• Adalgisa

BF oktober 2018

Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)

• Svar på tråden BF oktober 2018
  • Anonym (J)
    FochP skrev 2018-06-06 18:24:45 följande:
    Jag har börjar få ont i ryggen på natten. Vet inte hur jag ska ligga, inget sätt funkar en längre stund.
    Jag är i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 4 kg sen innan jag blev gravid.
    Jag varierar med att ligga på vänster eller höger sida :) Jag tycker det fungerar bra. :)
  • Stellafiona

Hej hej alla blivande oktober mammor :) väntar mitt andra barn med bf 21 oktober och vill gå med i gruppen.. men vet inte om jag bara är dum eller trög med lyckas inte lista ut hur man gör ????

• paam
    Stellafiona skrev 2018-06-08 09:36:56 följande:

Hej hej alla blivande oktober mammor :) väntar mitt andra barn med bf 21 oktober och vill gå med i gruppen.. men vet inte om jag bara är dum eller trög med lyckas inte lista ut hur man gör ????

Skicka meddelande till mig här på fl med din mejl så bjuder jag in dig :)
  • PassionE
    jesssicahansen skrev 2018-06-05 15:27:40 följande:

Nu har vi varit på RUL, allting såg bra ut och vi ska äntligen få en pojke!! Tidigare bf var 30 oktober men flyttad till 28 oktober :)

Vad bra att allt såg bra ut :D Jag kände verkligen att jag slappnade av efter att ha varit på ultraljudet, var rätt nervös innan :) 
    Jag har börjar få ont i ryggen på natten. Vet inte hur jag ska ligga, inget sätt funkar en längre stund.

Har du testat en sån där lång kudde som man kan lägga upp benet på? Jag har ingen sån själv, men brukar använda min man till att ligga på så det blir bekvämt haha. Men har hört att andra har gillat såna. 

Nån mer som tycker det är lite skönt att högsommarvärmen tagit en paus? Jag tycker det är skönt att kunna öppna fönstret och faktiskt känna att det blir svalare. 

Var hos barnmorskan igår, hon verkade inte helt nöjd med att jag inte känner barnet så mycket ännu. Går in i vecka 26 imorgon, så hon tyckte att jag kunde ge det två veckor till, och har det inte kommit igång då så skulle vi se om det berodde på moderkakans läge eller om det kunde finnas nån annan orsak. Jag är inte så orolig, den rörde sig så mycket på ultraljudet (utan att det kändes för mig) och hjärtat lät bra igår, så jag tror bara det är moderkakan som dämpar. Känner ni mycket?
  • Anonym (J)
    PassionE skrev 2018-06-12 20:16:37 följande:
    Nån mer som tycker det är lite skönt att högsommarvärmen tagit en paus? Jag tycker det är skönt att kunna öppna fönstret och faktiskt känna att det blir svalare. 

Var hos barnmorskan igår, hon verkade inte helt nöjd med att jag inte känner barnet så mycket ännu. Går in i vecka 26 imorgon, så hon tyckte att jag kunde ge det två veckor till, och har det inte kommit igång då så skulle vi se om det berodde på moderkakans läge eller om det kunde finnas nån annan orsak. Jag är inte så orolig, den rörde sig så mycket på ultraljudet (utan att det kändes för mig) och hjärtat lät bra igår, så jag tror bara det är moderkakan som dämpar. Känner ni mycket?
    Vill inte ha mer högsommarvärme! Faan vad svettigt det är, haha.. Sitter mest bara inne med takfläkt och bordsfläkt. Gråter

Gick in i vecka 23+0 idag och jag känner bebisen varje dag. Ganska ofta men oregelbundet. Hon har trötta dagar och pigga dagar och så ligger ju moderkakan fram som sagt och den dämpar ju. Men jag känner henne starkt iallafall. :) Ibland vandrar hon med fingrarna eller tårna längs blygdbenet och det känns som om hon vill krafsa sig ut.. Sjukt obehagligt! Föredrar de regelrätta sparkarna för sprattlet kittlas ibland, hihi.
  • Trolletsunge

Vilket BB ska man välja?

Hej på er med bf i oktober! Jag har inte kikat in här sedan gruppen startade, tror jag. Men hoppas alla mår bra! Jag är i v.22 och vi ska snart välja BB. Jag tänkte höra om det är någon som har några erfarenheter (eller hört) om olika BB i just Sthlm? Funderar just nu på BB Sthlm eller Solna, Karolinska. Någon som kan säga för - och nackdelar? Jag kan tillägga att jag är förstföderska och har en önskan om eget rum, av många skäl.

• Längtarefterdighelatiden
    Anonym (J) skrev 2018-06-12 20:26:26 följande:

Vill inte ha mer högsommarvärme! Faan vad svettigt det är, haha.. Sitter mest bara inne med takfläkt och bordsfläkt. 

Gick in i vecka 23+0 idag och jag känner bebisen varje dag. Ganska ofta men oregelbundet. Hon har trötta dagar och pigga dagar och så ligger ju moderkakan fram som sagt och den dämpar ju. Men jag känner henne starkt iallafall. :) Ibland vandrar hon med fingrarna eller tårna längs blygdbenet och det känns som om hon vill krafsa sig ut.. Sjukt obehagligt! Föredrar de regelrätta sparkarna för sprattlet kittlas ibland, hihi.

Sånt där kittelsprattel känner jag också en del. Fnissar en hel del åt det! Haha!!
  • Frips
    Trolletsunge skrev 2018-06-13 02:01:12 följande:

Vilket BB ska man välja?

Hej på er med bf i oktober! Jag har inte kikat in här sedan gruppen startade, tror jag. Men hoppas alla mår bra! Jag är i v.22 och vi ska snart välja BB. Jag tänkte höra om det är någon som har några erfarenheter (eller hört) om olika BB i just Sthlm? Funderar just nu på BB Sthlm eller Solna, Karolinska. Någon som kan säga för - och nackdelar? Jag kan tillägga att jag är förstföderska och har en önskan om eget rum, av många skäl.

Hej! Grattis till bebisen :)

Jag väntar mitt andra barn i oktober och kommer att föda igen på Danderyds sjukhus (om plats finns då förstås). Min första förlossning skedde där och personalen var fantastisk och eftervården likaså i Patienthotellet där vi fick eget rum, nästan lite som en hotellkänsla av att bo kvar där. På BB Sthlm har flera vänner fött på samt även på Danderyds sjukhus, och de har varit lika nöjda som jag  över båda alternativen. Tror du kommer att bli nöjd vilket av sjukhusen du än väljer, Solna ska även det vara bra men har inte hört lika mycket om det. Lycka till när det är dags :)
  • Charlizee

Hej! Får man hoppa in här? Jag har BF den 3/11 men vet att det kommer bli planerat snitt i slutet av oktober. Vi väntar vårt tredje barn, två killar sedan innan. Hade RUL igår och vi har inte tagit reda på könet, men gissa kan man alltid Vad tror ni? Är det en tjej eller kille?

• FochP
    PassionE skrev 2018-06-12 20:16:37 följande:
    Vad bra att allt såg bra ut :D Jag kände verkligen att jag slappnade av efter att ha varit på ultraljudet, var rätt nervös innan :) 

Har du testat en sån där lång kudde som man kan lägga upp benet på? Jag har ingen sån själv, men brukar använda min man till att ligga på så det blir bekvämt haha. Men har hört att andra har gillat såna. 

Har inte testat, men sett sådana, borde kanske pröva en sån faktiskt.
Svar på tråden BF oktober 2018