• Adalgisa

BF oktober 2018

Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)

• Svar på tråden BF oktober 2018
  • paam
    Mili91 skrev 2018-03-28 13:42:46 följande:

Hej! ???? Vad kul att vi ska ha bf i oktober ?? idgaär jagvecka 10+5

Jag såg bebis v8+4 och hjärtat tickade så fint.

Symptomen kommer och går (ej växtvärk och ömma bröst de är ihållande)

Har KUB om exakt 2 veckor 11/4 . Hoppas verkligen allt ser bra ut!

Va även hos sjukgymnast för gravida idag. Hon rekomenderar mig att

Sjukskriva mig så fort det är möjligt. Har ett mycket krävande jobb inom personlig assistent

Och använder min rygg för alldeles för tunga arbeten. Hur är det för er, känner ni avnågot i ryggen redan? Jag är tydligen över rörlig också..

Jobbar inom förskola ålder 1-4 år & känner redan av foglossningar fastän jag bara är i v 12
  • Mili91
    paam skrev 2018-03-28 13:49:34 följande:
    Jobbar inom förskola ålder 1-4 år & känner redan av foglossningar fastän jag bara är i v 12
    Är det din första graviditet? 
    Skönt jag inte är ensam, även fast det är trist att det ska börja så tidigt för oss! 
    Tror du det kan vara något problem från läkare och eller FK? Sjukgymnasten sa att läkaren skulle gå på samma linje som henne, men FK kan vara ett problem när det är så tidigt. Har du bättre koll?
  • paam
    Mili91 skrev 2018-03-28 22:18:02 följande:

Är det din första graviditet? 

Skönt jag inte är ensam, även fast det är trist att det ska börja så tidigt för oss! 

Tror du det kan vara något problem från läkare och eller FK? Sjukgymnasten sa att läkaren skulle gå på samma linje som henne, men FK kan vara ett problem när det är så tidigt. Har du bättre koll?

Första barnet här så har inte så bra koll på hur FK ställer sig i den frågan faktiskt! Jag vet ju att dom kan vara lite sur när det gäller annat men har man bara läkarintyg brukar det ju gå :)
  • MammaTillTvå90
    Mili91 skrev 2018-03-28 13:42:46 följande:

Hej! ???? Vad kul att vi ska ha bf i oktober ?? idgaär jagvecka 10+5

Jag såg bebis v8+4 och hjärtat tickade så fint.

Symptomen kommer och går (ej växtvärk och ömma bröst de är ihållande)

Har KUB om exakt 2 veckor 11/4 . Hoppas verkligen allt ser bra ut!

Va även hos sjukgymnast för gravida idag. Hon rekomenderar mig att

Sjukskriva mig så fort det är möjligt. Har ett mycket krävande jobb inom personlig assistent

Och använder min rygg för alldeles för tunga arbeten. Hur är det för er, känner ni avnågot i ryggen redan? Jag är tydligen över rörlig också..

Jag var KUB 4/4, längtar så mycket!! Såg bebisen i v8+5 också :)

Jag är också över rörlig. Jobbar med barn från 1-5 år. Har problem med ryggen och sammandragningar. Mig har dom rekommenderat sjukgymnastik. Men tror att jag kommer att bli sjukskriven tidigt den här gången..

Är i v13. Haft ont i ryggen sen v8-9 nångång. Känner av foglossning också..
  • malino

Hej!

Jag är också beräknad i oktober och ska på KUB nästa fredag. Det känns som vi inte vill ta ut något förrens vi ser att det faktiskt är ett litet liv där inne!

Är nånstans i eller runt v 12 pga oregelbundna menstruationen så det är svårt att veta. Hur sitter era kläder? Jag kan inte ha mina byxor längre...

• MammaTillTvå90
    malino skrev 2018-03-29 17:44:45 följande:

Hej!

Jag är också beräknad i oktober och ska på KUB nästa fredag. Det känns som vi inte vill ta ut något förrens vi ser att det faktiskt är ett litet liv där inne!

Är nånstans i eller runt v 12 pga oregelbundna menstruationen så det är svårt att veta. Hur sitter era kläder? Jag kan inte ha mina byxor längre...

Hej!

Vad spännande att få se den lilla :)

Mina kläder har varit tighta från v9 ungefär, är i v13 nu.. då fick jag börja använda mammabyxor. Det här är mitt tredje barn.
  • malino

Ja det ska verkligen bli spännande.. och sen såklart otroligt roligt att få berätta för de närmsta som kommer bli så överraskade :) Det svåra just nu med kläder innan man vill visa det är alla på jobbet som granskar en varje dag.

Senast igår hörde jag två äldre kvinnor skvallra och titta på en ung tjejs mage som de komenterade. Så tröttsamt.. så det känns som att jag går och drar in magen hela tiden..

Men mammaleggings är väldigt skönt!

• Mili91
    MammaTillTvå90 skrev 2018-03-29 09:46:29 följande:

Jag var KUB 4/4, längtar så mycket!! Såg bebisen i v8+5 också :)

Jag är också över rörlig. Jobbar med barn från 1-5 år. Har problem med ryggen och sammandragningar. Mig har dom rekommenderat sjukgymnastik. Men tror att jag kommer att bli sjukskriven tidigt den här gången..

Är i v13. Haft ont i ryggen sen v8-9 nångång. Känner av foglossning också..

Vad spännande, men tiden går sååååä sakta tycker jag! Hoppas de tickar på lite snabbare när KUB är gjort och förhoppningsvis allt ser bra ut!:)

Ja det känns som att de bästa kanske är lika bra att gå hem tidigt, för att förbereda sig inför förlossning och bespara sig ännu mer ryggont.

Men tänk va häftigt att man kan se det lilla livet redan i v 8!! ??
  • Mili91
    paam skrev 2018-03-29 06:09:47 följande:

Första barnet här så har inte så bra koll på hur FK ställer sig i den frågan faktiskt! Jag vet ju att dom kan vara lite sur när det gäller annat men har man bara läkarintyg brukar det ju gå :)

Ja det är första här också, vad spännande! :) Vilket datum har du fått bf? Har/ska du göra vanligt UL eller KUB?

Nej jag hoppas de inte ska vara några problem!
  • paam
    Mili91 skrev 2018-03-29 20:52:45 följande:

Ja det är första här också, vad spännande! :) Vilket datum har du fått bf? Har/ska du göra vanligt UL eller KUB?

Nej jag hoppas de inte ska vara några problem!

BF 12/10, gjort två VUL en gång hos spec mvc innan jag påbörjade behandling med blodförtunnande & en gång nu i veckan pga en blödning. Allt såg fint ut båda gångerna :)

Nu väntas KUB den 4/4 & har efter det RUL 17/5 & ett tillväxtultraljud inplanerat lite senare i graviditeten :)

Dudå?
Svar på tråden BF oktober 2018