BF oktober 2018
Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)
Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)
Är i vecka 6+2 och illamåendet har slagit till så sjukt hår. Är på gränsen till att kräkas HELA tiden och vet inte hur jag ska klara av jobbet om det här fortsätter. Har inte mått såhär illa med mina tidigare två. Hur hanterar ni illamåendet? När har ni berättat för jobbet?
Jag ska på vul till veckan och tänkte berätta för chefen efter det om allt ser bra ut. Men fortsätter det såhär så kommer jag behöva berätta för kollegorna med.
Vi tänkte vänta till vecka 12 innan vi berättar för familjen och närmsta vännerna. Sen blir det nog jobb och resterande vänner ett litet tag efter det :)
Min man har även laddat ner gravid-appen så han kan läsa på själv hur det ser ut för varje vecka :) dock tror jag att vi majoriteten av tiden kommer titta och läsa tillsammans :)
Hej alla??! Nu är jag inne i vecka 8 (7+1), jag kan fortfarande inte fatta att jag ska bli mamma!? Jag som inte ens trodde att jag kunde bli gravid, iaf inte utan hjälp!?
På tisdag ska jag till MVC och bli inskriven. Något som är sjukt jobbigt för mig är sömnen, jag vaknar superpigg 3-4 gånger/natt och det ger mig enormt trötta dagar:(, inte lätt att sköta sitt jobb när man inte får sova, mina tarmar är så svullna att jag har fått sätta gummisnoddar på byxorna redan och brösten ska vi inte ens prata om, dom är så svullna och gör sjukt ont! Och som toppen på isberget så slutade jag ju tvärt att snusa när jag plussade och det gör mig totalt galen!
Hoppas att jag får sova bättre snart????
Åh Grattis alla
nån får gärna lägga till mig också i facebookgruppen! Vore så kul att kunna följas åt
.
Som det ser ut nu så har jag BF 6 Oktober :) (7+5 idag)
Gravid i vecka 5, mår illa som satan efter jag ätit. Hur kommer det sig? 4e graviditeten & minns ändå inte hur det var sist och hon blir 1 år nu ????
Gravid i vecka 5, mår illa som satan efter jag ätit. Hur kommer det sig? 4e graviditeten & minns ändå inte hur det var sist och hon blir 1 år nu ????
Hoppar också in här ????
Grattis till alla plus ????
Är i vecka 6 (5+2)
Har illamånde som kommer och går.
Detta är 3e barnet ????
Hoppar också in här.
Grattis till alla plus.
Är i vecka 6 (5+2)
Har illamånde som kommer och går.
Detta är 3e barnet.
Är i vecka 6+2 och illamåendet har slagit till så sjukt hår. Är på gränsen till att kräkas HELA tiden och vet inte hur jag ska klara av jobbet om det här fortsätter. Har inte mått såhär illa med mina tidigare två. Hur hanterar ni illamåendet? När har ni berättat för jobbet?
Jag ska på vul till veckan och tänkte berätta för chefen efter det om allt ser bra ut. Men fortsätter det såhär så kommer jag behöva berätta för kollegorna med.
Idag är jag verkligen lycklig! Jag har för första gången på länge orkar träna! Helt underbart, ville nästan gråta! Fick sova nästan hela natten (vaknade en gång) och det känns som att jag har vaknat upp från en dvala.
Jag har rejäl ångest inför inskrivningen, jag vill verkligen inte väga mig, jag har haft ordentliga ätstörningar tidigare (ortorexi), det gick till den punkten att jag slängde ut vågen och lovade att aldrig mer titta på den igen.
Jag klarar inte av att stå på en våg igen, jag är idag väldigt hälsosam men inte extrem längre, men jag vet att jag lätt skulle börja äta för lite och träna för mycket om jag vägde mig igen, mår verkligen jättedåligt över det här:(