• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Orkide
    Carro04 skrev 2018-08-15 14:50:13 följande:

Var beräknad 1/9 men vår lilla tjej hade bråttom och kom redan i lördags. <3

Men så söt! Grattis grattis!
  • Nostalgity
    Carro04 skrev 2018-08-15 14:50:13 följande:

Var beräknad 1/9 men vår lilla tjej hade bråttom och kom redan i lördags. <3

Grattis! =) Hur började förlossningen?

Märks att det är nära nu, då första bebisen nu anlänt i gruppen!
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Olinelilja
    Nostalgity skrev 2018-08-15 19:47:56 följande:

Grattis! =) Hur började förlossningen?

Märks att det är nära nu, då första bebisen nu anlänt i gruppen!

Ja wow så spännande!! Är det bara jag eller har tiden gått både väldigt långsamt men sjukt fort på samma gång? Tänk att det börjar bli dags.

Och stort grattis till bebis!!
  • Nostalgity
    Olinelilja skrev 2018-08-15 22:55:33 följande:

Ja wow så spännande!! Är det bara jag eller har tiden gått både väldigt långsamt men sjukt fort på samma gång? Tänk att det börjar bli dags.

Och stort grattis till bebis!!

Det är inte bara du.. I början gick det sååå långsamt, sen i vecka 30 ca så gick de fortare men ändå en oändlighet till bebis kan komma. Helt plötsligt så är jag nu inne i vecka 37, MEN... att bebisen kan komma är fortf väldigt avlägset för mig. Så det är delade känslor..

Jag sa förra veckan att jag skulle börja packa väskan denna vecka. Har tagit ner en väska men den gick från en garderob till en annan, haha!

Dottern föddes 37+6 så jag börjar väl packa nästa vecka, då mellan 36+4 och 37+3.
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • delight

Grattis Carro04!

Idag är det v37+1. Min andra kom 37+2. Hon som skulle bli majbarn valde april istället. ???? Var inte alls beredd på det då första kom 3 dagar efter BF. Få se om den här stannar till september.. Jag tycker att tiden går jättefort! Mina stora tjejer håller igång en på dagarna haha!

• Smka

Till er som inte får havandeskapspenning hur långt innan bf har ni valt att gå hem från arbetet? Själv ska jag gå hem 2,5 veckor innan (gör sista dagen nästa fredag). Tycker redan det är rätt jobbigt att arbete främst pga förvärkar på nätterna som gör att jag inte får sova samt vild 2,5åring som såklart heller inte direkt låter en vila. Men både bm idag och flera på jobbet har sagt att gud vad skönt för dig att gå hem så långt innan. Tänker ju att bebis faktiskt kan komma lite tidigare eller rent av snart även om jag inte tror det pga gick över två veckor med första

• Otit
    Smka skrev 2018-08-16 13:44:31 följande:

Till er som inte får havandeskapspenning hur långt innan bf har ni valt att gå hem från arbetet? Själv ska jag gå hem 2,5 veckor innan (gör sista dagen nästa fredag). Tycker redan det är rätt jobbigt att arbete främst pga förvärkar på nätterna som gör att jag inte får sova samt vild 2,5åring som såklart heller inte direkt låter en vila. Men både bm idag och flera på jobbet har sagt att gud vad skönt för dig att gå hem så långt innan. Tänker ju att bebis faktiskt kan komma lite tidigare eller rent av snart även om jag inte tror det pga gick över två veckor med första

Kommer också gå hem 2,5 vecka innan bf. Men har tvärtom fått höra att jag är tapper som jobbar så länge och att jag inte ska slita ut mig. Funderar dock på att sjukskriva mig själv sista arbetsveckan. Är på less på allt just nu. Är så himla trött och tycker inte att min arbetsplats tar hänsyn till att jag är gravid. Dom har liksom räknat med mig ända fram tills jag ska gå. Så kommer i så fall ha massa patienter inbokade på mig som mina kollegor kommer få ta hand om istället. Men vet inte om jag orkar bry mig. Tycker dom får skylla sig själva när dom räknar med att man ska jobba tiden ut och inte bli sjukskriven eller föda för tidigt.
Svar på tråden BF September 2018