM och vi mätte magen. Är i vecka 35 och mitt SF mått låg på 30-31, hon blev lite orolig och boka tid igen om några dagar och efter det skulle hon boka tid hos läkaren om magen inte växt.. så nu gjorde hon mig orolig. Någon som har liknande mått i samma vecka?
Är det någon av er som packat väskan än?
När hade ni tänkt göra det?
Jag har inte ens tänkt tanken på det förän idag...
Dottern föddes i 37+6, så det är 21 dagar kvar ifall han är lika tidig som hon...
Går in i vecka 36 på torsdag. Tänkte ta fram en väska och lägga ner sådant som inte används, nästa vecka... Som mjukisbyxor, amningslinne, tjocktröja med dragkedja, amningsinlägg, amningsnapp, hårtoffsar, vattenflaska, foppatofflorna, strumpor. Bodys och byxor (stl 50 och 56) samt strumpor, en tunn filt samt en lite tjockare (tjockare till hemresan i babyskyddet) ifall de är ruggväder.
Och till sambon lägger vi ner underkläder och en tshirt, så länge.
Laddare, hygienartiklar och ev. Något sött att äta efteråt... Är sådant vi lägger ner när det är dags att åka!
Någon mer än jag som börjar tänka på förlossningen och vad för smärtlindring jag ska ta.. Har ju gjort en vaginal förlossning och ett kejsarsnitt å kejsarsnittet var ju betydligt ?smidigare?. Jag funderar om jag ska ha lavemang som sist eller inte.. hur tänler ni kring det hela
Hej allihopa!
Hoppas att ni alla mår bra, det börjar närma sig nu :) Jag är nu i v36 och i förra veckan släppte min slempropp. Efter det har jag till och från haft lite rosa flytningar vissa dagar, men då tänkt att detta förmodligenbara är rester.
Igår morse kom dock det rosa tillbaka och har hållt i sig (gör fortfarande). Talade med förlossningen som sa att så länge det inte kommer vatten så är det normalt, men att det kan vara något på gång. De stoppar inte förlossningen nu om den kommer igång.
Någon som har erfarenhet av detta i nuvarande eller tidigare graviditet?
Hej! Hoppar in här! 
31år och väntar tredje barnet. Är idag i v36+0. Fick första 40+2 och andra 37+2. Så nu börjar det bli spännande! Väskan är hyfsat packad. Har allt till bebis iallafall. Har mått bra den här graviditeten, precis som med de andra. Så är väldigt tacksam! Vid första förlossningen använde jag TENS och lustgas. Andra gick så fort, använde då bara TENS. Andningen är också superviktig.. Men planerar använda TENS den här gången också.
Vill helst inte ta epidural men stänger inte dörren till det om det verkligen behövs. Nu fokuserar jag på att umgås med mina andra barn, min man, vila, äta och sova... Spännande följa den här tråden, hoppas det går bra för er andra! 
Det där med hur förlossningen startar... båda mina två andra har börjat med att vattnet gått kl 1 på natten. En natt var det fullmåne, om man ska tro på sånt.. 26/8 är nästa verkar det som.
Följer du din egen kurva? Isf borde det ju inte vara alarmerande. Hon skickade dig inte på tillväxt-ul?