• Adalgisa

BF oktober 2018

Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)

• Svar på tråden BF oktober 2018
  • familjenl

Är i vecka 6+2 och illamåendet har slagit till så sjukt hår. Är på gränsen till att kräkas HELA tiden och vet inte hur jag ska klara av jobbet om det här fortsätter. Har inte mått såhär illa med mina tidigare två. Hur hanterar ni illamåendet? När har ni berättat för jobbet?

Jag ska på vul till veckan och tänkte berätta för chefen efter det om allt ser bra ut. Men fortsätter det såhär så kommer jag behöva berätta för kollegorna med.

• Migas
    Mamapolarbear skrev 2018-02-21 17:52:21 följande:

Vi tänkte vänta till vecka 12 innan vi berättar för familjen och närmsta vännerna. Sen blir det nog jobb och resterande vänner ett litet tag efter det :)

Min man har även laddat ner gravid-appen så han kan läsa på själv hur det ser ut för varje vecka :) dock tror jag att vi majoriteten av tiden kommer titta och läsa tillsammans :)

Som vi också hade tänkt göra innan sambon halkade och gjorde illa benet. Nu vet inte om jag orkar dölja det så länge (beror på hur jag mår framöver) när jag måste göra det mesta hemma, se till dottern själv och serva honom vid behov när jag är ledig.
    Anonym (DG) skrev 2018-02-22 13:28:40 följande:

Hej alla??! Nu är jag inne i vecka 8 (7+1), jag kan fortfarande inte fatta att jag ska bli mamma!? Jag som inte ens trodde att jag kunde bli gravid, iaf inte utan hjälp!?

På tisdag ska jag till MVC och bli inskriven. Något som är sjukt jobbigt för mig är sömnen, jag vaknar superpigg 3-4 gånger/natt och det ger mig enormt trötta dagar:(, inte lätt att sköta sitt jobb när man inte får sova, mina tarmar är så svullna att jag har fått sätta gummisnoddar på byxorna redan och brösten ska vi inte ens prata om, dom är så svullna och gör sjukt ont! Och som toppen på isberget så slutade jag ju tvärt att snusa när jag plussade och det gör mig totalt galen!

Hoppas att jag får sova bättre snart????

Känner igen mig i det du skriver, jag kan vakna vid halv tre på nätterna och var klarvaken vilket är mindre roligt när man ska upp till jobbet halv fem. Tröttheten blir ju inte mindre av att dottern väcker mig något/några tillfällen per natt också. Nu får man dessutom sköta det mesta hemma när sambon inte kan göra så mycket pga att måste hoppa på kryckor ett tag då han skadat benet. ????

Jag har faktiskt redan funderat på att plocka fram gravidkläderna redan nu då de vanliga byxorna börjar kännas obekväma.
  • Sobioor

Åh Grattis alla {#emotions_dlg.flower} nån får gärna lägga till mig också i facebookgruppen! Vore så kul att kunna följas åt Hjärta.

Som det ser ut nu så har jag BF 6 Oktober :) (7+5 idag)

• Den som väntar
    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-02-23 09:33:41 följande:
    Igår var vi på inskrivning, dag 7+2. Mår fortfarande för bra enligt mig. Barnmorskan sa att det är så olika med symtom men förstod min oro efter missfall.

Jag hade fått ett formulär hemskickat som vi gick igenom. Det handlade om min och sambons hälsa, tidigare graviditeter osv. Fick där fylla i ett formulär om alkoholvanor. Hon pratade om kost och träning. Jag bör komma igång och röra mer på mig, jag har i all noja tom varit rädd för det...

Jag ska då göra ultraljud om 2,5 vecka (för min oro skull) kub om 3,5 vecka och vi bokade till och med in rul i maj! Känns overkligt!

När ska du på inskrivning? Var det nästa vecka?
    Vad skönt att det gick bra. Gjorde du VUL samtidigt? Jag ska på inskrivning på måndag men på ett till VUL nu på lördag då det inte görs i samband med inskrivningen. Jag är så nojig, känner fortfarande ingenting, så jag ville inte vänta längre utan att veta att det växer som det ska... Jag ska försöka boka in KUB så snart det går... 
    Jag vill också komma igång och träna. Min klinik har dock sagt att jag bör ta det lugnt fram till 3 månader men det är pga av de hormoner jag tar. I "vanliga" fall ska det inte vara farligt alls att träna men jag förstår din oro! Trevlig helg!
  • jesssicahansen

Gravid i vecka 5, mår illa som satan efter jag ätit. Hur kommer det sig? 4e graviditeten & minns ändå inte hur det var sist och hon blir 1 år nu ????

• sofiaaa91
    jesssicahansen skrev 2018-02-23 17:28:13 följande:

Gravid i vecka 5, mår illa som satan efter jag ätit. Hur kommer det sig? 4e graviditeten & minns ändå inte hur det var sist och hon blir 1 år nu ????

Också i vecka 5. Går in i vecka 6 på söndag. Har spytt sen 2 dagar tillbaka på kvällarna och sura uppstötningar på dagarna. Tror de har och Göra med hormon ökningen
  • Hajo86

Hoppar också in här ????

Grattis till alla plus ????

Är i vecka 6 (5+2)

Har illamånde som kommer och går.

Detta är 3e barnet ????

• Hajo86

Hoppar också in här.

Grattis till alla plus.

Är i vecka 6 (5+2)

Har illamånde som kommer och går.

Detta är 3e barnet.

• Trolletsunge
    familjenl skrev 2018-02-23 11:11:47 följande:

Är i vecka 6+2 och illamåendet har slagit till så sjukt hår. Är på gränsen till att kräkas HELA tiden och vet inte hur jag ska klara av jobbet om det här fortsätter. Har inte mått såhär illa med mina tidigare två. Hur hanterar ni illamåendet? När har ni berättat för jobbet?

Jag ska på vul till veckan och tänkte berätta för chefen efter det om allt ser bra ut. Men fortsätter det såhär så kommer jag behöva berätta för kollegorna med.

Jag är i v. 6+0 och illamåendet kom för 2-3 dagar sedan. Jag märker det blir lite lättare om jag småäter och äter en macka innan jag somnar. Jag går och knaprar lite på finncrisp då och då. Pröva att småäta på något lätt som nötter, finncrisp, skorpor eller liknande.

Vad gäller jobb hoppas jag kunna vänta till v.12. Men om illamående och trötthet påverkar min prestation måste jag nog berätta.
  • Anonym (DG)

Idag är jag verkligen lycklig! Jag har för första gången på länge orkar träna! Helt underbart, ville nästan gråta! Fick sova nästan hela natten (vaknade en gång) och det känns som att jag har vaknat upp från en dvala.

Jag har rejäl ångest inför inskrivningen, jag vill verkligen inte väga mig, jag har haft ordentliga ätstörningar tidigare (ortorexi), det gick till den punkten att jag slängde ut vågen och lovade att aldrig mer titta på den igen.

Jag klarar inte av att stå på en våg igen, jag är idag väldigt hälsosam men inte extrem längre, men jag vet att jag lätt skulle börja äta för lite och träna för mycket om jag vägde mig igen, mår verkligen jättedåligt över det här:(

Svar på tråden BF oktober 2018