• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vill skriva av mig här och få alla tips och råd som bara finns att få. Jag och mitt ja ex....har varit tillsammans i 1 år och 8 månader. Känt varandra i 2 år. Sedan dag ett vi träffades har vi alltid pratat med varandra.

Nu i fredags ville han ses för en promenad. På promenaden sa han att han inte känner glöden mellan oss, han känner att det är mer vänskap mellan oss. Han sa att han känt så här i en månad. Jag kollade in i hans ögon och sa är du inte kär i mig längre han sa ja.... Jag blev förkrossad....:( :( :(

Detta kom från ingenstans helt utan förvarning. Jag har inte märkt av några tecken och signaler från hans sida. Vi har sagt tidigare att vi ska försöka träffas oftare, mer än en gång i veckan. Men det har blivit lite att ingen har tagit intiativ till det. Men ändå vi har träffast 1-2 gånger i veckan, vi bor inte ihop.

Han sa att ingen har tagit intiativ och att han inte ser någon framtid med mig. Han sa att han gått och tänkt på detta i en månad. Men han har inte sagt något till mig?!!!

Han hade kunnat sagt något till mig tidigare så vi kunde jobba på detta. Jag försökte säga det till honom men han sa a bara nej...Jag förstår inte hur han inte vill jobba på detta, vi har verkligen något fint.....Hur kan känslorna bara försvinna? Sen också utan att säga något till mig när han tydligen gått och funderat på detta länge!!!!!!!!!!!!!??????????

Jag mår förjävligt just nu. Jag vill bara hålla om honom och prata med honom. Ringa honom, höra hans röst. Men ändå vet jag vad han kommer att säga till mig....Vad ska jag ta mig till???!! Orkar inte andas....:( :(

• Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....
  • Steffqw
    Anonym (99) skrev 2018-06-30 12:10:17 följande:

Ja eller så var ?felet? i er relation att ni båda ville att den andra skulle vara mer drivande och ta tag i det hela. Dvs ni var båda passiva och tig varandra för givet. Och då hände inte så mycket vilket ledde till att han slutligen valde att lämna. En klassiker. Den som blir lämnad vaknar upp när det redan är flr sent, när den andra redan funderat klart och tröttnat.

Vem vet, ingen ide att fundera över hans val. Men du kan fundera över dina.

Kanske skulle du funka bättre med någon som är mer spontan, mer framåt, mer drivande?

Kanske ska du inte alls fokusera på killar alls, utan försöka ägna dig åt intressen, vänner och annat du tycker är kul.

Kärleken kommer när den kommer!

Tycker f ö att det låter skitspännande att du ska iväg till ett hundrescue! Du är ung och världen ligger öppen, möjligheterna är oändliga! Du kommer träffa nya människor, se nya saker, uppleva nya grejer! Ta vara på det, var öppen och nyfiken och du kommer dra till dig likasinnade. Många skulle aldrig våga åka, eller inte ens ha möjligheten. Men du kan!

Hoppas sommaren kommer lysa på dig och ge dig ny energi och en vilja att gå vidare och se möjligheter och att livet inte stannar bara flr att en relation tar slut.

Tro på dig själv och att du kommer möta många människor i livet som kommer faschinerar och intressera dig på olika vis!

Jag har lagt så mycket tid och energi till att fundera på varför han gjorde si och varför han gjorde så. Varför ville han inte kämpa? Hur kunde han bara ge upp? Är det fel på mig? Vad gjorde jag för fel? Vad gör han nu? Vad tänker han nu på? Har han någon ny? Tänker han någonsin på mig? Vad har han gjort med min nyckel och mina kläder? Varför frågar han inte hur jag mår?

Allt min vakna tid har gått åt att tänka på HAN. Jag är idag energilös. Jag har gått ner i vikt, jag är matt och orkar inte saker som jag orkade så mycket förr. Min kollega undrade om jag slutat med klättringen. Mitt svar blev: Ja jag har gett upp det ett tag.

Jag orkar inte fundera på allt längre. Men jag orkar att sakna. Jag vill sakna honom mindre. Men jag borde ju sakna honom mindre ju längre tiden går tills vi varken ses eller hörs, eller hur??

Jag kommer inte ägna mig åt killar alls på ett tag. Har ingen lust eller sug till att varken dejta eller träffa någon. Känner att jag behöver tid till mig själv, vad jag vill med mitt liv, bli stark som egen individ. Och framförallt kunna klara av att vara ensam utan att bli ledsen!!!

Ja det ska bli skitspännande att åka till Dublin hundrescue! Det kommer bli ett äventyr. Min första resa på helt egen hand i ett främmande land. Jag är nervös! Men tror bara det kommer bli nyttigt för mig. 

Förhoppningsvis när jag kommer tillbaka till Sverige är exet bara ett minne blott!!!!
  • Anonym (99)

Ja jag har också vridit och vänt på allt sådär, precis som du. Till slut orkar man inte mer. Eller rättare sagt, det blir tröttsamt, ointressant och tjatigt och inga svar får man heller. Man bara undrar och gissar liksom.

Förut var jag en sån som ville veta varför varför varför, nu inser jag att anledningen inte spelar så stor roll, svaren gör mig inte gladare heller, vill inte ens ha dem, det är ju likt förbannat slut.

Acceptans som sagt...

Tror inte man kan övertala någon tillbaks ens om man hade haft chansen, vill inte personen försöka lösa problem i relationen utan bara lämnar, ja då så är det så. Känslor kan dö utan att man riktigt vet varför, då vill man inte stanna och kämpa. Tvärt om, man vill bara lämna och gå vidare.

Vad kan man göra annat än acceptera att man ville olika, och att det inte blev som man tänkt sig. Det tror jag man mår bäst av. Inse att livet innehåller sorg och smärta också, och att det är en naturlig del av livet.

Sakna kan man göra, men också tänka att hade relationen varit perfekt hade den inte tagit slut.

Ja resan tror jag kommer vara skitbra för dig, du kommer få annat att tänka på, roliga spännande och nya saker! Du kommer växa av att resa ensam och göra något du är genuint intresserad av, och är engagerad i. En viktig insats!

Det finns så himla många spännande och intressanta människor och djur där ute som kan berika ens liv!

• molly50
    Steffqw skrev 2018-06-30 15:14:44 följande:
    Ja jag älskar hundar och har alltid gjort det! Har varit dagmatte och volontär förut. Men detta är något nytt! Jag har aldrig rest ensam och aldrig bott hos några jag aldrig träffat. Så det kommer bli en upplevelse!

Men jag känner att jag verkligen vill komma bort och förhoppningsvis hjälper denna resa mig till att bli starkare och tänka på honom mindre.

Jag vill bara vakna upp en dag och känna mig lätt och fri. Känna att han inte finns i mina tankar och suger åt all min energi. För detta börjar bli tröttsamt. Han ska inte ta makten över mitt liv, jag måste få en kontroll på mina tankar och känslor. 

Men hur får man det och hur gör man? Hur slutar man tänka på en person mindre som man en gång i tiden har älskat och fortfarande älskar?
    Jag förstår det. Jag älskar själv hundar och skulle också vilja åka på en sådan resa. Men har aldrig kommit mig för.
    Och nu börjar jag nog bli för gammal.  ;)
    Men det är väl också ett tecken på att du faktiskt börjar komma vidare. Att du vill komma bort ett tag.

Det kommer att ta ett tag. Men tids nog så bleknar sorgen och då kommer du okså att tänka på honom mindre.
    Att åka på den här resan är ett bra steg på vägen,tror jag.
    Carpe Diem
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-06-30 16:47:09 följande:
    Jag förstår det. Jag älskar själv hundar och skulle också vilja åka på en sådan resa. Men har aldrig kommit mig för.
    Och nu börjar jag nog bli för gammal.  ;)
    Men det är väl också ett tecken på att du faktiskt börjar komma vidare. Att du vill komma bort ett tag.

Det kommer att ta ett tag. Men tids nog så bleknar sorgen och då kommer du okså att tänka på honom mindre.
    Att åka på den här resan är ett bra steg på vägen,tror jag.
    Idag gör det ont i precis hela kroppen! Jag saknar han så otroligt mycket. Känner mig så jävla ensam! Vill bara ringa honom, fråga honom varför han inte känner något för mig längre :( 

Varför ska det göra så jävla ont??!!!
  • Steffqw
    Anonym (99) skrev 2018-06-30 16:01:55 följande:

Ja jag har också vridit och vänt på allt sådär, precis som du. Till slut orkar man inte mer. Eller rättare sagt, det blir tröttsamt, ointressant och tjatigt och inga svar får man heller. Man bara undrar och gissar liksom.

Förut var jag en sån som ville veta varför varför varför, nu inser jag att anledningen inte spelar så stor roll, svaren gör mig inte gladare heller, vill inte ens ha dem, det är ju likt förbannat slut.

Acceptans som sagt...

Tror inte man kan övertala någon tillbaks ens om man hade haft chansen, vill inte personen försöka lösa problem i relationen utan bara lämnar, ja då så är det så. Känslor kan dö utan att man riktigt vet varför, då vill man inte stanna och kämpa. Tvärt om, man vill bara lämna och gå vidare.

Vad kan man göra annat än acceptera att man ville olika, och att det inte blev som man tänkt sig. Det tror jag man mår bäst av. Inse att livet innehåller sorg och smärta också, och att det är en naturlig del av livet.

Sakna kan man göra, men också tänka att hade relationen varit perfekt hade den inte tagit slut.

Ja resan tror jag kommer vara skitbra för dig, du kommer få annat att tänka på, roliga spännande och nya saker! Du kommer växa av att resa ensam och göra något du är genuint intresserad av, och är engagerad i. En viktig insats!

Det finns så himla många spännande och intressanta människor och djur där ute som kan berika ens liv!

Jag sitter ju och vrider och vänder än. Jag vill så gärna prata med honom. Ha på det klara varför han lämnade mig. Varför han inte ville mer. Varför han inte ville kämpa. Varför han slutade bry sig om mig.

Det gör så ont just nu...
  • Anonym (99)

Men varför är det så viktigt för dig att veta?

Mår du bättre om han skulle vara så ärlig att han t ex sa jag tycker vårt sex är skittråkigt och enformigt, det känns inte spännande längre, jag känner ingen gnista, inget attraktion, jag längtar efter att vara kär, jag tycker vi är flr olika, jag känner att vi vill olika saker, vi passar inte ihop, jag har känslor för en annan, jag har inte varit kär i dig senaste halvåret osv osv

Vad skulle bli bättre av det?

Tänker du att du skulle kunna övertala honom tillbaka, att han ska ändra sig om du får chansen att ändra något han inte gillade eller tyckte var roligt?

Och för tusende gången, du TROR att han inte bryr sig om dig. Sant han vill inte vara ihop med dig och han är antagligen därför inte kär i dig, så hur skulle han bete sig?

Du begär liksom det omöjliga, vad han än skulle göra eller säga för gulligt så får du inte tillbaks honom som du vill.

Han skulle kunna säga jag har tänkt på dig massor och varit så ledsen för att du är ledsen, för att jag sårat dig, vill ju allt det bästa för dig, men jag har liksom inte de känslorna för dig längre, önskar att vi kunde vara vänner men ja, jag har börjat träffa en ny tjej, så att jag vet inte...

Nåt sånt.

• Anonym (99)

Du kanske ska kontakta honom och fråga, eftersom du absolut vill veta.

För det verkar inte troligt att han kommer kontakta dig och förklara.

Riv bort plåstret och ta den ev jobbiga smällen som kan komma, Skit samma om du är redo eller inte, värre än vad det är nu kan det ju knappast bli.

Så slipper du gå och grubbla och undra.

Eller så accepterar du att inte veta.

Men GÖR något så du kan gå vidare.

• Anonym (J)

Skriv av dig i ett mail precis hur du känner. För din egen skull. Finns en tråd "det jag vill kunna skicka men inte vågar" om du behöver ventilera. Han behöver inte vara inblandade att du ska få utlopp för det som stormar inombords. Ni behöver ingen kontakt jag råder dig att fortsätta att inte ha kontakt eller söka kontakt för det kommer kännas skönt i stunden, kortvarig rush men sen gör det ännu mer ont när du måste sluta skriva så lika bra att inte söka kontakt igen. Gör inte såret värre.

Sen tror jag du behöver lära dig bli vän med att vara själv med dig själv. Öva på det även om det är jobbigt.

Forgetting Sarah Marshall är en av många bra filmer då du kan få sörja och känna igen dig i sitsen. Se filmer lyssna på låtar där du kan gråta ut.

Det handlar om dig nu.

• Steffqw
    Anonym (99) skrev 2018-07-01 14:28:27 följande:

Du kanske ska kontakta honom och fråga, eftersom du absolut vill veta.

För det verkar inte troligt att han kommer kontakta dig och förklara.

Riv bort plåstret och ta den ev jobbiga smällen som kan komma, Skit samma om du är redo eller inte, värre än vad det är nu kan det ju knappast bli.

Så slipper du gå och grubbla och undra.

Eller så accepterar du att inte veta.

Men GÖR något så du kan gå vidare.

Det känns som jag kommer gå runt och grubbla tills jag får mina svar. Men ändå kommer inte svaren göra det bättre, eller kanske lite bättre. Då får jag i alla fall veta det jag undrar över. Varför han inte vill försöka och varför han bara slutade bry sig om mig....

Kärleken ska inte behöva vara så här svår. Den ska vara lätt. Jag vill bara bli glad igen och inte känna mig nedstämd längre. Jag orkar inte mer att känna den här smärtan. Den har gått från psykisk till fysisk. Det är en enorm påfrestning. 
  • Steffqw
    Anonym (J) skrev 2018-07-01 14:38:38 följande:

Skriv av dig i ett mail precis hur du känner. För din egen skull. Finns en tråd "det jag vill kunna skicka men inte vågar" om du behöver ventilera. Han behöver inte vara inblandade att du ska få utlopp för det som stormar inombords. Ni behöver ingen kontakt jag råder dig att fortsätta att inte ha kontakt eller söka kontakt för det kommer kännas skönt i stunden, kortvarig rush men sen gör det ännu mer ont när du måste sluta skriva så lika bra att inte söka kontakt igen. Gör inte såret värre.

Sen tror jag du behöver lära dig bli vän med att vara själv med dig själv. Öva på det även om det är jobbigt.

Forgetting Sarah Marshall är en av många bra filmer då du kan få sörja och känna igen dig i sitsen. Se filmer lyssna på låtar där du kan gråta ut.

Det handlar om dig nu.

Jag måste försöka leva ensam och känna att det är okej att vara själv. Just nu sitter jag ensam i min lägenhet med en stor klump i magen, hjärtat bankar nästan sönder och snart rinner tårarna.

Jag vill inte känna mig ensam. Jag vill inte se mig själv som sämst. Jag vill kunna må bra igen. Känna mig stark. Det är så sjukt att en enda person kan påverka en så mycket.

Att en enda person ska få ens självkänsla körd i botten. Jag kommer aldrig våga tro på kärleken. Det gör så fruktansvärt ont. Jag är ju fortfarande kär i han...när ska mina känslor minska och försvinna? De känns knappast mindre än vad de gjorde för 2 månader sedan...
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....