• Adalgisa

BF oktober 2018

Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)

• Svar på tråden BF oktober 2018
  • Trolletsunge
    FochP skrev 2018-10-12 10:14:37 följande:

Samma här, jag undrar också om man kan veta om det närmar sej.

Jag har en del sammandragningar (gör inte ont, men känns lite obehagligt)

Jag var på kontroll igår och det verkade inte vara supernära som jag förstod det. (Inte öppnats något) Kan hända att jag blir igånsatt då jag är kort och inte bör gå över tiden så mycket (är beräknad till idag)

För övrigt så har jag senaste tiden blivit svullen i läppar och näsa, har läst att det kan bli så nära förlossningen, tryck neråt.

Hur har det gått för dig? Ingen bebis som kikat ut än? :)

Jag har också mycket sammandragningar till och från vissa dagar. Sen kan det gå ett par dagar utan något alls.. Men blir lite glad för varje liten värk jag får, känns som det närmar sig pyttelite. Är din bebis fixerad? Min har varit i cirka en vecka och sen dess är rörelserna betydligt mindre.. Men jag känner henne fortfarande på ?vanliga tider?. Jag hoppas hon kommer nu i veckan :)
  • Trolletsunge
    FochP skrev 2018-10-14 15:42:18 följande:

I natt gick mitt vatten.  Var inne på förlossningen i morse. 

Men inga täta och kraftiga värkar än, så bara att vänta.

Jag hoppas verkligen att det kommer igång av sej själv, så att jag slipper igångsättning.

Såg nu!! Åh vad spännande! Hoppas du vid det här laget är igång med förlossningen eller att den redan är över och du har din skatt i famnen :) Lyckosparkar?
  • Migas

Vår dotter föddes den 15 oktober kl. 00:49, och var 51cm lång och vägde 3605g.

• JLES
    Migas skrev 2018-10-16 09:52:50 följande:

Grattis!!!
  • Mamapolarbear
    Migas skrev 2018-10-16 09:52:50 följande:

Grattis till er dotter! <3 hoppas att allt gick bra och att ni verkligen njuter av lillasyster :)
  • Blixt3

Grattis till er som fått bebis vid detta laget :) så underbart!

Jag väntar otåligt på att något ska hända, BF+5  idag. Denna väntan är olidlig. Då sonen kom 11 dagar innan BF är man mentalt lite extra less på detta nu. Fick gjort en hinnsvepning hos BM idag så hoppas den ska hjälpa till!

Hur går det för er andra som också väntar? 

• Mamapolarbear
    Blixt3 skrev 2018-10-17 12:24:21 följande:

Jag väntar otåligt på att något ska hända, BF+5  idag. Denna väntan är olidlig. Då sonen kom 11 dagar innan BF är man mentalt lite extra less på detta nu. Fick gjort en hinnsvepning hos BM idag så hoppas den ska hjälpa till!

Förstår att det känns mentalt tungt att gå över tiden när första kom innan BF! Men nu är det ju inte många dagar kvar oavsett! :)

Jag har 10 dagar kvar till BF och det är första barnet, så jag har ingen tidigare graviditet att jämföra med (som tur är?). Ligger mest hemma och vilar nu, går korta promenader med hunden och försöker aktivera mig med pussel/böcker för att inte tänka för mycket på ?när det ska sätta igång?. Jag är nästan inställd på att det nog blir en novemberbebis här, men hoppas ändå på att jag inte behöver gå över så mycket...
  • Melika

Hej på er var ett tag sedan man var inne.

Är beräknad till den 24 .

Grattis till er som fått ????

Jobbigt att vänta man kollar varenda tecken nu haha

Har ofta sammandragningar och ibland ett hemskt tryck nedåt som strålar och känns som man går sönder inuti ibland.. ursäkta förklaringen .

Magen är långt ned sedan en månad tillbaka och bebis fixerad sedan ett bra tag tillbaka.

Kan ej sova på nätterna och kissar stup i kvarten.

Känns som jag läcker vatten ibland då jag har vitblandade flytningar . Så jobbigt man känner sig så less nu.

Hur har ni andra det som ej fått ännu??

• Migas
    JLES skrev 2018-10-16 09:55:05 följande:

Grattis!!!

Mamapolarbear skrev 2018-10-16 10:59:49 följande:

Grattis till er dotter! <3 hoppas att allt gick bra och att ni verkligen njuter av lillasyster :)

Tack så mycket, så mysigt och skönt att bebis här samtidigt som jag redan saknar graviditeten med den längtan det innebär.
    Blixt3 skrev 2018-10-17 12:24:21 följande:

Tack så mycket Du kanske redan har din bebis hos dig nu, men ville ändå skriva att jag förstår dina känslor helt och hållet. Du har ju trots allt väntat länge på bebis med tanke på att du förmodligen var inställd på att även denna bebis skulle komma tidigare.

Jag fick första barnet i vecka 38+3 och hade en känsla av att även denna skulle komma då eller tidigare. Denna tjej kom inte förrän i vecka 39+3, men värkarna kvällen innan, så sex dagarna innan förlossningen startade var så långa och tunga och du har ju väntat ännu längre än så.

Hoppas att hinnsvepningen hade någon effekt.
    Melika skrev 2018-10-18 12:10:27 följande:

Hej på er var ett tag sedan man var inne.

Är beräknad till den 24 .

Grattis till er som fått ????

Jobbigt att vänta man kollar varenda tecken nu haha

Har ofta sammandragningar och ibland ett hemskt tryck nedåt som strålar och känns som man går sönder inuti ibland.. ursäkta förklaringen .

Magen är långt ned sedan en månad tillbaka och bebis fixerad sedan ett bra tag tillbaka.

Kan ej sova på nätterna och kissar stup i kvarten.

Känns som jag läcker vatten ibland då jag har vitblandade flytningar . Så jobbigt man känner sig så less nu.

Hur har ni andra det som ej fått ännu??

Tack så mycket. Hoppas att det är på gång för dig nu, eller att du redan har bebis hos dig nu.
  • FochP

Den 16:e kom vår son Tino! Det var en lång förlossning, som till slut blev ett kejsarsnitt. Ändå en helt fantastisk förlossning. Vi kom hem från BB i lördags.

Svar på tråden BF oktober 2018