Har badhuset rätt?
Har badhuset rätt att ta betalt för sanering om ens barn spyr i och bredvid poolen? Tar inte kloret död på det ändå?
Har badhuset rätt att ta betalt för sanering om ens barn spyr i och bredvid poolen? Tar inte kloret död på det ändå?
Ok, jag läste inte ditt inlägg då det var så himla långt.
Fast, har de väl blivit utslängda så kan ju resterande badgäster stanna vilket inte var fallet med ts dotter.
Gjorde de mer än att flukta? Isåfall borde ju polisen larmats... det är ju inte förbjudet att titta. Svårt det där.
Så du uppfattade mitt inlägg som rasistiskt? Ok, jag bjuder på det.
Ärligt talat har jag ingen aning om hur fördelningen av pedofiler är, däremot tror jag att män/killar från muslimska länder har en tendens att glo då de inte är vana att se lättklädda tjejer/kvinnor.
Gängvåldtäkterna som blivit så vanliga nu för tiden är överrepresenterade av män med utländsk härkomst. Detta förekom knappt ens när jag var ung.
Och nu blev det lite OT.
Blev väldigt förvånad över hur många konstiga/otrevliga komentarer det hamnade i denna tråd.
Jag förstår inte överhuvudtaget varför TS ska behöva betala för att hennes barn har spytt i polen. Låter helt orimligt!
Hade skämts så mycket om jag var en antälld på det badhuset.
Jag jobbar på restaurang, glas och talrikar går sönder, har fått torka både spya och kiss på våra golv och soffor. Aldrig att jag skulle be en kund betala för det. En jobbig och genant situation som alltså är olyckor. Försöker vara extra trevlig mot de kunderna.
Det ingår i mina arbetsuppgifter att se till att det är snyggt och städat även att kunderna mår bra. Jag får alltså betalt för att torka upp,kiss/spya om nu så är fallet.
Är rätt säker på att peronalen på badhuset också får betalt på deras jobb. De borde då även vara berädda på vad som kan hända och gilla läget vid ett olycksfall.
När jag gick på babysim med min son, berättade personalen att det kunde hända att det kom bajs i polen för att det var någon blöja som inte var tätt. Då fick alla gå upp och de tömde polen dock var de inte tal om någon ersättning för det.
Om bebisarna var snoriga och det hamnade snor i vattnet skulle man dra det till rännan. Samma gällde om de kom lite spya. Om det var mycket spya som inte gick att "fånga" så blev det samma som vid bajsincidenten.
Alla som drar paralleler till att det kunde vara smitsamt. Hur vågar ni vistas utan för era hem?!
Vet du vad TS, nästa gång du ska starta en tråd här och försöka få folk på din sida, kan du börja med att berätta i trådstarten vad som hänt. Så ska du se att folk är mer hjälpsamma och trevliga.
Jag förstår förstås att mycket annat har hänt i tråden mellan första och sista sidan, men ändå: att förstå att det är trådens allmänna uppfattning att det är rimligt att badhuset begär ersättning för sanering av poolen, känns helt absurt för mig.
Självklart ska poolen saneras, men lika självklart är det badhuset själva som står för den kostnaden (500 kr borde vara en liten kostnad för en institution, men kan vara en mycket stor utgift för en individ). Shit happens, bokstavligt talat, och det ska badhuset ha beredskap för. Ingen kräks ju med flit.