• Ninha

Letrozol

Jag ska börja min första dos med letrozol.

Jag tycker de känns som att mensen kanske kommer ikväll och undrar om någon har nån erfarenhet om man räknar denna dag som dag 1 då och kan ta första tabeltten på morgonen på dag 3?

Eller det kanske inte är SÅÅÅ noga?

Hade inte en tanke på att fråga läkaren detta :/

Ska ju visserligen ringa nör mensen kommer men inte säkert de hinner ringa upp mig innan jag behöver börja.

• Svar på tråden Letrozol
  • Ida3434
    GlitterLina skrev 2018-04-14 18:50:07 följande:

Ska jag fylla i att jag har äl idag?, ist för nästa vecka torsd som appen räknat ut?
    Ja det tycker jag. Jag tog min ovitrelle-idag så vi ligger lika i cykeln :)
  • GlitterLina
    Ida3434 skrev 2018-04-14 18:54:40 följande:

Ja det tycker jag. Jag tog min ovitrelle-idag så vi ligger lika i cykeln :)

Spännande :)
  • Anonym (Lilly)

Jag tog ett grav-test idag 12 dagar efter ovitrelle o det var negativgt så jag tror tyvärr att det är över denna månad dock har jag inte fått min mens än så får vänta på mensen nu.

• GlitterLina
    Anonym (Lilly) skrev 2018-04-16 07:53:50 följande:

Jag tog ett grav-test idag 12 dagar efter ovitrelle o det var negativgt så jag tror tyvärr att det är över denna månad dock har jag inte fått min mens än så får vänta på mensen nu.

Kan fortfarande va nåt :) håll ut
  • Anonym (Lilly)
    GlitterLina skrev 2018-04-16 16:03:06 följande:

Kan fortfarande va nåt :) håll ut

Jag önska jag kunde hoppas på det men har totalt tappat hoppet :(
  • Anonym (Lilly)

Nu kom mensen precis usch så ledsen man e tappar hoppet förstår inte vrf man bara inte kan bli gravid allt ser liksom bra ut o man har ägglossning och ändå funkar det inte. Jag vet liksom inte vad jag ska göra :(

• Trullis82

Idag var det ul igen o nu hade äggen vuxit o båda var över 30mm. Det stora var 33,9mm

Men det är två ägg o man vill bara ha ett så denna cykel hoppar man över

Sen får vi se hur vi planerar då jag reagerar så lätt på medicinen. O eftersom jag har lägsta dosen kan jag inte heller reglera den

• GlitterLina
    Trullis82 skrev 2018-04-16 22:33:49 följande:

Idag var det ul igen o nu hade äggen vuxit o båda var över 30mm. Det stora var 33,9mm

Men det är två ägg o man vill bara ha ett så denna cykel hoppar man över

Sen får vi se hur vi planerar då jag reagerar så lätt på medicinen. O eftersom jag har lägsta dosen kan jag inte heller reglera den

Du kanske ska testa en månad utan letrozol
  • GlitterLina
    Anonym (Lilly) skrev 2018-04-16 19:15:25 följande:

Nu kom mensen precis usch så ledsen man e tappar hoppet förstår inte vrf man bara inte kan bli gravid allt ser liksom bra ut o man har ägglossning och ändå funkar det inte. Jag vet liksom inte vad jag ska göra :(

Suck :( förstår att det e ledsamt! Kram
  • Anonym (Lilly)

Jag tänkte fråga er om ni vet något om kort lutealfas? Jag har märkt nu när jag har tagit ovitrelle så har min cykel förkortats jag får min mens alltså på dag 12 fr ovitrelle, vilket är ca 10-11 dagar efter ägglossning är det för kort?

Svar på tråden Letrozol