BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Ja d e inte roliga grejer d där. Med min äldsta son gjorde jag fostervattenprov då risk fanns för kromosomer som kunde göra att han fick stora missbildningar o skulle dö inne i magen eller strax efter födseln. Detta pga att hans pappa bär på kromosomtra slokation. Provet va inte kul alls o väntan på svar fruktansvärd. Han var tack o lov frisk iaf..
Okej, skönt att höra att det går upp och ned för dig med symptomen också. Man får väl egentligen vara glad för de dagar då det inte känns så mycket, för tids nog blir man ju varse om det. Hehe...
Smart! Vad roligt att du har det inbokat och att se fram emot! :)
Jag ska nog ringa mvc på måndag om jag fortfarande plussar då, så får jag också försöka boka in VUL så tidigt som det är möjligt. :)
Mina tankar är på utomkvedes, fick se ett foto på min kusins foster som var utomkvedes när jag var ca 15 år, och det har satt sig som en skräck i mitt huvud. :(
Ja, kroppen är rätt fantastisk ändå. Och psyket också. Men det MÅSTE liksom bli ett barn till, det fattas en. Det är som en urinstinkt, det har verkligen varit hormonerna som krävt en ny graviditet. Det enda jobbiga har varit att se gravida mammor på sonens dagis. Då grät jag i smyg. Av någon anledning var gravida kvinnor på stan ok.
Alltså, idag har jag tänkt ?nu är jag inte gravid längre? ändå sedan jag vaknade imorse.
Hade ju så extremt tidiga symptom och plussade redan fem dagar innan BIM...
Ska ta ett nytt tidigt gravtest i morgon bitti då det är två dagar innan BIM.
Opererade bort en cysta på vä äggstock 2015 och idag har molverken i tjejmagnet jag haft nu i några dagar snarare gått över som ?slitningar? i äggstocken så som det kändes innan jag opererade bort cystan.
Någon mer än jag här som upplever att gravidsymptomen kommer och går? Eller någon likt jag som oroar ihjäl mig inför tanken på MF eller att något ska gå snett. :/
Min glädje har gått över till oro vilket är jättejobbigt. Tips på att komma över detta?
Kram!
Symtomerna kommer och går...
Jag försöker tänka som så att jag väntar inte MF, jag väntar en bebis.. Hade MF för ca 9 månader senast
Läkaren ringde aldrig upp idag! Så ska ringa imorgon.
Är det nån mer som är trött/har i ryggslutet och att de strålar ut i benen/höfterna när man stått/gått? Är bara i 5+4. Känns ju rätt värdelöst hehe
Japp jag har samma
Hur tänker ni när det gäller träning? Jag tränar vanligtvis 4-6 gånger i veckan (låg sjuk mellan jul och nyår och blev ingen träning på 17dagar) sen plussade jag
Tränade för första gången efter sjukdom och graviditet och jag fick så hög puls? Är det fler? jag blir typ andfådd av att gå upp för en trapp? Kommer inte ihåg att det blev så tidigt i tidigare graviditeter?
Men det kändes bra efter passet (lättare bepass) men jag blev inte så pigg som jag brukar bli
är ständigt trött!!
Hur tänker ni när det gäller träning? Jag tränar vanligtvis 4-6 gånger i veckan (låg sjuk mellan jul och nyår och blev ingen träning på 17dagar) sen plussade jag ![]()
Tränade för första gången efter sjukdom och graviditet och jag fick så hög puls? Är det fler? jag blir typ andfådd av att gå upp för en trapp? Kommer inte ihåg att det blev så tidigt i tidigare graviditeter?
Men det kändes bra efter passet (lättare bepass) men jag blev inte så pigg som jag brukar bli
är ständigt trött!!
Jag kände ett visst obehag i magen när vi gjorde magövningar igår, och sen blev jag inte heller pigg. Jag var trött genom hela passet, precis som att kroppen inte vill komma igång.
Ja men precis, brukar ju kunna typ bota trötthet med träning mem icke!
Jag har beställt hem Stora träningsboken för gravida av Lofsan och Jessica Almenäs (älskar dem) så det hoppas jag blir jättebra! Kommer försöka hålla i löpningen eller jogga så länge det får också... sen kanske det blir promenader istället men vi får se
Ja men precis, brukar ju kunna typ bota trötthet med träning mem icke!
Jag har beställt hem Stora träningsboken för gravida av Lofsan och Jessica Almenäs (älskar dem) så det hoppas jag blir jättebra! Kommer försöka hålla i löpningen eller jogga så länge det får också... sen kanske det blir promenader istället men vi får se
Jag hoppar in här också! ????
Är i vecka 6 , & beräknas enligt appar till 18/9. Första barnet och vi är sååå lyckliga!