Anonym (mellanmjölk) skrev 2018-01-24 15:54:21 följande:
När har sextiotalist sagt att TS ex gjort rätt? Citera!
Jag har aldrig påstått att sextiotalist sagt det utan jag sa att det var intressant att hen hade svårt att avgöra huruvida han var en skitstövel eller inte.
Sen tycker jag att du liksom många andra här drar för snabba slutsatser. TS nämner inte i ett ord hur många gånger hon messat eller ringt, utan vagt säger hon att hon både messat och ringt (att kontakta någon två gånger är inte stalking, det hoppas jag att ni förstår). Ändå dras det direkt en slutsats att det måste skett upprepade gånger och att TS därför är en stalker. Ska du komma och påstå att TS spammar eller stalkar sitt ex så ligger bevisbördan på dig eftersom att det är du som är den anklagande, och de sakliga argumenten för att hon stalkar är för vaga så de håller helt enkelt inte.
Och jag vet ju självklart inte heller om TS är en stalker eller inte eftersom att jag inte vet hur många gånger hon kontaktat honom. Därför håller jag mig borta från anklagelser eftersom att jag än så länge inte vet något. Hade hon sagt att hon kontaktat honom upprepade gånger så hade situationen varit annorlunda, men det enda vi vet är att hon kontaktat honom åtminstone två gånger (en via telefon och en via mess) och det räcker inte för att kalla det stalking.
Sen om du undrar vad jag har för konkreta råd till TS så är det samma som alla verkar vara överens om: släpp det. Försök inte få ut ett svar från honom för han kommer med största sannolikhet inte att ge något svar. Ta bort honom från alla sociala medier, blockera hans nummer, försök att inte stöta på honom i den mån det är möjligt. Sitt själv och sörj, tillåt dig själv att vara ledsen och låt dina känslor svalla ut så mycket du bara kan.