BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Det är lördag och tiden fram till tisdag sniglar sig fram, oavsett vad läkaren säger på tisdag så ska vi ha bebis någon gång så för at skingra tankarna lite sitter jag och funderar på bilstolar och barnvagnar. Hur tänker ni? Vad vill ni ha för vagn och bilstol?
Jag är jättenöjd med Besafe. Dottern hade babyskydd från dem och har nu izi plus som bilstol. Vad gäller barn så är jag mer en sjal/sele-mamma och dessa tittar jag rätt mycket på just nu. När dottern var spädbarn så visste jag inte att det fanns "på riktigt" ergonomiska värden utan trodde att allt som fanns var Babybjörn. Så jag missade att få sjala spädis så det ska jag absolut göra denna gång.
Hej. Hur resonerar ni som haft mf tidigare. Kan ni slappna av och vara glada?
Jag hade mitt första och förhoppningsvis enda mf i september 2017. Jag har sådan ångest att behöva gå på toa. Är vecka 4 +2. Min man vill planera dittan och dattan men jag vill inte. Helt säker på att detta kommer sluta i mf. Känns som att jag inte kommer att kunna leva normalt på många veckor.
Med tre barn och syskonvagnar har vi provat en del vagnar. Vi hade först brio sing. Sedan babytravels syskonvagn (hemsk!) Sedan phil&ted Vibe, hade även en emmaljunga. Slutligen en babyjogger cityselect. Älskade Singen och cityselect.
Vill nog ha en Britax, go next eller smile 2.
Med tre barn och syskonvagnar har vi provat en del vagnar. Vi hade först brio sing. Sedan babytravels syskonvagn (hemsk!) Sedan phil&ted Vibe, hade även en emmaljunga. Slutligen en babyjogger cityselect. Älskade Singen och cityselect.
Vill nog ha en Britax, go next eller smile 2.
Jag hade mitt första och förhoppningsvis enda mf i september 2017. Jag har sådan ångest att behöva gå på toa. Är vecka 4 +2. Min man vill planera dittan och dattan men jag vill inte. Helt säker på att detta kommer sluta i mf. Känns som att jag inte kommer att kunna leva normalt på många veckor.
Vad lustigt! Jag älskade banytravels syskonvagn. Hade Emmaljunga också som jag var jätte nöjd med.
Vi bor på landet så jag vill gärna ha 4 fasta punkteringsfria hjul och bra ?gung? vändbar sitt del och den får inte bli för stor när man fäller ihop den. Känns som omöjliga krav, haha
Vi bodde i stan och har behövt smidiga vagnar. Och med tre små gjorde vi allt för att det skulle ta liten plats i bilen och lägenheten. Nu bor vi i hus men jag var så nöjd med de vagnarna så det blir nog liknande då jag inte går mycket i just svårare terräng. Dessutom är vi båda mycket långa så det har blivit vagnar med liggdel rätt högt och framför allt att handtaget kunde bli högt så vi slapp böja oss.
Så för er som ska köpa er första. Ta er tid och prova. Fälla, klicka ligg och sittdelar. Att båda tycker det är bekvämt att köra och ställbar höjd. Be om att få fälla i bilen osv. Det är så pass mkt pengar så man ska verkligen vara nöjd.