BF oktober 2018
Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)
Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)
Vad skönt att det gick bra. Gjorde du VUL samtidigt? Jag ska på inskrivning på måndag men på ett till VUL nu på lördag då det inte görs i samband med inskrivningen. Jag är så nojig, känner fortfarande ingenting, så jag ville inte vänta längre utan att veta att det växer som det ska... Jag ska försöka boka in KUB så snart det går...
Jag vill också komma igång och träna. Min klinik har dock sagt att jag bör ta det lugnt fram till 3 månader men det är pga av de hormoner jag tar. I "vanliga" fall ska det inte vara farligt alls att träna men jag förstår din oro! Trevlig helg!
Utebliven mens och kände bara att nä jag är gravid.. tog etttest, visade positivt..
är alltså idag i vecka 7 (6+3) BF 17/10.
Det är minst sagt blandade känslor eftersom jag vart gravid med spiral..
men valt att behålla och HOPPAS innerligt det går vägen
Har dock senaste dagarna haft det lite jobbigt..
varit hos läkarn som konstatera att allt såg bra ut osv.
Har typ mer eller mindre haft mindre smärtor, krampor, huggningar i livmoder, och speciellt höger äggstock varje dag.
Iförrigår kom det en liten blödning när jag var på toa, eller asså det vart blod på pappret när jag torka mig. Inte mycket direkt. Det försvann men fortfarande molande värk..
igår högg det typ till ganska rejält, stack typ inne i fiffi.. gick på toa och då kom det en liten liten liten mini klump blod på pappret sen inget mer än lite ljus rosa när jag torkade mig.
Fortsatte kvällen med smärtor men inge blod eller så.
Inatt vakna jag av världens smärta men lyckades somna om.. blödde inte..
har inte rosa flytningar heller..
1177 säger åt mig att avvakta, har en tid till BM på tisdag. Men jag kommer bli galen på det här, googlar redan ihjäl mig. Så sjukt påfrestande att gå runt och vänta ett missfall istället för vänta barn..
har någon haft liknande?
Har det gått vägen för er?
Eller har det slutat med missfall?
Vet att MF är inviduella men ändå.
Här har ni nummer 3 som också har blodförtunnande sprutor att vänta efter en lungpropp i samband med första förlossningen 2011. Har ni fått besked om när ni ska börja med era?
Behöver lite råd och stöd. Jag är i vecka 6 idag, tror jag, men sån cirka. Igår eftermiddag halkade jag på isen när jag gick till bilen och föll väldigt hårt. Landade på höften/axeln som tur var, men det var som sagt en hård smäll, jag är helt blå på hela vänstersidan. Blev såklart orolig att nåt skulle hända med babyn, men mådde lika gravid hela kvällen igår och spydde som aldrig förr. Nu, för cirka en timma sen märkte jag av ljusrosa flytningar, alltså väääldigt ljusrosa, men med en tunn stripa av färskt blod i. å nu är jag tillbaka i stadie livrädd.
Vet att små blödningar och rosa/bruna flytningar kan vara helt normalt i vissa graviditeter, men jag hade inget av det när jag väntade sonen.
Borde jag ring bm imorgonbitti?
De senaste nätterna så har jag drömt jättemycket! I vanliga fall drömmer jag ibland så där som man gör men nu känns det som att det är nätterna igenom. Nån mer som drömmer mycket? Vet inte om det har med graviditeten att göra eller om hjärnan har blivit helt knäpp!
En konstig fråga. Är det någon av er som är i vecka 6 som har blivit täta i näsan? Kommer mest på kvällarna :/ Minns inte detta från graviditeten med dottern.
De senaste nätterna så har jag drömt jättemycket! I vanliga fall drömmer jag ibland så där som man gör men nu känns det som att det är nätterna igenom. Nån mer som drömmer mycket? Vet inte om det har med graviditeten att göra eller om hjärnan har blivit helt knäpp!