BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Har du kollat på den här? parvel.se/products/parvel-babyvakt
Kanske inte jättebillig iofs. Jag har fått massa reklam om den på Instagram. Kanske kunde vara något?
Jag har sedan ett par dagar haft onda sammandragningar på kvällarna och inatt låg jag vaken fram till klockan 4 med hyffsat regelbundna sammandragningar med molvärk. Är i vecka 33+3 idag. Någon som har upplevt samma? Kan tillägga att jag nu under dagen inte känner någonting.
Är FB-gruppen fortfarande i gång, joinar gärna.
Väntar första barnet, 39 år, väntas i slutet av sept- början av oktober.
Jag har sedan ett par dagar haft onda sammandragningar på kvällarna och inatt låg jag vaken fram till klockan 4 med hyffsat regelbundna sammandragningar med molvärk. Är i vecka 33+3 idag. Någon som har upplevt samma? Kan tillägga att jag nu under dagen inte känner någonting.
Fick göra diverse undersökningar och tappen hade blivit påverkad och var ganska kort och jag skulle åka in igen om de kom tillbaka sådär eller om det blev värre. Nyss hemkommen från förlossningen...
Satte mig på toa tidigare och känner hur det forsar ut något varmt. Första tanken var - vattnet!.... Vände mig för att titta och det är fullt med blod i toan! Det har alltså forsat ut blod. Ringer förlossningen för rådgivning medan blodet rinner sakta längs benen och på golvet....får komma upp på en gång. Kopplad ctg, och diverse standard prover.. Ser bra ut. Blev gyn undersökning, vul samt ul. Hon trode att moderkakan ligger för öppningen...att den åkt ner, samt att tappen börjat kortats av. Så jag blev skickad till speciallistmödravården i veckan för ett noggrant ul, eftersom de har bättre apparater.
Vecka 35+4..... Meeen nu är jag helt slut, så natti
Nyss hemkommen från förlossningen...
Satte mig på toa tidigare och känner hur det forsar ut något varmt. Första tanken var - vattnet!.... Vände mig för att titta och det är fullt med blod i toan! Det har alltså forsat ut blod. Ringer förlossningen för rådgivning medan blodet rinner sakta längs benen och på golvet....får komma upp på en gång. Kopplad ctg, och diverse standard prover.. Ser bra ut. Blev gyn undersökning, vul samt ul. Hon trode att moderkakan ligger för öppningen...att den åkt ner, samt att tappen börjat kortats av. Så jag blev skickad till speciallistmödravården i veckan för ett noggrant ul, eftersom de har bättre apparater.
Nyss hemkommen från förlossningen...
Någon mer än jag som börjar tänka på förlossningen och vad för smärtlindring jag ska ta.. Har ju gjort en vaginal förlossning och ett kejsarsnitt å kejsarsnittet var ju betydligt ?smidigare?. Jag funderar om jag ska ha lavemang som sist eller inte.. hur tänler ni kring det hela
Det är så oerhört obehagligt och läskigt det där! Slutade det att blöda? Sådär föddes min dotter i v.36 blev akutsnitt för att jag inte slutade blöda. Hoppas att du får sova och vila upp dig.
Men usch, vilken pärs! Hoppas verkligen att det inte är något att oroa sig för. Men att moderkakan ligger för livmodermunnen, kan det bara hända sådär?