BF oktober 2018
Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)
Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)
Hej och GRATTIS till alla som fått era små mirakel <3
Jag har planerat snitt den 24:e men haft som svag mensvärk både i mage och rygg sedan igår... värken är mer eller mindre konstant med sammandragningar (ej regelbundna). Kan det vara ngt på G redan? Hur har ni andra känt? Tänk att vi snart kommer få våra små!
Hej och GRATTIS till alla som fått era små mirakel <3
Jag har planerat snitt den 24:e men haft som svag mensvärk både i mage och rygg sedan igår... värken är mer eller mindre konstant med sammandragningar (ej regelbundna). Kan det vara ngt på G redan? Hur har ni andra känt? Tänk att vi snart kommer få våra små!
Det är svårt att säga om det är på gång eller inte, men jag tycker att det låter som förvärkar som man kan gå med i flera veckor innan förlossningen startar, så det behöver ju inte betyda något.
Är du orolig att det ska starta innan?
Hur tidigt har dina andra kommit? Är det pga att din man reser mycket i jobbet som du är beviljad snitt? Jag är beräknad till den 18:e så bara 9 dagar kvar nu, om jag inte går över denna gång vill säga. Vårt första barn kom tio dagar innan och det passerade jag igår så denna verkar trivas bättre i magen än dottern gjorde. Tyvärr har jag länge haft en magkänsla som sa att denna skulle komma tidigare eller lika tidigt som henne, så känns segt att vänta redan nu
Tusen tack för dina kloka råd och ditt stöd. Såklart har du helt rätt och det du fick höra på sjukhuset är ju precis det beskedet man vill ha.
När de lugna perioderna kommer har jag testat allt. Jag frågade min BM om tipset på 1177.se att ligga på vänster sida, men hon tyckte att det var bättre att ligga på rygg och sträcka på magen så det blir trångt för bebisen samt att man ska buffa i sidan för att få en respons. Jag har dock testat båda sätten och att dricka kallt, dricka sött, dricka bubbligt, ligga väldigt försiktigt på mage, böja mig framåt, röra mig och sedan vara helt stilla, osv. Ingenting har haft någon effekt. Men nu verkar min lilla tjej ha återgått till sitt vanliga aktiva jag igen. Så jag hoppas att hon förblir så här livlig till förlossningen. Annars ska jag kontakta sjukhuset igen.
Jag har BF den 25 oktober, så exakt en vecka efter dig. Jag känner igen mig väl i dina symptom och jag hoppas så att förlossningen sätter igång snart. Är det här ditt första barn? Hur känner du dig inför förlossningen?
Åh vad skönt att hon är sitt aktiva jag igen :)! Det är så lätt att fastna i oro så fort man känner något annorlunda..
Japp, första barnet :). Är det ditt första? Jag känner mig ganska lugn inför förlossningen. Jag tror dock det kommer bli en långdragen, har haft den känslan hela tiden. Men försöker tänka att varje värk kommer vara ett steg närmre. Lite oro, eller iaf tankar, kring praktiska saker som vägen till fl. att man inte ska hamna i rusningstrafik osv. Fast tror ju samtidigt min fl kommer ta tid. Hur känner du?
Nu har det blivit bebis för oss. 3e oktober tittade lillebror ut, 2 dagar tidigare än beräknat <3
Hej! Jag har inte skrivit här sedan i början. Men jag hoppas att alla har haft bra graviditeter och jag kan tänka mig att er längtan är enorm nu!
Tänkte kolla hur alla känner i magen? Speciellt ni som är förstföderskor, och ni som fått barn innan får gärna dela med er av era erfarenheter kring första tecken?
Såklart är alla förlossningar individuella men jag kan bara inte låta bli att söka efter svar på om det närmar sig ????. Alltså kanske inte tecken på att förlossningen är på g. Men tänk om man bara hade en känsla att det börjar om ett par dagar..! Jag har tex haft mycket sammandragningar, till och från, de senaste tre veckorna. Har ibland extremt tryck neråt, det har jag tex idag. Magen är kanske inte direkt lös men den har varit mer åt det hållet än något annat de senaste veckorna. Är superförkyld sedan några dagar tillbaka.
Hur känner ni er?