BF oktober 2018
Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)
Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)
Hej!
Hade BF 10/10 så här gått över 2 dagar idag. Haft molande mensvärk och blodiga lite slemmiga flytningar hela dagen. Vet inte om detta är ett tecken på att det närmar sig, typ slemproppen eller om det betyder att jag håller på att öppna mig. Men skönt att något händer eftersom jag inte känt något förut.
Någon som känner igen sig?
Men jag är rätt kort och då kan det vara så att man har ett trångt bäcken.
(Det behöver inte vara så)
Blir då barnet för stort för en själv kan det hända att det inte kommer ut.
Nu trodde inte läkaren att jag hade det, men tyckte inte att jag borde gå över tiden för mycket.
Jag får testa att föda vaginalt och se om bebisen kan komma ut, lite nervöst faktiskt, annars får dom snitta om det inte skulle fungera.
I natt gick mitt vatten.
Var inne på förlossningen i morse.
Men inga täta och kraftiga värkar än, så bara att vänta.
Jag hoppas verkligen att det kommer igång av sej själv, så att jag slipper igångsättning.
I natt gick mitt vatten. Var inne på förlossningen i morse.
Men inga täta och kraftiga värkar än, så bara att vänta.
Jag hoppas verkligen att det kommer igång av sej själv, så att jag slipper igångsättning.
Exakt samma för mig! Ja, det är första. Och jag känner mig också ganska lugn. Jag var mer orolig innan jag var gravid än vad jag är nu. Nu tänker jag att allting löser sig. Jag förlitar mig på vården. Man vet ändå inte hur det blir, så det är ingen idé att försöka planera så mycket mer än förlossningsväskan. Har du gått profylaxkurs eller förberett dig på något annat sätt? Många tipsar om olika böcker, bla Föda utan rädsla. Har du läst någon som du tycker varit bra?