• Anonym (Mamma)

Har badhuset rätt?

Har badhuset rätt att ta betalt för sanering om ens barn spyr i och bredvid poolen? Tar inte kloret död på det ändå?

• Svar på tråden Har badhuset rätt?
  • Anonym (.)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-01-05 19:42:09 följande:
    Behöver inte betala. Hon jag pratade med blev helt bestört över hur de betett sig och ska ta upp det med ansvariga.
    Fullt rimligt! Tur att det fanns någon med lite vett.
    TS, jag tycker det låter som om tråden är full av bittra människor som inte fick den jul de tänkt sig och nu sitter och tar ut det på främligar på nätet. Helt otroligt hur folk resonerar (om de menar allvar med att de tycker du skulle betalat). Jag tror som sagt bara de behöver få ur sig lite frustration över sina misslyckade liv.
  • Fågel Flax
    Anonym (taxi) skrev 2018-01-05 10:41:52 följande:

Kort sammanfattat, du är helt fel ute.

Mer krut lägger jag inte ner på att svara eftersom du har tackat för dig.

Skulle du inte klara att hålla dig borta så lovar jag att utveckla mitt resonemang.

Kikar in  här igen mot kvällen.

Du får gärna utveckla ditt resonemang för min del, anledningen till att jag ville avsluta är av respekt för att det är TS tråd, som handlar om något annat.

(Det framgick kanske inte så bra att jag inte avsåg att hugga av en dialog UTAN att ge dig möjlighet att svara -- men att för artighetens skull är det bättre att jag ålägger mig själv att hålla snattran, och i denna situationen med OT så att säga ge dialogpartnern sista ordet).

... Hoppas att detta förtydligar min avsikt! Så får du sista ordet sedan då?

Dock:

Helt fel kan jag rent bokstavligen talat inte ha. Detta då mitt inlägg berörde språktekniska (!) fakta, egna livserfarenheter samt egna önskemål.

Du har i ett tidigare svar tolkat mina ord som att jag kan ha uppfattat dina ord som rasistiska, och märk väl det har jag inte sagt, om det nu är det du menar med att jag skulle ha "helt fel".

Trots språktekniska fakta har JAG inte gjort sådana antaganden. Att tro saker om andra hit och dit, dra förutfattade slutsatser etc. är något jag i största möjliga mån försöker avstå från.

Istället är det ENLIGT MIN ÅSIKT bättre att ställa en fråga och en extra fråga till, isåfall. Så kan man bespara sig de spekulationerna.

(Hoppas jag klargjort min position mer, och att TS har överseende, och trevlig helg.)
  • Anonym (Kräks)
    Anonym (Boa) skrev 2018-01-05 19:55:13 följande:

Generöst av badhuset att både slippa låta er betala för besöket på badhuset samt dessa 500 kr.

Jag har läst båda dina trådar så.

Vilken andra tråd?
  • Anonym (taxi)
    Anonym (Boa) skrev 2018-01-05 19:55:13 följande:
    Generöst av badhuset att både slippa låta er betala för besöket på badhuset samt dessa 500 kr.

Jag har läst båda dina trådar så.
    Läste den också men hittar den inte igen.
    Kan du länka?
  • Anonym (Bioo)
    Anonym (taxi) skrev 2018-01-06 12:34:17 följande:

Läste den också men hittar den inte igen.

Kan du länka?

Ts andra tråd heter :

Hade du betalat i efterhand?

Smet in med barnen i badhuset och badade utan att betala.

Sa inte till personalen att klippkortet var slut.
  • Anonym (.)
    Anonym (Bioo) skrev 2018-01-06 14:57:30 följande:

Ts andra tråd heter :

Hade du betalat i efterhand?

Smet in med barnen i badhuset och badade utan att betala.

Sa inte till personalen att klippkortet var slut.

Det handlar ju om en helt annan grej. Självklart är det inte samma ts. Enda likheten är att det är på ett badhus men fler än en familj har badat i jul.
  • TeresB
    Anonym (Håller helt med) skrev 2018-01-05 20:33:33 följande:

Och i inget av dessa fall är 500 kronor en rimlig summa. Antingen ersätter du den vita soffan eller så säger den som äger den att det är ok. Men man betalar inte 500 kronor. Att reparera bilen kostar inte heller 500 utan självrisken ligger högre av olika skäl. Hade min hund blivit ihjälbiten hade 500 kronor inte hjälpt ett dugg, såklart. Hotell har försäkringar precis som badhus, saker går sönder och slits, det ingår i dealen att driva hotell.

Man straffar inte sina kunder!!

Har jobbat i nästan 10 år på några av Stockholms bättre hotell och visst ? bötfäller? vi gäster.
  • Anonym (Badhus)
    TeresB skrev 2018-01-06 20:23:23 följande:
    Har jobbat i nästan 10 år på några av Stockholms bättre hotell och visst ? bötfäller? vi gäster.
    Ja det gäller även taxi. Om du föder i bilen, kräks, kissar, vattnet går. Det kostar 500 kr, minst.
  • Anonym (Milfy)
    Anonym (Håller helt med) skrev 2018-01-05 20:33:33 följande:
    Och i inget av dessa fall är 500 kronor en rimlig summa. Antingen ersätter du den vita soffan eller så säger den som äger den att det är ok. Men man betalar inte 500 kronor. Att reparera bilen kostar inte heller 500 utan självrisken ligger högre av olika skäl. Hade min hund blivit ihjälbiten hade 500 kronor inte hjälpt ett dugg, såklart. Hotell har försäkringar precis som badhus, saker går sönder och slits, det ingår i dealen att driva hotell.

Man straffar inte sina kunder!!
    Du är helt snett på det. Tänk om...
  • Anonym (Håller helt med)
    Anonym (Milfy) skrev 2018-01-07 17:36:40 följande:
    Du är helt snett på det. Tänk om...
    Kan du göra själv.
  • Canadasvensk
    TeresB skrev 2018-01-06 20:23:23 följande:
    Exempel på det?

Typ bötfällde ni någon vars barn snubblade i hotel foajen och fick näsblod på mattan?

Eller ett barn som satte i halsen på hotel restaurangen och spydde på golvet?

Eller om hotellet hade pool vad gav ni era gäster böter för?

Men andra ord, vilka olyckor orsakade barn som ni bötfällde gäster för?

• TeresB
    Canadasvensk skrev 2018-01-09 18:35:03 följande:

Exempel på det?

Typ bötfällde ni någon vars barn snubblade i hotel foajen och fick näsblod på mattan?

Eller ett barn som satte i halsen på hotel restaurangen och spydde på golvet?

Eller om hotellet hade pool vad gav ni era gäster böter för?

Men andra ord, vilka olyckor orsakade barn som ni bötfällde gäster för?

Vi har bötat ( slagit på extra för städ) massor av gånger, allt från spyor i korridorer och på rum, folk som gått på toalett i bad istället för toalett. Gäster som haft sönder saker i bland på fyllan. Vi har även portat gäster som haft störande barn och som trots påpekande låtit dem härja fritt. Som sagt.. visst ?bötfäller? man gäster för en hel del saker. Ibland hela kostnaden ibland en del.
  • Anonym (Milfy)

Är jättenyfiken på hur gammal Canadasvensk är.

• Canadasvensk
    Anonym (Milfy) skrev 2018-01-10 18:15:08 följande:

Är jättenyfiken på hur gammal Canadasvensk är.

Född på 70-talet. Hur så? Tungan ute

Själv då?
  • Walter888
    FuckGoggleAskMe skrev 2018-01-04 01:48:22 följande:

Ja på mitt badhus meddelar de allt i förväg. Stället är fullt av skyltar: Mördar du någon här, riskerar du att bli åtalad Bajsar du i någons väska, riskerar du att dom blir arga och begär ersättning, Slår du sönder kafeterian, kommer du att bli krävd på ersättning, osv. Då vet alla vad som gäller, för det förstår man ju inte annars.
    Brukar du ofta råka gå och bajsa i folks väskor? Intressant!
  • Walter888

Sedan tar badhusen redan skyhöga priser. Detta borde absolut gå på ren goodwill.

Svar på tråden Har badhuset rätt?