BF oktober 2018
Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)
Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)
Hej alla härliga!
Jag undrar om ni upplevt att symtomen minskat runt vecka 10? Jag är idag i vecka 10 (9+4) och har förut känt av hemskt mycket växtvärk, ömma bröst, extrem trötthet (!!!!), känslig för lukter, lättare illamående, kissande på nätterna. Men den ca 3 dagar tillbaks har symtomen minskat mer och mer. Jag kan känna av liiite i brösten om jag kommer åt dom. Men annars känner jag mig väldigt ogravid.
Blir nojig och tänker direkt att kroppen snart kommer stöta ut min graviditet.. :(
Hur har ni upplevt det? Har ni haft kvar symtomen hela tiden, eller har det ändrats?
Lite orolig :(
Hej alla härliga!
Jag undrar om ni upplevt att symtomen minskat runt vecka 10? Jag är idag i vecka 10 (9+4) och har förut känt av hemskt mycket växtvärk, ömma bröst, extrem trötthet (!!!!), känslig för lukter, lättare illamående, kissande på nätterna. Men den ca 3 dagar tillbaks har symtomen minskat mer och mer. Jag kan känna av liiite i brösten om jag kommer åt dom. Men annars känner jag mig väldigt ogravid.
Blir nojig och tänker direkt att kroppen snart kommer stöta ut min graviditet.. :(
Hur har ni upplevt det? Har ni haft kvar symtomen hela tiden, eller har det ändrats?
Lite orolig :(
Här mås det bra! Illamåendet börjar avta (: själv då?
Jag kommer att vara i v12+6. Har också funderat på att göra det officiellt efter det om det ser ok ut där inne :)
Väntar också mitt tredje och magen får många fundersamma blickar redan..
Hej på er!
Jag måste höra med er, drömmer någon av er hemskt jobbiga drömmar? Jag är idag i vecka 7+5 och inatt drömde jag Igen att jag började blöda och fick missfall. Drömt det 2 gånger nu :(
Annars brukar jag drömma om min man att han tex är otrogen, och dom där drömmarna är så otroligt jobbig och får mitt psyke att spela sig ett spratt.
Mår riktigt dåligt när jag vaknar när jag drömt såhär..
Drömmarna om min man minns jag sen förra graviditeten också..
Nu var det längesen jag skrev. Hur mår ni alla?
Ni som ska göra kub. Vilken vecka kommer ni vara i vid ultraljudet? Står ju att det ska göras i vecka 10-12 men jag har fått tid på 12+2. Är det för att vården räknar hela veckor? :)
Längtar så mycket efter kub och att få göra det offentligt sen. Så svårt att dölja min svullna mage. Tredje barnet och ser ut att vara i vecka 20 vissa dagar trots att jag bara är i vecka 10. Hehe
Jag drömmer också heeeela nätterna, ibland så knäppa grejer att jag undrar hur mitt huvud kan rymma alla de grejerna 
Nu undrar jag två saker!
1) när man lämnar blodprov för KUB, är det några speciella riktlinjer då? Att man ska vara på fastande mage, att man ska ha varit uppe ett visst antal timmar, att det ska vara på morgonen eller annat?
2) läkarbesöket man får/kan få hos MVC efter inskrivning (får alla det?), är det en vanlig sittning typ som hos husläkaren eller är det alltid en gynundersökning?
Jag drömmer mycket! Har gjort det mina tidigare graviditeter också. :) Har också drömt att mannen varit otrogen tidigare men inte hittills i denna graviditet. Drömmer dock mycket annat och sover dåligt överlag.
Jag gick in i vecka 9 igår, har en doppler hemma från clearblue som jag provade. Efter en stunds letande så hittade jag bebisens hjärtljud :) väldigt svagt men 2 ggr hittade jag på det så nu känner jag mig lugn tack o lov!
Jag gick in i vecka 9 igår, har en doppler hemma från clearblue som jag provade. Efter en stunds letande så hittade jag bebisens hjärtljud :) väldigt svagt men 2 ggr hittade jag på det så nu känner jag mig lugn tack o lov!
Jag drömmer också heeeela nätterna, ibland så knäppa grejer att jag undrar hur mitt huvud kan rymma alla de grejerna
Nu undrar jag två saker!
1) när man lämnar blodprov för KUB, är det några speciella riktlinjer då? Att man ska vara på fastande mage, att man ska ha varit uppe ett visst antal timmar, att det ska vara på morgonen eller annat?
2) läkarbesöket man får/kan få hos MVC efter inskrivning (får alla det?), är det en vanlig sittning typ som hos husläkaren eller är det alltid en gynundersökning?