• Anonym (Oväsen)

Böneutrop!

Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?

• Svar på tråden Böneutrop!
  • KillBill
    Thereisthat skrev 2018-04-08 22:35:17 följande:

Du svarade inte på min fråga. Vad tycker du om människor som är kommunister idag?

Jo om du tänker och läser mina inlägg så vet du svaret på frågan
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    KillBill skrev 2018-04-08 22:37:31 följande:

Tänket efter skulle det stå..
  • EnAnonumius
    KillBill skrev 2018-04-08 22:19:00 följande:
    Jag har väldigt tydligt förklarat att min uppfattning när det gäller nazism. Den nazistiska ideologin, med historiska dokument som tex Mein Kampf, är byggd på rasism och nazismen är därför vidrig både i skrift och som den har praktiserats. När det gäller kommunismen så är det framförallt praktiserandet som är vidrigt och som har resulterat i fruktansvärda folkmord och förföljelse.
    Obs en analogi: Nu sitter du och blandar ihop äpplen och päron i samma krog och säger att du har en korg bananer.
    (slut analogi)

"Mein Kampf" är en bok som är skriven av Hitler. Jag tror INGEN har missat detta.
    Den är inte grunden till Nazismen som ideologi.
    Nazismens som ideologi kom innan Hitler skrev sin bok Mein Kampf.

Men skall man resonera som dig, så kan man dra samma resonemang om Kommunismen, med historiska dokument och Maos "Lilla Röda", gör att Kommunismen är en vidrig ideologi med tanke på hur den har praktiserats genom historien i Kina som skördade långt mycket mer människooffer i en form av utrensning av dem som vågade kritisera honom. Då kan man lugnt säga att även Kommunismen är en riktig ond ideologi den med.

Om man inte kan se ondskan med Kommunismens med tanke på hur den har PRAKTISERATS, då har man på sig en ögonbindel och håller för öronen och lallar högt.

Fast för dem som klara av att tänka utan för den egna boxen, och vet skillnaden mellan "förstå ett synätt" och "hålla med", klara också av att förstå att det KAN finnas människor som kan se det goda med Nazismen, likväl som med Kommunismen.

Så som jag ser det.
    Kommunismen och Nazismen skall bekämpas, på lika fot och samtidigt, då båda ideologierna är öppna för att leda till massmord på ett eller annat sätt, för båda ideologierna kan dra till sig fel folk som gör att det kan leda till omotiverat massmord. Massmord ÄR fel oavsett om det handlar om ras, religion, sexuell läggning eller politiska olika åsikter.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Thereisthat
    KillBill skrev 2018-04-08 22:37:31 följande:

Du har sagt att man inte är ond om man bara tror på slutmålet. Men problemet är ju att alla kommunister från Josef Stalin till Pol Pot har energiskt trott på kommunismens slutmål. Så om du nu vill att jag fritt ska tolka ditt svar så är det väl isf ja, man är en ond människa om man tror på kommunismen idag.
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2018-04-08 22:49:10 följande:

Obs en analogi: Nu sitter du och blandar ihop äpplen och päron i samma krog och säger att du har en korg bananer.

(slut analogi)

"Mein Kampf" är en bok som är skriven av Hitler. Jag tror INGEN har missat detta.

Den är inte grunden till Nazismen som ideologi.

Nazismens som ideologi kom innan Hitler skrev sin bok Mein Kampf.

Men skall man resonera som dig, så kan man dra samma resonemang om Kommunismen, med historiska dokument och Maos "Lilla Röda", gör att Kommunismen är en vidrig ideologi med tanke på hur den har praktiserats genom historien i Kina som skördade långt mycket mer människooffer i en form av utrensning av dem som vågade kritisera honom. Då kan man lugnt säga att även Kommunismen är en riktig ond ideologi den med.

Om man inte kan se ondskan med Kommunismens med tanke på hur den har PRAKTISERATS, då har man på sig en ögonbindel och håller för öronen och lallar högt.

Fast för dem som klara av att tänka utan för den egna boxen, och vet skillnaden mellan "förstå ett synätt" och "hålla med", klara också av att förstå att det KAN finnas människor som kan se det goda med Nazismen, likväl som med Kommunismen.

Så som jag ser det.

Kommunismen och Nazismen skall bekämpas, på lika fot och samtidigt, då båda ideologierna är öppna för att leda till massmord på ett eller annat sätt, för båda ideologierna kan dra till sig fel folk som gör att det kan leda till omotiverat massmord. Massmord ÄR fel oavsett om det handlar om ras, religion, sexuell läggning eller politiska olika åsikter.

Men även innan Hitlers Mein Kampf så baserades nazismen på rasism/antisemitism. Nu behöver du bara svara på min fråga: Anser du att en person som tar kraftigt avstånd från kommunismens fasor men som tror på den ideologi som Marx och Engels förkunnade är ond? I så fall, hur motiverar du detta?
  • Anonym (självklart)
    Less is more skrev 2018-04-08 16:21:51 följande:
    Hur blir det med böneutropen - har vi kommit fram till något ?
    Det är på något sätt talande att en diskussion om böneutrop och islam övergår till att bli en tråd om nazism och kommunism.
  • Abegayle70

Om vi nu återgår till dem sockersöte godhjärtade kommunistiske barnläkaren, medlem i kommunistiska partiet i Göteborg, ivriga påhejare av terrorsekten hamas, tror någon att han och resten av kommunsiterna, och Shit To Hamas kommer att ta avstånd från denna sekt nu när de öppet visar var de har sina sympatier?
    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • KillBill

Idioter finns överallt.  Tidigare i år så sprayades hakkors på muslimska moskeér i Stockholm men bara för att detta skedde så innebär det inte att alla stockholmare är nazister. Varför  är du föraktfull mot Henry Ascher, som bekämpat nazismen i hela sitt liv?

www.dn.se/nyheter/sverige/niklas-orrenius-hatet-mot-muslimer-fortsatter-att-smutsa-ner-oss-alla/

• Abegayle70
    KillBill skrev 2018-04-09 17:01:42 följande:

Idioter finns överallt.  Tidigare i år så sprayades hakkors på muslimska moskeér i Stockholm men bara för att detta skedde så innebär det inte att alla stockholmare är nazister. Varför  är du föraktfull mot Henry Ascher, som bekämpat nazismen i hela sitt liv?

www.dn.se/nyheter/sverige/niklas-orrenius-hatet-mot-muslimer-fortsatter-att-smutsa-ner-oss-alla/

Ja, det finns idioter överallt, men i hamas fall så är det ett mönster som inte går att bortse från.

Henry Ascher vägrar ta avstånd från just denna anzistiska terrorsekt. Kan det vara därför? Funder aen stund.
    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
Svar på tråden Böneutrop!