• Anonym (Mamma)

Har badhuset rätt?

Har badhuset rätt att ta betalt för sanering om ens barn spyr i och bredvid poolen? Tar inte kloret död på det ändå?

• Svar på tråden Har badhuset rätt?
  • MsFry

Men allvarligt talat, betala en straffavgift för att en unge kräkts? Vad skulle TS ha gjort? Tryckt tillbaka spyan i munnen på barnet?

Jag har ingen aning om huruvida badhuset har rätt eller ej att ta ut en sådan avgift men jag förstår inte syftet med den. Om de nu var tvugna att stänga, tömma hela poolen och kalla in stora saneringsteamet (som de värsta dramafolket här hävdar) lär ju 500 kr inte ens täcka klor-kostnaden. Alltså är det fråga om en straffavgift, varför? Vad hade ts för uppsåt med att barnet kräktes? Var det med flit eller något som hade kunnat förhindras? Nej. Det är lite sådna saker man får räkna med när man driver någon form av verksamhet där många människor deltar. Att betala en saneringaavgift för att barnet kräkts i en taxi, helt okej, det har jag själv gjort, men i ett aånt här fall ter emdet sig helt absurt. Vad är syftet? Ska det verka avskräckande? ?Om du har ett barn som kan kräkas, kom inte hit!?? Ja alla barn (och vuxna) kan kräkas oväntat av olika skäl.

Nä jag håller med ts, det är en märklig avgift.

• molly50
    Anonym (Mamma) skrev 2018-01-04 10:13:49 följande:
    Hon snubblade på kanten och hamnade under vattnet och kunde inte ta sig upp. Hon är INTE sjuk.
    Men det kan ju inte personalen på badhuset veta,eller andra badgäster.
    Du kan ju inte vara 100 % säker på det själv,att barnet inte har fått magsjuka t ex.
    Såvida du med säkerhet kan säga att barnet inte träffat någon som haft eller har magsjuka.
    500 kr är inte mycket att betala.
    Carpe Diem
  • Fågel Flax
    Anonym (taxi) skrev 2018-01-04 18:01:09 följande:

Angående pedofilerna på badhusen så tycker jag att de borde utvisas om de tas på bar gärning. Ev svenska pedofiler borde kastreras kemiskt.

Jag skiter i om någon ser mig som rasist för att jag vill slänga ut utlänningar som snuskar sig, våldtar, eldar bilar eller på annat sätt ställer din med sattyg i vårt land.

Det var jag som berättade tidigare i tråden att mitt ex en period arbetade som ordningsvakt på ett badhus, och att pedofiler var vanligt förekommande där.

I genomsnitt uppskattade han att det var omkring 3 personer/dag som han avslöjade med att driva omkring och glo på barnen, och följaktligen slänga ut. (Intressant nog fick dessa inte betala böter, eller fick annan påföljd annat än att bli utslängda. Men det var kanske ett annat badhus, som inte heller skulle krävt straffavgift av TS)

Över till något annat, det vill säga den del av ditt inlägg jag citerar ovan.

Det första jag har att säga är att MAJORITETEN av de utkastade pervona var svenskar, vilket också gäller de pippande personerna i bubbelpoolen som han också fick kasta ut i princip dagligen.

Nu tror inte jag att pedofili är vanligare eller ovanligare bland svenskar jämfört med andra nationaliteter, men så var det med frekvensen på det badhuset. Det fanns inte samma mängd invandring då, så demografin var väl sådan.

Jag tror att om du hade avstått från att skriva de två bokstäverna "Ev" så hade ditt inlägg inte framstått som rasistiskt.

Som det är nu så låter det som att du tror att majoriteten av pedofiler inte är etniska svenskar, och ja så är där någon enstaka svensk också -- EVENTUELLT.

Är det så du tror och menar? För det stämmer isåfall inte.
  • Anonym (Milfy)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-01-04 18:42:42 följande:

Ni är så vidrigt elaka att jag lämnar tråden nu. Fyfan vad ni är hemska som hackar så på mig som redan mår skit över hela händelsen.

Mår skit?? Du började ju med att gnälla på andra och din ringa städavgift. Sa ju att det handlade om den lättkränkta yngre generationen utan självinsikt.
  • TeresB

Ni är så vidrigt elaka att jag lämnar tråden nu. Fyfan vad ni är hemska som hackar så på mig som redan mår skit över hela händelsen.

Tycker du kan släppa det, många av oss har barn som halkat, trillat av stol eller vad som. Som tur är kom ni ju undan med förskräckelsen och en liten bot.

Jag skulle betalat utan gnäll. Det är förmodligen en liten del av vad det egentligen kostar.
  • Anonym (taxi)
    Fågel Flax skrev 2018-01-04 20:00:36 följande:
    Det var jag som berättade tidigare i tråden att mitt ex en period arbetade som ordningsvakt på ett badhus, och att pedofiler var vanligt förekommande där.

I genomsnitt uppskattade han att det var omkring 3 personer/dag som han avslöjade med att driva omkring och glo på barnen, och följaktligen slänga ut. (Intressant nog fick dessa inte betala böter, eller fick annan påföljd annat än att bli utslängda. Men det var kanske ett annat badhus, som inte heller skulle krävt straffavgift av TS)

Över till något annat, det vill säga den del av ditt inlägg jag citerar ovan.

Det första jag har att säga är att MAJORITETEN av de utkastade pervona var svenskar, vilket också gäller de pippande personerna i bubbelpoolen som han också fick kasta ut i princip dagligen.

Nu tror inte jag att pedofili är vanligare eller ovanligare bland svenskar jämfört med andra nationaliteter, men så var det med frekvensen på det badhuset. Det fanns inte samma mängd invandring då, så demografin var väl sådan.

Jag tror att om du hade avstått från att skriva de två bokstäverna "Ev" så hade ditt inlägg inte framstått som rasistiskt.

Som det är nu så låter det som att du tror att majoriteten av pedofiler inte är etniska svenskar, och ja så är där någon enstaka svensk också -- EVENTUELLT.

Är det så du tror och menar? För det stämmer isåfall inte.
    Ok, jag läste inte ditt inlägg då det var så himla långt.
    Fast, har de väl blivit utslängda så kan ju resterande badgäster stanna vilket inte var fallet med ts dotter.
    Gjorde de mer än att flukta? Isåfall borde ju polisen larmats... det är ju inte förbjudet att titta. Svårt det där.

Så du uppfattade mitt inlägg som rasistiskt? Ok, jag bjuder på det.
    Ärligt talat har jag ingen aning om hur fördelningen av pedofiler är, däremot tror jag att män/killar från muslimska länder har en tendens att glo då de inte är vana att se lättklädda tjejer/kvinnor.
    Gängvåldtäkterna som blivit så vanliga nu för tiden är överrepresenterade av män med utländsk härkomst. Detta förekom knappt ens när jag var ung.

Och nu blev det lite OT.
  • Mycket Förvånad
    Blev väldigt förvånad över hur många konstiga/otrevliga komentarer det hamnade i denna tråd. 
    Jag förstår inte överhuvudtaget varför TS ska behöva betala för att hennes barn har spytt i polen. Låter helt orimligt!
    Hade skämts så mycket om jag var en antälld på det badhuset.

Jag jobbar på restaurang, glas och talrikar går sönder, har fått torka både spya och kiss på våra golv och soffor. Aldrig att jag skulle be en kund betala för det. En jobbig och genant situation som alltså är olyckor. Försöker vara extra trevlig mot de kunderna.
    Det ingår i mina arbetsuppgifter att se till att det är snyggt och städat även att kunderna mår bra. Jag får alltså betalt för att torka upp,kiss/spya om nu så är fallet.
    Är rätt säker på att peronalen på badhuset också får betalt på deras jobb. De borde då även vara berädda på vad som kan hända och gilla läget vid ett olycksfall.

När jag gick på babysim med min son, berättade personalen att det kunde hända att det kom bajs i polen för att det var någon blöja som inte var tätt. Då fick alla gå upp och de tömde polen dock var de inte tal om någon ersättning för det.
    Om bebisarna var snoriga och det hamnade snor i vattnet skulle man dra det till rännan. Samma gällde om de kom lite spya. Om det var mycket spya som inte gick att "fånga" så blev det samma som vid bajsincidenten.

Alla som drar paralleler till att det kunde vara smitsamt. Hur vågar ni vistas utan för era hem?!
  • Anonym (dumheter)

LOL!
    Du är ju helt go du. Du staller en fråga på ett öppet forum, och när du får övervägande svar som inte faller dig i smaken så tycker du att folk hacker på dig.

En individ med ett uns av vet och sans hade inset att de flesta tycker att det är fullt rimligt att betala en saneringsavgift på 500 kr när ens barn kräker ner en pool, oavsett om det var ett medvetet tilltag eller om det är en olycka, och oavsett om barnet är magsjukt eller inte.
  • MsFry
    Anonym (dumheter) skrev 2018-01-04 22:31:37 följande:

LOL!

Du är ju helt go du. Du staller en fråga på ett öppet forum, och när du får övervägande svar som inte faller dig i smaken så tycker du att folk hacker på dig.

En individ med ett uns av vet och sans hade inset att de flesta tycker att det är fullt rimligt att betala en saneringsavgift på 500 kr när ens barn kräker ner en pool, oavsett om det var ett medvetet tilltag eller om det är en olycka, och oavsett om barnet är magsjukt eller inte.

Jag brukar inte vara känslig för sådant här men i den här tråden hackades det helt orimligt mycket på ts.

Och nej, bara för att det finns de som gillar att dyka på folk anonymt på internet för minsta lilla så innebär det inte att de flesta tycker att det var en rimlig avgift. Det är bara det att den falangen gapadw högst och var otrevligast i tråden.
  • MsFry
    Anonym (dumheter) skrev 2018-01-04 22:31:37 följande:

LOL!

Och vem fasen skulle få sitt barn att kräkas i en pool med flit (medvetet)?
Svar på tråden Har badhuset rätt?