Har badhuset rätt?
Har badhuset rätt att ta betalt för sanering om ens barn spyr i och bredvid poolen? Tar inte kloret död på det ändå?
Har badhuset rätt att ta betalt för sanering om ens barn spyr i och bredvid poolen? Tar inte kloret död på det ändå?
500 spänn? Om badhuset måste byta vatten så pratar vi om tusenlappar bara för vattnet. Sen blir det mer för att klora, skura och en person som måste utföra arbetet. Badhuset kan ju inte vara säker på att det inte är en magsjuka. En spya kan bli en epidemi.
TS, betala och var glad. Om du motsäger dig så skickar de en räkning på den riktiga summan, runt 7000 kr, och lämnar in den till både tingsrätt och kronofogde.
Det finns formodligen information att hämta om vad som händer om man orsakar ett saneringsbehov, du har bara inte uppmärksammat eller tänkt på att ta reda på den informationen. Det är inte så många som gör det. Men när man betalar och går in förbinder man sig också att ersätta eventuella extra kostnader, om än symboliskt.
500 spänn? Om badhuset måste byta vatten så pratar vi om tusenlappar bara för vattnet. Sen blir det mer för att klora, skura och en person som måste utföra arbetet. Badhuset kan ju inte vara säker på att det inte är en magsjuka. En spya kan bli en epidemi.
Jag antar att badhuset tar inträde, det gör de här, och det är INTE billigt. Sådant måste ju ändå täcka in om ett barn råkar kräkas. Annars har badhuset en felaktigt upplagd affärsplan. Är det två vuxna som pippar i poolen så är det en annan sak ---
Mitt ex jobbade som badhusvakt ett tag, och han ville ALDRIG gå och bada. Han fick slänga ut pedofiler och pippandes personer dagligen --
Något allmänheten inte märker av. DE personerna kan få böter tycker jag. Att bada i andras intima safter i the hot tub -- NÄÄÄ.
Nej, du ska inte betala för att ett barn har kräkts i badhuset, det är inte rimligt. Tycker jag!
Är väl inte så svårt att bara betala. Tycker det är rätt självklart att man får betala en del. Dels med tanke på att polen inte får användas innan den är sanerad.
De får säkert ta betalt, det vet jag inget om, men jag har aldrig hört talas om att man gör så. Kräkor och avföring i pooler händer ju regelbundet och de har inbyggda reningsverk som går hela tiden. Poolen töms i regel på folk några timmar så allt vatten hinner filtreras.
Om badhus tömde poolen och skurade allting varje gång någon spydde eller bajsade i den så skulle inga badhus gå runt alls.
Det ena är en vuxen människa som medvetet supit sig full, det andra är ett barn som inte själv satt sig i den sitsen.
Tycker det är vidrigt av dem att kräva betalt vid olyckor.
[quote=78332336][quote-nick]Anonym (Mamma) skrev 2018-01-03 21:27:24 följande: Det var ju inte ens smittsamt.[/quote]
Det kan ju de omöjligt veta.