• Adalgisa

BF oktober 2018

Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)

• Svar på tråden BF oktober 2018
  • Anonym (J)
    Migas skrev 2018-06-01 08:09:29 följande:

Tyvärr tror jag att jag börjar känna av foglossningen mer och mer. Får en strålande/ilande smärta i höften och ut i sidan på magen, ryggen och ner i delar av benet. Låter det som foglossning eller är det någon nerv i kläm?

Jag hoppas att få en kontroll av bm åtminstone då jag har ett fysiskt jobb och ska ändå prata med henne på tele idag då jag måste boka nästa besök efter rul.

Hur mycket har ni gått upp i vikt och vilken vecka är ni i? Jag har gått upp 3,5kg (om min våg stämmer någorlunda med den bm har) ifrån vecka 6+0.

Låter som foglossning eller typ ichias (kommer ofta i kläm i samband med graviditet, har också så) om det iiiilar i höften/ena ryggsidan och ner i benet. Jag har inte fått någon foglossning än men det kan börja ila sådär om jag ansträngt mig..

Är i vecka 21+3 och har nog gått upp 3kg. :)
  • PassionE

Hehe jag älskar min fläkt, hade varit myyyycker gnälligare utan den ;)

Längtarefterdighelatiden skrev 2018-05-31 06:28:46 följande:

Hur har ni det i värmen allihopa? Jag tycker om värme men nu i v22 tar den kål på mig! Benen och fötterna svullnar hur jag än gör och jag svettas ständigt. Det bästa är att åka bil och ha full och iskall AC på! Haha!!

Hur gör ni?

• paam

Vår lägenhet är en bastu och på jobbet är vi ute hela tiden, så jag håller på att avlida.. det är sjukt jobbigt faktiskt plus Att jag har foglossning och massa sammandragningar. Är i v 22 nu & längtar till semestern, sen förhoppningsvis får jag gå hem.

• jesssicahansen

Imorgon har vi RUL, är super nervös!!

Vi har 3 tjejer redan, spännande att se vad som väntar den här gången :D

• Anonym (J)

Idag är jag 22+0 och det känns som att en milstolpe är nådd. Phew.. Nu är det i lag och juridik en bebis, ett barn, i min mage (som kan räddas från och med nu om något skulle gå fel)! Hon sparkar faktiskt väldigt mycket nu även fast fortfarande kan gå en dag eller två då hon är väldigt lugn.. Men jag känner de dagarna med - bara mindre. Sambon har fått känna utanpå också och han blev helt till sig. Sååå mysigt! {#emotions_dlg.flower}

Värmen är dock olidlig.. Håller på att avlida! Gråter

• Anonym (J)
    jesssicahansen skrev 2018-06-04 15:59:30 följande:

Imorgon har vi RUL, är super nervös!!

Vi har 3 tjejer redan, spännande att se vad som väntar den här gången :D

Lycka till!!! :D Uppdatera gärna efteråt :)
  • jesssicahansen

Nu har vi varit på RUL, allting såg bra ut och vi ska äntligen få en pojke!! Tidigare bf var 30 oktober men flyttad till 28 oktober :)

• Anonym (J)
    jesssicahansen skrev 2018-06-05 15:27:40 följande:

Nu har vi varit på RUL, allting såg bra ut och vi ska äntligen få en pojke!! Tidigare bf var 30 oktober men flyttad till 28 oktober :)

Grattis till er och lilla pöjken!!!! :D
  • jesssicahansen
    Anonym (J) skrev 2018-06-05 21:12:28 följande:

Grattis till er och lilla pöjken!!!! :D

Tack så mycket!! Med 3 tjejer innan så var detta verkligen underbart!
  • FochP
    Anonym (J) skrev 2018-06-01 13:10:10 följande:
    Låter som foglossning eller typ ichias (kommer ofta i kläm i samband med graviditet, har också så) om det iiiilar i höften/ena ryggsidan och ner i benet. Jag har inte fått någon foglossning än men det kan börja ila sådär om jag ansträngt mig..

Är i vecka 21+3 och har nog gått upp 3kg. :)
    Jag har börjar få ont i ryggen på natten. Vet inte hur jag ska ligga, inget sätt funkar en längre stund.
    Jag är i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 4 kg sen innan jag blev gravid.
Svar på tråden BF oktober 2018