• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Cocosboll
    hanna8911 skrev 2018-01-18 16:26:48 följande:

Hej alla! Följer er alla här i tråden med spänning! Själv är jag idag i v 7+2 och tycker inte jag känner så mycket fortfarande. Lite ömma bröst och uppblåst mage men thats it! Hur känner ni andra som är i liknande vecka? Tycker jag borde känna något i magen men tycker molvärken försvunnit sedan några dagar!

Är i 7+0 i dag, värst är mitt grymma illamående. I övrigt inte så många symtom
  • mathildis
    Imra skrev 2018-01-18 16:40:21 följande:

Hallå allihop!

Idag gick jag in i vecka 6 (5+0). Och jag känner i stort sätt ingenting? Man blir ju lite orolig att man kanske borde känna lite illamående eller så. Men nope!

Ömma bröst och lite lätt molvärk emellanåt. Hur mår ni andra i ungefär samma vecka? :)

Jag är exakt samma som du v. 6 idag ???? va roligt!

Jag känner heller inte så mycket, ömma bröst typ.

Dock gick jag på många och stärka värktabletter, som jag nu får trappa ner väldigt fort, så kroppen känner ju av detta, vilket gör att jag inte kan sova och är fruktansvärt rastlös och dessutom har väldigt nv ont. Men hoppas de kan gå över på några veckor och att man sen kan njuta!

Se till att njuta du av att inte ha krämpor, under min förra graviditet hade jag 0 krämpor under hela graviditeten, inte en grej, trodde inte på att jag va gravid förren jag gjorde rutin ultraljudet i vecka 19 ???? så bara njut ????
  • beso
    Mimipig skrev 2018-01-18 15:33:29 följande:

Jag var sådär dödstrött förra graviditeten. Kom inte på någon annan lösning än att ta powernaps på jobbet. Och vi har inget vilrum. När slog tröttheten till för dig? Jag märker att jag är tröttare, men ännu inte lika utslagen som sist. Men så är jag ju bara i v 6, det kanske kommer... illamåendet kom i förrgår och idag börjar foglossningen göra sig påmind. Redan?! Men vi har ju försökt bli gravid så länge, att jag gladeligen ställer upp på allt.

Haha ja man får komma ihåg vad man får f mödan!;)

Ja illamåendet kom som smått i v 6 f mig med men har kommit o gått sen dess o långsamt ökat. I fredags o igår ons mådde jag jätteilla nästan hela dagen o va nära kräks o gick med spypåse. Men andradagar som idag tex e jag bara supertrött. Trött har jag oxå varit sen v6 men det blir värre o värre oxå. Tycker d borde gå över snart..
  • beso
    Cheerful skrev 2018-01-18 14:11:04 följande:

Hade en blodblandad flytning i tisdags, inget färskt blod och har inte sett något sedan dess (men tror att mina flytningar har varit aningens ivory-färgade snarare än vita) och oron är ständig att något är fel. Jag har fortfarande illamående och växtvärk och brösten ömmar. Funderar starkt på att boka in en privat vul, men är orolig för att man inte kan se något hjärta för att det är för tidigt? Är i vecka 6 (5+5), så borde ju ha börjat slå om allt är som det ska

Det är inte så säkert tyvärr. Jag trodde jag hade ofostrig då dom i fredags inte ens såg ett foster i v 7(6+5).

5dgr senare igår v8(7+3) sågs foster på 13mm med slående hjärta
  • Isavanna1
    beso skrev 2018-01-18 17:16:18 följande:
    Det är inte så säkert tyvärr. Jag trodde jag hade ofostrig då dom i fredags inte ens såg ett foster i v 7(6+5).

5dgr senare igår v8(7+3) sågs foster på 13mm med slående hjärta
    Dem kunde inte se hjärtslag på mig heller i v6. Oklart vilken dag, men jag fick ny tid på tisdag och borde då vara i v 8. 
  • Orkide

Är det någon mer än jag som är sååå svullen!!! Ser ut som att jag är jättegravid. Vet inte hur jag ska klä mig på jobbet för att dölja mina svulna tarmar

• hanna8911
    Orkide skrev 2018-01-18 17:51:00 följande:

Är det någon mer än jag som är sååå svullen!!! Ser ut som att jag är jättegravid. Vet inte hur jag ska klä mig på jobbet för att dölja mina svulna tarmar

Jag är det med! Ser inte klokt ut! Så uppblåst! Dock är de nästan mitt enda symtom på att allt inte är som vanligt...!
  • beso
    hanna8911 skrev 2018-01-18 16:26:48 följande:

Hej alla! Följer er alla här i tråden med spänning! Själv är jag idag i v 7+2 och tycker inte jag känner så mycket fortfarande. Lite ömma bröst och uppblåst mage men thats it! Hur känner ni andra som är i liknande vecka? Tycker jag borde känna något i magen men tycker molvärken försvunnit sedan några dagar!

Hej o Grattis. E 7+4. Ömma bröst. Extrem trötthet. Illamående som kommer o går. Vissa dagar nästan inte alls. Hård mage. Rätt täppt. Inte mkt växtvärk senaste 4-5 dagarna alls. Men kollade med vul igår o allt va ok :)
  • Nostalgity
    Orkide skrev 2018-01-18 17:51:00 följande:

Jag också! Jag får knappt igen mina arbetsbyxor! Jag arbetar i ett mansdominerat yrke så kläderna är därmed anpassat till dom, så mina stl s i tröjor är än så länge rätt pösiga! Värre är hur jag ska göra med brallorna....

Imorse drog jag pallar på 600 resp 800 kg... Höll på att svimma, normalt får jag bara ta i för att få på dom på bilen .. Men imorse kunde jag knappt rubba dom?! Andfådd och hjärtklappning haha. Minsta överansträngning så höll jag på att spy, har morgonillamående.... Tror inte att mitt yrke är ett dugg bra när man är gravid haha. Och liftdosan gick sönder så jag har klättrat upp på flaket ca 20 ggr idag och småhoppat ner
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • beso
    Isavanna1 skrev 2018-01-18 17:20:12 följande:

Dem kunde inte se hjärtslag på mig heller i v6. Oklart vilken dag, men jag fick ny tid på tisdag och borde då vara i v 8. 

Jobbigt när dom inte ser men d e rätt vanligt märker man när man googlar runt iaf! Håller tummarna! Inte många dgr kvar! :)
Svar på tråden BF September 2018