• Adalgisa

BF oktober 2018

Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)

• Svar på tråden BF oktober 2018
  • EmelieEmelie
    Hej alla!
    Jag är i vecka 5+2.
    Första gången jag är gravid så det känns helt galet nervöst, men underbart!
    Men jag har ju hört och läst om hur vanligt missfall är i början, så man vågar ju inte hoppas på alltför mycket!

Graviditeten var det inte direkt planerad, jag och sambon har pratat supermycket om barn men vi hade tänkt oss att börja skapa ett litet frö om ett år snarare. Men nu är vi såklart överlyckliga! :)

Problemet är bara att jag har studerat fram till nu, och hoppat av, jag hoppade inte av för att jag är gravid men för att det inte var rätt för mig.. Hur tusan ska man göra nu? Låter ju orimligt att försöka söka nytt jobb, eller? Jag hade liksom alltid en plan om att ha ett fast jobb och sen gå på mamma-ledighet så man har pengar? Nu får man väl bara barnbidrag eller? Någon som kan sånt här?

Jag är en av de få som inte har facebook så jag har gärna kontakt med er som vill här :)
  • minipeach86

Nån som har tips på var man kan streama "En unge i minuten" eller liknande program? =) 

Har PCOS och försökt sedan jan-17. Plussade på fjärde kuren Letrozol!
  • kna1
    minipeach86 skrev 2018-03-01 13:01:16 följande:

Håller med, känns orättvist och synd! Jag vågar inte gå med i FB-grupp innan vecka 13 för ingen känner till vår graviditet ännu och jag vill inte råka på någon bekant eller någon bekants bekant och så är det ute. Det här är jättekänsligt för mig och därför vill jag vänta. Men det känns jättetrist att inte "få" vara med i gruppen sen resten av graviditeten bara för att man inte var tidigt ute med att gå med =/

Finns flera fb grupper för oktober! :D Dem har gjort en grupp för oktober/november oxå som man kan gå med i :)
  • familjenl

Håller med, känns orättvist och synd! Jag vågar inte gå med i FB-grupp innan vecka 13 för ingen känner till vår graviditet ännu och jag vill inte råka på någon bekant eller någon bekants bekant och så är det ute. Det här är jättekänsligt för mig och därför vill jag vänta. Men det känns jättetrist att inte "få" vara med i gruppen sen resten av graviditeten bara för att man inte var tidigt ute med att gå med =/

Om det inte finns någon att gå med i när vi kommer till vecka 13 så kan vi väl skapa en ny då! :) Vill gärna också vänta med grupp nämligen. Så om vi är ett gäng kvar sen så kan vi ju skapa en!
  • MammaTillTvå90

Känner likadant. Gick med men såg att jag hade gemensamma vänner med många som redan var medlemmar så jag gick ur snabbt som attan.. :,D
  • Femblirsex14
    familjenl skrev 2018-03-01 18:44:29 följande:

Om det inte finns någon att gå med i när vi kommer till vecka 13 så kan vi väl skapa en ny då! :) Vill gärna också vänta med grupp nämligen. Så om vi är ett gäng kvar sen så kan vi ju skapa en!

Jag är också med om detta går väl denna gång! Ska göra vul på onsdag , då går jag in i V8. Livrädd med tanke på min bakgrund
  • Monsan

Jag går gärna oxå med ifall det startas en ny grupp.. ska på vul den 12 mars i v.7+4..

• November83
    Monsan skrev 2018-03-02 12:59:18 följande:

Jag går gärna oxå med ifall det startas en ny grupp.. ska på vul den 12 mars i v.7+4..

Åh du fick vul? Vad glad jag blir! Jag e också på om det dras igång en grupp till :)
  • Lourdes
    familjenl skrev 2018-03-01 18:44:29 följande:

Också gärna med då!
Svar på tråden BF oktober 2018