• Anonym (Mamma)

Har badhuset rätt?

Har badhuset rätt att ta betalt för sanering om ens barn spyr i och bredvid poolen? Tar inte kloret död på det ändå?

• Svar på tråden Har badhuset rätt?
  • Acer644
    Anonym (Mamma) skrev 2018-01-03 18:14:49 följande:

Det ena är en vuxen människa som medvetet supit sig full, det andra är ett barn som inte själv satt sig i den sitsen.

Tycker det är vidrigt av dem att kräva betalt vid olyckor.

Hur menar du att barnet spydde av olyckshändelse så att poolen behövde saneras?
  • Anonym (.)
    Acer644 skrev 2018-01-03 18:18:10 följande:

Hur menar du att barnet spydde av olyckshändelse så att poolen behövde saneras?

Mitt barn spydde rejält av en kallsup en gång. Vi behövde inte betala något.
  • Acer644
    Anonym (.) skrev 2018-01-03 18:33:34 följande:

Mitt barn spydde rejält av en kallsup en gång. Vi behövde inte betala något.

Okej!
  • Anonym (500)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-01-03 16:52:25 följande:

Tycker det är helt galet, då borde de meddela sånt i förväg. Alla har inte 500 att kasta iväg hur som helst.

Men 500 kr!
    Betala för hundan! Du gör dig löjlig på det här sättet 
  • Anonym (Nope)
    Anonym (S) skrev 2018-01-03 17:48:24 följande:
    Beror nog på butiken dock. Tror inte att en liten butik är försäkrad på det sättet? Finns ju i regel självrisk också som kostar.
    Jo dom har alltid en försäkring för svinn. Men man kanske inte släpper in ett gäng barn i en porslinsbutik med väldigt dyra saker tex.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (500) skrev 2018-01-03 18:41:23 följande:

Men 500 kr!

Betala för hundan! Du gör dig löjlig på det här sättet 

Principsak, tycker inte man ska behöva betala för en sån grej. Det var ju inte ens smittsamt.
  • Anonym (Nope)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-01-03 18:14:49 följande:
    Det ena är en vuxen människa som medvetet supit sig full, det andra är ett barn som inte själv satt sig i den sitsen.

Tycker det är vidrigt av dem att kräva betalt vid olyckor.
    Ja ungen har fortfarande kräkts i poolen så den måste saneras vilket innebär en jävla massa jobb. Att det inte var med mening spelar väl för fan ingen roll? Din unge har spytt oavsett.
  • Anonym (Betala)

500 är ju ingenting i sammanhanget. Det är väl bara att betala. Mitt barn spydde över golvet på en restaurang en gång. Jag betalade samma om jag minns rätt. Samma barn råkade skrapa en bil på en parkering. Det blev betydligt dyrare trots att även det var en olycka och 'inte meningen'.

• Anonym (S)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-01-03 21:27:24 följande:

Principsak, tycker inte man ska behöva betala för en sån grej. Det var ju inte ens smittsamt.

Vadå principsak? Kunde du städa upp det själv? Nej! Någon annan måste göra det och processen är krånglig. Klart du ska betala, du är ansvarig för ditt barn.
  • Anonym (Tore)

Varför måste man visa naken på badhuset ?

Svar på tråden Har badhuset rätt?