BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Jag hade tänkt att jobba fram till 2 veckor innan bf. Men i somras fick jag rejält ont i magen så mycket sammandragningar att läkaren sa att jag inte ska jobba. Nu är jag hemma och har bf 21 augusti. Känner mig väldigt låst hemma. Har också två barn som tycker att jag är väldigt tråkig som inte kan göra något. Får bita i det sura äpplet helt enkelt!
Är det någon mer än jag som har jätte torra ögon och som får rött i dem ofta nu?!
Kommer också gå hem 2,5 vecka innan bf. Men har tvärtom fått höra att jag är tapper som jobbar så länge och att jag inte ska slita ut mig. Funderar dock på att sjukskriva mig själv sista arbetsveckan. Är på less på allt just nu. Är så himla trött och tycker inte att min arbetsplats tar hänsyn till att jag är gravid. Dom har liksom räknat med mig ända fram tills jag ska gå. Så kommer i så fall ha massa patienter inbokade på mig som mina kollegor kommer få ta hand om istället. Men vet inte om jag orkar bry mig. Tycker dom får skylla sig själva när dom räknar med att man ska jobba tiden ut och inte bli sjukskriven eller föda för tidigt.
Jag hade tänkt att jobba fram till 2 veckor innan bf. Men i somras fick jag rejält ont i magen så mycket sammandragningar att läkaren sa att jag inte ska jobba. Nu är jag hemma och har bf 21 augusti. Känner mig väldigt låst hemma. Har också två barn som tycker att jag är väldigt tråkig som inte kan göra något. Får bita i det sura äpplet helt enkelt!
Är det någon mer än jag som har jätte torra ögon och som får rött i dem ofta nu?!
Jag menade bf 21 september
Okej skönt att höra att man inte gjort något jättemärkligt då. Tycker absolut att du ska sjukskriva dig om de inte tar någon hänsyn till att man kanske inte är på topp när man är höggravid. Dessutom har man rätt att få anpassade uppgifter efter v 32. På mitt jobb har jag ändå fått lite dispans, slipper de tyngsta Patienterna och de stressigaste "passen". Har bara egen mottagning +telefon just nu så fysiskt fungerar det egentligen bra att jobba. Sömnbristen och alla sammandragningar är det som är värst för mig.
Till er som inte får havandeskapspenning hur långt innan bf har ni valt att gå hem från arbetet? Själv ska jag gå hem 2,5 veckor innan (gör sista dagen nästa fredag). Tycker redan det är rätt jobbigt att arbete främst pga förvärkar på nätterna som gör att jag inte får sova samt vild 2,5åring som såklart heller inte direkt låter en vila. Men både bm idag och flera på jobbet har sagt att gud vad skönt för dig att gå hem så långt innan. Tänker ju att bebis faktiskt kan komma lite tidigare eller rent av snart även om jag inte tror det pga gick över två veckor med första
Grattis! =) Hur började förlossningen?
Märks att det är nära nu, då första bebisen nu anlänt i gruppen!
Tidiga tecken på förlossningen?
Någon som känner till några alternativa tecken (alltså inte värkar/vattenavgång) på att förlossningen är igång? Slemproppen är ju ett tecken, jag har också hört att det är vanligt att man är förkyld precis innan förlossningen startat samt dålig mage. Någon som hört några andra tecken?
Själv har jag inte dålig mage , men den sista veckan har jag behövt göra nummer 2 1-2gånger om dagen mot att annars bara göra det 1-2gånger i veckan. Har man tur kanske det kan betyda att något är på gång? :-$ en del sammandragningar har jag också, men inga förvärkar eller liknande :/
Grattis Carro04!
Det känns lite närmare för oss andra nu när trådens första bebis är ute!
Själv har jag 5 veckor kvar till bf 21/9. Känns länge nu när kroppen börjar va tung. Jag planerar att jobba fram till två eller en vecka innan bf beroende på hur jag orkar. Om det känns ok så vill jag hellre spendera föräldradagarna tillsammans med barnet än att sitta hemma och vänta på att förlossningen ska börja.
Just nu är min stora oro att bebisen inte ska vända sig. Än så länge har den inte lagt sig i position för förlossning. Någon fler som väntat på vändningen? Någon som har gjort vändningsförsök? Hur gick det i så fall? Någon som har behövt välja mellan sätesbjudning och kejsarsnitt? Hur resonerar ni då?
Grattis Carro04!
Det känns lite närmare för oss andra nu när trådens första bebis är ute!
Själv har jag 5 veckor kvar till bf 21/9. Känns länge nu när kroppen börjar va tung. Jag planerar att jobba fram till två eller en vecka innan bf beroende på hur jag orkar. Om det känns ok så vill jag hellre spendera föräldradagarna tillsammans med barnet än att sitta hemma och vänta på att förlossningen ska börja.
Just nu är min stora oro att bebisen inte ska vända sig. Än så länge har den inte lagt sig i position för förlossning. Någon fler som väntat på vändningen? Någon som har gjort vändningsförsök? Hur gick det i så fall? Någon som har behövt välja mellan sätesbjudning och kejsarsnitt? Hur resonerar ni då?