BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej! Vad precis hos BM och vi mätte magen. Är i vecka 35 och mitt SF mått låg på 30-31, hon blev lite orolig och boka tid igen om några dagar och efter det skulle hon boka tid hos läkaren om magen inte växt.. så nu gjorde hon mig orolig. Någon som har liknande mått i samma vecka?
Jag vill packa bb väskan för att dottern kom en månad för tidigt men jag vill inte ?jinxa? allt å så får jag gå till v.42 haha
Under förlossningen vill jag ha epidural och lustgas. Jag har en låg smärttröskel !!!! Så kanske allt de kan ge mig
Jag föder sent i september, är i v.33 och det är första för mig. Är just nu jätteinne på förberedelserna inför förlossningen och börja fundera på packningen och skriva förlossningsbrev. Vill också testa köra på ?dyktekniken? enligt ?föda utan rädsla? <? bästa boken! men är absolut för lustgas då jag haft sååå bra erfarenheter av det tidigare då jag har tandläkarskräck och fått det en del i samband med det när jag var barn. Är öppen för epidural med om situationen kräver det. Sen ser jag mig också föda sittandes/ståendes i typ squatposition om jag orkar, det känns som att jag känner mig starkast så!
Min mamma har haft väldigt jobbiga förlossningar och det har väl satt lite skräck i mig då det med stor sannolikhet skulle kunna vara lika för mig. Även om jag har bra smärttröskel... ska ta upp detta med med bm så hoppas jag får något extra stöd.
Lavemang? Har jag aldrig hört talas om i samband med förlossning. Varför vill man ha det på förlossningen?
Jag föder sent i september, är i v.33 och det är första för mig. Är just nu jätteinne på förberedelserna inför förlossningen och börja fundera på packningen och skriva förlossningsbrev. Vill också testa köra på ?dyktekniken? enligt ?föda utan rädsla? <? bästa boken! men är absolut för lustgas då jag haft sååå bra erfarenheter av det tidigare då jag har tandläkarskräck och fått det en del i samband med det när jag var barn. Är öppen för epidural med om situationen kräver det. Sen ser jag mig också föda sittandes/ståendes i typ squatposition om jag orkar, det känns som att jag känner mig starkast så!
Min mamma har haft väldigt jobbiga förlossningar och det har väl satt lite skräck i mig då det med stor sannolikhet skulle kunna vara lika för mig. Även om jag har bra smärttröskel... ska ta upp detta med med bm så hoppas jag får något extra stöd.
Lavemang? Har jag aldrig hört talas om i samband med förlossning. Varför vill man ha det på förlossningen?
Svärmor och sambon ska vara med under förlossningen. Jag frågade dock svärmor om hon sket ner sig under någon av alla hennes förlossningar och hon sa att hon inte visste det. Min mamma fick dock lavemang och då slapp hon det, haha :D
Jag håller med om förlossningspositionen! De har ju såna där pallar man sitter på i sådan position och så sambon på en vanlig stol bakom som typ håller om en/håller bak armarna och så.. Jag skulle vilja föda så :)
Haha.. Jag kommer KRÄVA lavemang!! Vill inte skita ner mig under förlossningen fastän jag är helt säker på att jag inte hade brytt mig i den stunden.. Svärmor och sambon ska vara med under förlossningen. Jag frågade dock svärmor om hon sket ner sig under någon av alla hennes förlossningar och hon sa att hon inte visste det. Min mamma fick dock lavemang och då slapp hon det, haha :D
Jag håller med om förlossningspositionen! De har ju såna där pallar man sitter på i sådan position och så sambon på en vanlig stol bakom som typ håller om en/håller bak armarna och så.. Jag skulle vilja föda så :)
Haha.. Jag kommer KRÄVA lavemang!! Vill inte skita ner mig under förlossningen fastän jag är helt säker på att jag inte hade brytt mig i den stunden.. Svärmor och sambon ska vara med under förlossningen. Jag frågade dock svärmor om hon sket ner sig under någon av alla hennes förlossningar och hon sa att hon inte visste det. Min mamma fick dock lavemang och då slapp hon det, haha :D
Är det någon av er som packat väskan än?
När hade ni tänkt göra det?
Jag har inte ens tänkt tanken på det förän idag...
Dottern föddes i 37+6, så det är 21 dagar kvar ifall han är lika tidig som hon...
Går in i vecka 36 på torsdag. Tänkte ta fram en väska och lägga ner sådant som inte används, nästa vecka... Som mjukisbyxor, amningslinne, tjocktröja med dragkedja, amningsinlägg, amningsnapp, hårtoffsar, vattenflaska, foppatofflorna, strumpor. Bodys och byxor (stl 50 och 56) samt strumpor, en tunn filt samt en lite tjockare (tjockare till hemresan i babyskyddet) ifall de är ruggväder.
Och till sambon lägger vi ner underkläder och en tshirt, så länge.
Laddare, hygienartiklar och ev. Något sött att äta efteråt... Är sådant vi lägger ner när det är dags att åka!
Någon mer än jag som börjar tänka på förlossningen och vad för smärtlindring jag ska ta.. Har ju gjort en vaginal förlossning och ett kejsarsnitt å kejsarsnittet var ju betydligt ?smidigare?. Jag funderar om jag ska ha lavemang som sist eller inte.. hur tänler ni kring det hela