• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Annkarask
    Marie357 skrev 2018-01-17 15:23:12 följande:

Jag är med i en som heter BF september 2018, hoppas det är rätt

Finns en hemlig grupp som man inte kan söka fram. Skicka ett privat meddelande till mig med er mailadress som är kopplad till FN så fixar jag det :)
  • Annkarask
    Annkarask skrev 2018-01-17 19:05:06 följande:

Finns en hemlig grupp som man inte kan söka fram. Skicka ett privat meddelande till mig med er mailadress som är kopplad till FN så fixar jag det :)

FB*
  • beso
    Löv1 skrev 2018-01-17 18:25:44 följande:

Alltså, idag har jag tänkt ?nu är jag inte gravid längre? ändå sedan jag vaknade imorse.

Hade ju så extremt tidiga symptom och plussade redan fem dagar innan BIM...

Ska ta ett nytt tidigt gravtest i morgon bitti då det är två dagar innan BIM.

Opererade bort en cysta på vä äggstock 2015 och idag har molverken i tjejmagnet jag haft nu i några dagar snarare gått över som ?slitningar? i äggstocken så som det kändes innan jag opererade bort cystan.

Någon mer än jag här som upplever att gravidsymptomen kommer och går? Eller någon likt jag som oroar ihjäl mig inför tanken på MF eller att något ska gå snett. :/

Min glädje har gått över till oro vilket är jättejobbigt. Tips på att komma över detta?

Kram!

Mina symptom som illamåendet o växtvärk o trögmage kommer o går oxå. Kollade med vul idag o allt såg bra ut! :) Smärtan du känner kan vara ligament som mjukas upp. Jag o många andra får så då o då. Får du ont en längre stund eller väldigt ofta så bör du kolla tycker jag så d inte e nåt annat. Vilken v e du i nu? Bim+?
  • beso
    Nostalgity skrev 2018-01-17 16:53:41 följande:

Läkaren ringde aldrig upp idag! Så ska ringa imorgon.

Är det nån mer som är trött/har i ryggslutet och att de strålar ut i benen/höfterna när man stått/gått? Är bara i 5+4. Känns ju rätt värdelöst hehe

Oj va jobbigt d låter. Jag har inte riktigt så men när jag ligger på vänster sida får jag ont i höften jag ligger på o d strålar ut i benet..e i v8..
  • beso
    Mimipig skrev 2018-01-17 15:45:32 följande:

Aborten var i vecka 14/15. Vidrigt, rent ut sagt. Så jag har lite svårt att knyta an nu innan jag vet att jag vågar det den här gången. Vågar inte ta något för givet, fast jag är ju hoppfull ändå, jag vill ju så gärna. Statiskt sett borde det inte hända två ggr... Men resultatet är att jag är en stark förespråkare av fosterdiagnostik. Kosta vad det kosta vill. Ungefär.

Åh fy vilken mardröm du varit med om! :( Beklagar så jätte mkt! Hur gammal va du när d hände o vad var det för kromosomer? Kanske dom inte kan se såklart.. Förlåt om jag frågar för närgånget o förstår om du inte vill/orkar svara. Jag e 40 så det är rätt nervöst med d där..men försöker inte tänka på det så mkt..

Krm
  • beso
    Bkn87 skrev 2018-01-17 16:48:00 följande:

Vilken vecka är ni i? Har jag räknat rätt så är jag i V6 (5+2) och har BF i slutet på September!

Grattis! :) V8 (7+3) :)
  • beso
    ABbf2018 skrev 2018-01-17 18:45:27 följande:

Men åh vad kul!!! Stort grattis!

Tack sååå mkt! :D
  • Löv1
    beso skrev 2018-01-17 19:31:14 följande:

Mina symptom som illamåendet o växtvärk o trögmage kommer o går oxå. Kollade med vul idag o allt såg bra ut! :) Smärtan du känner kan vara ligament som mjukas upp. Jag o många andra får så då o då. Får du ont en längre stund eller väldigt ofta så bör du kolla tycker jag så d inte e nåt annat. Vilken v e du i nu? Bim+?

Okej, tack, det känns som en liten tröst att höra i alla fall. :) Tack för att du svarade!

Jag är ju bara i vecka 4 (3+4)... så det är ju så himla tidigt!

Vad roligt att höra att allt såg bra ut för dig! Grattis! Vilken vecka är du i? :)
  • josgos
    Mimipig skrev 2018-01-17 15:45:32 följande:

Aborten var i vecka 14/15. Vidrigt, rent ut sagt. Så jag har lite svårt att knyta an nu innan jag vet att jag vågar det den här gången. Vågar inte ta något för givet, fast jag är ju hoppfull ändå, jag vill ju så gärna. Statiskt sett borde det inte hända två ggr... Men resultatet är att jag är en stark förespråkare av fosterdiagnostik. Kosta vad det kosta vill. Ungefär.

Jag förstår dig. Alltså, hur aborten kändes kan jag bara försöka förstå, men jag förstår dina tankar kring denna graviditet. Och hoppet har man ju ändå! Tur är väl det, annars skulle vi inte kunna resa oss efter en sådan sak. Styrkekram!
  • Mimipig
    Löv1 skrev 2018-01-17 18:25:44 följande:

Alltså, idag har jag tänkt ?nu är jag inte gravid längre? ändå sedan jag vaknade imorse.

Hade ju så extremt tidiga symptom och plussade redan fem dagar innan BIM...

Ska ta ett nytt tidigt gravtest i morgon bitti då det är två dagar innan BIM.

Opererade bort en cysta på vä äggstock 2015 och idag har molverken i tjejmagnet jag haft nu i några dagar snarare gått över som ?slitningar? i äggstocken så som det kändes innan jag opererade bort cystan.

Någon mer än jag här som upplever att gravidsymptomen kommer och går? Eller någon likt jag som oroar ihjäl mig inför tanken på MF eller att något ska gå snett. :/

Min glädje har gått över till oro vilket är jättejobbigt. Tips på att komma över detta?

Kram!

Barnmorskornas mantra är ?leta inte fel där inga finns?. Tänk på att de allra flesta graviditeter inte går åt skogen. Du har oddsen på din sida.
Svar på tråden BF September 2018