BF oktober 2018
Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)
Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)
Vad skönt att det gick bra. Gjorde du VUL samtidigt? Jag ska på inskrivning på måndag men på ett till VUL nu på lördag då det inte görs i samband med inskrivningen. Jag är så nojig, känner fortfarande ingenting, så jag ville inte vänta längre utan att veta att det växer som det ska... Jag ska försöka boka in KUB så snart det går...
Jag vill också komma igång och träna. Min klinik har dock sagt att jag bör ta det lugnt fram till 3 månader men det är pga av de hormoner jag tar. I "vanliga" fall ska det inte vara farligt alls att träna men jag förstår din oro! Trevlig helg!
VUL idag 14.30. Nervöööös!
Wish me luck :D
Vill gärna va med i fb-gruppen, kul att dela tankar å känslor! Hur gör man för att hitta dessa på fb?
VUL avklarat.
Vi fick se en liten räka på 2.32cm och ett hjärta som slog :)
Känner en sån stor lättnad även fast det inte är några garantier. Det blev så verkligt Nu!
VUL avklarat.
Vi fick se en liten räka på 2.32cm och ett hjärta som slog :)
Känner en sån stor lättnad även fast det inte är några garantier. Det blev så verkligt Nu!
Åh vad underbart det måste kännas! Vilken vecka är du i nu? Jag ska på vul på fredag och är då i v 7+4:) Räknar ner dagarna och är både förväntansfull och nervös.
Hej hoppar in här! :)
Gravid med tredje barnet med bf 23 okt.. Har en son född -11 och lillebror född -15..
Är i vecka 7+0 idag, ringde mvc förra veckan o det fanns inga lediga tider hos mvc förrän jag är i vecka 12+ så känns lite overkligt än, inte ens blivit inskriven..
mår illa till o från hela dagen när jag inte ätit eller ätut för mkt.. ömma bröstvårtor och körig svullen mage är symtomen men har svårt att slappna av o glädjas än så länge, får hoppas att jag kan få höra hjärtljud på inskrivningen..
Ni som gör VUL är det privat? Fick veta att dom plockat bort KUB nu gör alla under 32 (är själv 31 år :/ )
Med mitt andra barn fick jag se honom på kub ultraljud i vecka 12 men nu får jag helt enkelt vänta tills RUL i vecka 18 typ..
Min första aktivitet på familjeliv!
Jag är gravid för första gången, lite oklart hur långt gången jag är eftersom mensen va oregelbunden men typ v. 10.
Jag känner att jag behöver vara delaktig i något forum med kvinnor som inte är så långt gånga än. De fem veckorna som gått sen jag testa positivt har varit väldigt jobbiga mentalt. Jag har försökt leta efter andras upplevelser som jag kan identifiera mig med men det har inte gått så bra, det mesta som finns att läsa verkar vara från andra trimestern. Jag har inte förlikat mig med tanken att jag är gravid, känner ingen glädje över det alls. Jag längtar efter barn och det är planerat, men jag har aldrig känt mig bekväm med att behöva vara gravid, av många anledningar. Är dessutom väldigt rädd för förlossningen.
Är det några fler här som inte går runt i en rosa gravidbubbla?
När jag gick in i v 7 började jag må sjukt illa, det hjälpte när jag försökte äta så regelbundet som möjligt (gärna få i mig något litet varje timme) vilket var extremt svårt när man var på jobbet, så har haft otroligt jobbiga arbetsveckor sedan dess. Hemma dricker jag nyponsoppa när jag känner att illamåendet börjar smyga sig på & det hjälper faktiskt. Gick in i v 9 i fredags och illamåendet har minskat väldigt mycket. Det är väl egentligen bara att hålla ut & försöka få i sig någonting litet hela tiden.
Jag är också livrädd för att något ska vara fel & nojar rätt mycket samtidigt försöker jag tänka att jag har fortfarande alla symptom, även fast de börjar trappa av lite nu i v 9, ömma bröst, molvärk, illamående, huvudvärk & flytningar.
Och skulle du må väldigt dåligt på jobbet var inte rädd för att gå hem & skylla på migrän eller feber eller annat, jag gjorde inte det fastän en kollega till mig som vet att jag är gravid sa åt mig & göra just så och det ångrade jag varje eftermiddag när jag kom hem för jag var sängliggandes hela kvällen haha :)
Verkar även fått lite besvär av foglossning, även fast det låter otroligt så här tidigt i graviditeten.
Tack för dina tips! Tog åt mig dem, och har nu ?alltid? något i munnen att tugga/suga på och det funkar stundvis. Det blir en del piggelin, då kylan från glassen och päronsmaken minskar illamåendet lite (just när jag har den i munnen). Jag har i veckan valt att stanna hemma, har turen att ha ett arbete där jag kan jobba hemifrån utan att någon höjer på ögonbrynen. Har skyllt på sjukdom, som gör att jag gärna håller mig hemma. Känner mig väldigt lyckligt lottad att ha denna möjlighet. Har dock svårt att jobba, eftersom jag mår så dåligt och knappt tar mig ur sängen om jag inte ska på toa (ofta) eller hämta något mer att äta. Tänkte höra av mig till barnmorskan på fredag, om det är samma imorgon också. Får se vad hon kan rekommendera då, för så här kan jag inte ha det (får ju inte så mycket gjort på jobbet). Det är så sjukt frustrerande att konstant må så illa att jag bara skakar...