BF oktober 2018
Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)
Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)
Hej alla!Jag är i vecka 5+2.Första gången jag är gravid så det känns helt galet nervöst, men underbart!
Men jag har ju hört och läst om hur vanligt missfall är i början, så man vågar ju inte hoppas på alltför mycket!Graviditeten var det inte direkt planerad, jag och sambon har pratat supermycket om barn men vi hade tänkt oss att börja skapa ett litet frö om ett år snarare. Men nu är vi såklart överlyckliga! :)Problemet är bara att jag har studerat fram till nu, och hoppat av, jag hoppade inte av för att jag är gravid men för att det inte var rätt för mig.. Hur tusan ska man göra nu? Låter ju orimligt att försöka söka nytt jobb, eller? Jag hade liksom alltid en plan om att ha ett fast jobb och sen gå på mamma-ledighet så man har pengar? Nu får man väl bara barnbidrag eller? Någon som kan sånt här?Jag är en av de få som inte har facebook så jag har gärna kontakt med er som vill här :)
Jag var på vul igår, vecka 9 (8+5), och fick se en liten spillevink på 2,2 cm som viftade med både armar och ben, så häftigt! Det kändes lite mer verkligt efter det, och jag hoppas att jag ska orka med dom tuffa dagarna med ont i magen, ryggen, förstoppning osv nu när jag vet att det finns ett litet liv därinne.
Vi ska göra KUB 4 april. Alla blir erbjudna här där jag bor :)
Visst är det häftigt! Känslan är så befriande när man får se att den lever där inne (:
Vi har också KUB 4 april ;D
Åh vad bra! Jag har bf 7/10 men tyckte inte alls det kändes bra de stängde gruppen... Tycker som du d känns lite elakt!
Kan man gå med i Novembergruppen även fast jag e i början av oktober? Känner liksom jag gärna vill va i en grupp som välkomnar alla å som du säger: vill man ha liten å intim grupp kan man göra en vid sidan om
Vi har också KUB 4 april haha :)
Jaa, de tar emot alla med bf i oktober och november! Verkar vara en väldigt trevlig grupp :)
Gjorde ett ultraljud på mvc och fick se en liten parvel som är 3cm från huvud till rumpa! Hjärtat tickar på! BF 6 oktober. Börjar våga tro nu. KUB om två veckor, lite nervöst.. Ska ni göra KUB? Jag är 43 så för mig känns det självklart. Får även NIPT gratis eftersom det pågår en studie om vad som är bäst av kub och nipt!
Fast nu verkar det visst som att de vill stänga den gruppen också :( Jättetråkigt! Jag kanske skippar en grupp den här gången. Känner mig inte alls bekväm med allt exkluderande.
De tar emot medlemmar igen. De gjordes en omröstning i den gruppen. Därav de inlägget över de här. De är för både oktober och november. En riktigt trevlig grupp
Jag blir 39 i sommar och väntar mitt andra barn som är beräknad 2 Nov men kan komma i slutet på Okt.
Är i V7 och det känns helt annorlunda denna gång då min dotter ska bli 14 i sommar så de blir en liten sladdis.
Jag och min sambo (43 år-hans första barn) firar 9 år ihop och har försökt dom senaste åren men inte lyckats, inte ens med medicinerings hjälp ifrån gyn. Jag gav upp och kände att vi har de bra, men i Feb var mensen försenad och förstod att nåt kändes konstigt. Tog ett test. Ett stort +
Vi är super glada men jag är super rädd att jag ska förlorat innan V12.
Ska på 1a ultraljudet nu i V8. Vågar knappt röra mig, vågar knappt jobba eller tressa omkring då jag hört att min ålder kan vara riskabelt. Någon mer som känner så?
Bor i Motala och hoppas någon mer är i samma situation som ska föda under Okt-Nov?