• Anonym (Mamma)

Har badhuset rätt?

Har badhuset rätt att ta betalt för sanering om ens barn spyr i och bredvid poolen? Tar inte kloret död på det ändå?

• Svar på tråden Har badhuset rätt?
  • Anonym (Been there done that!)
    Fågel Flax skrev 2018-01-04 00:57:20 följande:

Jag antar att badhuset tar inträde, det gör de här, och det är INTE billigt. Sådant måste ju ändå täcka in om ett barn råkar kräkas. Annars har badhuset en felaktigt upplagd affärsplan. Är det två vuxna som pippar i poolen så är det en annan sak ---

Mitt ex jobbade som badhusvakt ett tag, och han ville ALDRIG gå och bada. Han fick slänga ut pedofiler och pippandes personer dagligen --

Något allmänheten inte märker av. DE personerna kan få böter tycker jag. Att bada i andras intima safter i the hot tub -- NÄÄÄ.

Nej, du ska inte betala för att ett barn har kräkts i badhuset, det är inte rimligt. Tycker jag!

Jag är en av dom som pippat i en pool-igloo på ett äventyrsbad i Kalmar för många år sen. Hade vi blivit påkomna så hade jag gladeligen betalat 500 spenn. 

Men hade min unge spytt av en olyka tycker jag det är löjligt att ta betalt.

Håller med TS här till 100%!

Då är det ju äckligare med heltäckande klädsel på kvinnor i poolen som INTE duschar innnan!
  • Anonym (Mamma)

Ni var inte där, ni vet inte vad som hände, så kalla mig inte för dramaqueen, det är det sista jag är.

Och nej, jag är inte egoistisk för att jag inte bryr mig ifall några familjer åkte hem, jag hade fullt upp med att hantera mitt panikslagna barn som fortfarande har mardrömmar om det.

• Anonym (Mamma)

Hon kan inte simma och vattnet var djupt där, hon var under ytan alldeles för länge för att det ska klassas som kallsup.

• Anonym (taxi)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-01-04 17:14:10 följande:

Ni var inte där, ni vet inte vad som hände, så kalla mig inte för dramaqueen, det är det sista jag är.

Och nej, jag är inte egoistisk för att jag inte bryr mig ifall några familjer åkte hem, jag hade fullt upp med att hantera mitt panikslagna barn som fortfarande har mardrömmar om det.

Jo, du är egoistisk. En riktig fullblodsegoist, om du resonerar som du gör.
    Kom inte och gnäll sedan när ungen din lärt sig av dig hur man ska bete sig och det inte går så där himla överdrivet bra.

Vad sa pappan när ni kom hem och han fick veta detta?
  • Anonym (taxi)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-01-04 17:15:10 följande:

Hon kan inte simma och vattnet var djupt där, hon var under ytan alldeles för länge för att det ska klassas som kallsup.

Det var du själv som sa att det handlade om en kallsup, är det dags att ändra utgångsläget nu alltså... varför hade du inte koll på henne? Varför hade hon inte simdyna eller armpuffar?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (taxi) skrev 2018-01-04 17:16:04 följande:

Jo, du är egoistisk. En riktig fullblodsegoist, om du resonerar som du gör.

Kom inte och gnäll sedan när ungen din lärt sig av dig hur man ska bete sig och det inte går så där himla överdrivet bra.

Vad sa pappan när ni kom hem och han fick veta detta?

Inte en chans att du hade reagerat annorlunda om det vore du som sett ditt icke simkunniga barn under ytan samtidigt som du har en tvååring att hantera.

Vad har hans reaktion med saken att göra?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (taxi) skrev 2018-01-04 17:17:11 följande:

Det var du själv som sa att det handlade om en kallsup, är det dags att ändra utgångsläget nu alltså... varför hade du inte koll på henne? Varför hade hon inte simdyna eller armpuffar?

Jag har aldrig sagt kallsup, jag sa att hon spydde för att hon svalt vatten, vilket hon hade. Jag ville inte gå in på detaljer, men hade tydligen inget val.

Jag hade koll, vi var på väg därifrån och vi hade lekt i barnpoolen hela besöket.
  • smulpaj01
    Anonym (Mamma) skrev 2018-01-04 17:15:10 följande:

Hur kunde hon vara under ytan så länge om du hade 100% uppsikt? Kan inte du heller simma?
  • Anonym (taxi)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-01-04 17:17:57 följande:
    Inte en chans att du hade reagerat annorlunda om det vore du som sett ditt icke simkunniga barn under ytan samtidigt som du har en tvååring att hantera.

Vad har hans reaktion med saken att göra?
    Det har du ingen aning om.
    Jag hade definitivt betalat, det kan jag garantera.

Jag vet hur det är med att få ut ersättning för spysanering, kör nämligen taxi. Och det är inte bara fulla människor som spyr i bilen. Jag kräver ersättning även om det är barn som spyr.
    Då handlar det om minst 1000 kronor beroende på hur mycket och var spyorna hamnade.

Nja, tänkte mest på vad han anser om ersättningskravet.
  • Anonym (taxi)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-01-03 15:39:02 följande:

Har badhuset rätt att ta betalt för sanering om ens barn spyr i och bredvid poolen? Tar inte kloret död på det ändå?

'Tar död på vad? Det var ju bara vatten enligt dig.
    Anonym (Mamma) skrev 2018-01-03 16:16:06 följande:
    Givetvis ska det städas bort, men sanera alltihop är väl att ta i?
    Det ska saneras.

Fekalietillbud/Driftstopp
    Det är ett annat ord för bakterier i form av bajs eller kräks. Om olyckan är framme och vi får fekalier i bassängvattnet, har vi skarpa rutiner som vi följer. Det innebär att vi får stänga av bassängen och tillsätta kemikalier som renar bort bakterierna. Det kan ta lång tid.

Svar på tråden Har badhuset rätt?