• Adalgisa

BF oktober 2018

Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)

• Svar på tråden BF oktober 2018
  • Anonym (J)
    Erna90 skrev 2018-09-13 21:02:11 följande:

Redan vecka 36+5 här, galet vad tiden går fort! Går verkligen fortare när man har fullt upp med jobb och barn 1!

Någon annans mage som börjat krångla? Tkr jag varit dålig i magen till och från en lägre tid nu, men idag har det verkligen varit katastrof! Nästan känns som magsjuka (fast bara bakvägen).. Mest luft som är problemet men även varit dålig i magen, som tur är är det värst på kvällarna och ändå funkat bra på jobbet!

Ja, visst går det fort. :) Min krånglar sisådär. Den är mer oregelbunden men jag har inte haft rännskita än, hehe!
  • Helmut2

[quote=79051279][quote-nick]Anonym (J) skrev 2018-09-13 21:21:50 följande:[/quote-nick]Ja, 40+6 är det nationella gränsen för graviditetsdiabetiker vad jag har förstått. Däremot så ska jag försöka bli igångsatt i vecka 38-39 :) Jag har tid för bedömning och förlossningsplanering då vi schemalägger en igångsättning den 27:e september![/quote

Det är ju snart. Redan så tidigt? Har missat, är det för att bebisen i stor du får så tidig igångsättning?

• Anonym (J)
    Helmut2 skrev 2018-09-13 21:32:37 följande:

[quote=79051279][quote-nick]Anonym (J) skrev 2018-09-13 21:21:50 följande:[/quote-nick]Ja, 40+6 är det nationella gränsen för graviditetsdiabetiker vad jag har förstått. Däremot så ska jag försöka bli igångsatt i vecka 38-39 :) Jag har tid för bedömning och förlossningsplanering då vi schemalägger en igångsättning den 27:e september![/quote

Det är ju snart. Redan så tidigt? Har missat, är det för att bebisen i stor du får så tidig igångsättning?

Näää.. Graviditetsdiabetes men främst pga. oro jag har. Jag går på blodförtunnande och det känns väldigt jobbigt för mig att sluta med dem.. <3
  • FochP

Är det någon annan här som har fått svullna läppar? Tycker även att näsan är lite svullen och så har jag blivit täppt i näsan, enbart på kvällarna (har inte varit det tidigare i graviditeten) Jag är i vecka 36+4.

• Vildros81
    FochP skrev 2018-09-29 21:02:39 följande:

Hur har det gått för alla?

Någon som har fött ännu?

Jag har BF i slutet av månaden, så för mig är det en bra bit kvar än. Däremot har jag börjat oroa mig lite för att det kan dra igång när som helst eftersom graviditeten har blivit så otroligt mycket tyngre den sista tiden. Jag har ofta väldigt långa sammandragningar då magen är stenhård. Ibland gör de ont, ibland inte. Illamåendet har kommit tillbaka, jag sover väldigt lätt och vaknar hela tiden samt har näsblod flera gånger om dagen, kroppen känns otroligt tung, konditionen är katastrofal och magen är i vägen hela tiden.

Så jag har börjat förbereda mig nu: graviditetsväskan är packad, förlossningssbrev skrivet, alla inköp tvättade och i helgen ska jag montera och bädda spjälsängen. Tänkte även sätta igång med andningsövningar och läsa på mer inför förlossningen under veckan.

Hur mår ni andra? När har ni BF? Hur förbereder ni er inför förlossningen?
  • Anonym (J)

BF den 9:e men igångsättning imorgon. :)

• Blixt3

Jag har BF den 12:e och väntar otåligt då sonen kom 11 dagar innan BF. Kommer säkert gå över tiden denna gång bara för det ;) Ska bli skönt att få tillbaka sin kropp och komma igång och motionera mer igen. Nu är man ganska begränsad i vad man kan göra... 

• Anonym (WTslayer)

Vad har detta men namn att göra?

• Migas

Hej, 
    äntligen är vi inne i rätt månad då våra små underverk kommer komma. Jag har BF den 18 oktober men är förberedd på att denna kan komma snart då storasyster föddes tio dagar innan beräknat. 

Just nu mår jag väl sådär, molvärk av och till (vet inte om det är förvärkar då magen inte blir hård varje gång), illamående av och till men beror kanske på att bebis ligger och trycker på revbenen fortfarande (eller åtminstone sparkar på de). Jag har dessutom svårt att sitta en bekväm ställning att varken sitta i eller ligga i, då jag får ont under revbenen bak i ryggen om jag har samma ställning för länge. 

Skulle vara skönt att kunna ta promenader i det härliga höstvädret, men det känns inte aktuellt då jag får mer ont i ryggslutet, så jag längtar verkligen tills denna lilla behagar komma ut  (även om jag kommer att sakna att vara gravid och känna rörelserna också). 

Det är spännande nu när bebisarna kan tänkas komma närsomhelst för de flesta av oss  

Svar på tråden BF oktober 2018