BF oktober 2018
Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)
Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)
BF den 9:e men igångsättning imorgon. :)
Hur har det gått för alla?
Någon som har fött ännu?
BF 5:e som gäller här. Känns dock som jag gått över tiden eftersom storebror var 16 dagar tidig, vi var därför inställda på att lillebror skulle dyka upp i september istället. Ont till och från, mycket sammandragningar och en del förvärkar. Lite av slemproppen kommer då och då sedan någon vecka tillbaka. Denna väntan alltså...
Nu har det blivit bebis för oss. 3e oktober tittade lillebror ut, 2 dagar tidigare än beräknat <3
Nu har det blivit bebis för oss. 3e oktober tittade lillebror ut, 2 dagar tidigare än beräknat <3
En fråga till alla: Hur har era fosterrörelser förändrats när tiden till förlossningen närmar sig?
Tidigare har min lilla tjej varit väldigt aktiv. Jag har inte ens hunnit fundera över när jag senast kände fosterrörelser för hon har nästan alltid varit igång. Men sen jag gick in i vecka 37 (36+0) har rörelserna minskat väldigt mycket. Numera tar det flera timmar efter att jag har gått upp innan jag känner något alls och det går ofta 3-5 timmar mellan rörelserna. Dessutom känner jag numera bara en buff, men aldrig en serie rörelser eller ett mönster. Jag förstår att min dotter har allt mindre utrymme i magen, men det är ändå otäckt att fosterrörelserna kan minska så mycket så snabbt. Har ni andra varit med om samma sak? Hur känns era bebisar?
Jag var på sjukhuset för ett par dagar sen och allting såg normalt ut. Men det är svårt att släppa oron när fosterrörelser är det enda man har att gå på för att känna sig säker att bebisen mår bra.
En fråga till alla: Hur har era fosterrörelser förändrats när tiden till förlossningen närmar sig?
Tidigare har min lilla tjej varit väldigt aktiv. Jag har inte ens hunnit fundera över när jag senast kände fosterrörelser för hon har nästan alltid varit igång. Men sen jag gick in i vecka 37 (36+0) har rörelserna minskat väldigt mycket. Numera tar det flera timmar efter att jag har gått upp innan jag känner något alls och det går ofta 3-5 timmar mellan rörelserna. Dessutom känner jag numera bara en buff, men aldrig en serie rörelser eller ett mönster. Jag förstår att min dotter har allt mindre utrymme i magen, men det är ändå otäckt att fosterrörelserna kan minska så mycket så snabbt. Har ni andra varit med om samma sak? Hur känns era bebisar?
Jag var på sjukhuset för ett par dagar sen och allting såg normalt ut. Men det är svårt att släppa oron när fosterrörelser är det enda man har att gå på för att känna sig säker att bebisen mår bra.
Hej! Jag har inte skrivit här sedan i början. Men jag hoppas att alla har haft bra graviditeter och jag kan tänka mig att er längtan är enorm nu!
Tänkte kolla hur alla känner i magen? Speciellt ni som är förstföderskor, och ni som fått barn innan får gärna dela med er av era erfarenheter kring första tecken?
Såklart är alla förlossningar individuella men jag kan bara inte låta bli att söka efter svar på om det närmar sig ????. Alltså kanske inte tecken på att förlossningen är på g. Men tänk om man bara hade en känsla att det börjar om ett par dagar..! Jag har tex haft mycket sammandragningar, till och från, de senaste tre veckorna. Har ibland extremt tryck neråt, det har jag tex idag. Magen är kanske inte direkt lös men den har varit mer åt det hållet än något annat de senaste veckorna. Är superförkyld sedan några dagar tillbaka.
Hur känner ni er?