• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vill skriva av mig här och få alla tips och råd som bara finns att få. Jag och mitt ja ex....har varit tillsammans i 1 år och 8 månader. Känt varandra i 2 år. Sedan dag ett vi träffades har vi alltid pratat med varandra.

Nu i fredags ville han ses för en promenad. På promenaden sa han att han inte känner glöden mellan oss, han känner att det är mer vänskap mellan oss. Han sa att han känt så här i en månad. Jag kollade in i hans ögon och sa är du inte kär i mig längre han sa ja.... Jag blev förkrossad....:( :( :(

Detta kom från ingenstans helt utan förvarning. Jag har inte märkt av några tecken och signaler från hans sida. Vi har sagt tidigare att vi ska försöka träffas oftare, mer än en gång i veckan. Men det har blivit lite att ingen har tagit intiativ till det. Men ändå vi har träffast 1-2 gånger i veckan, vi bor inte ihop.

Han sa att ingen har tagit intiativ och att han inte ser någon framtid med mig. Han sa att han gått och tänkt på detta i en månad. Men han har inte sagt något till mig?!!!

Han hade kunnat sagt något till mig tidigare så vi kunde jobba på detta. Jag försökte säga det till honom men han sa a bara nej...Jag förstår inte hur han inte vill jobba på detta, vi har verkligen något fint.....Hur kan känslorna bara försvinna? Sen också utan att säga något till mig när han tydligen gått och funderat på detta länge!!!!!!!!!!!!!??????????

Jag mår förjävligt just nu. Jag vill bara hålla om honom och prata med honom. Ringa honom, höra hans röst. Men ändå vet jag vad han kommer att säga till mig....Vad ska jag ta mig till???!! Orkar inte andas....:( :(

• Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....
  • Steffqw
    Anonym (ego) skrev 2018-06-26 23:23:46 följande:
    jag tycker det är helt fel att be en person som har blivit dumpad och fått sitt hjärta krossat att behöva tänka hur exet mår. den enda personen som ts ska fokusera på just nu är sig själv och sina behov. om ts själv hamnar i den situationen som du beskriver (att det är hon som har gjort slut) så har hon förhoppningsvis lärt sig hur viktigt det är att ta ansvar för sina egna känslor och sitt eget beteende.

att den som har gjort slut bara vill vidare är säkert vanligt, men jag tycker att det är fegt att fokusera på den längtan. sårar man någon har man också ett ansvar gentemot den personen. den som har blivit dumpad vill ju må bra igen och vara lycklig men kan inte det pga beteendet från exet. det kan exet lindra bl a genom att göra slut på ett snyggt sätt och inte lämna några lösa trådar och besvara frågor som den andra personen kan ha. beroende på vilka personerna är och vilken sorts relation man har haft och vill ha kanske det är rimligt att exet hör av sig till den som har blivit dumpad ibland, ställer upp som en vän under den närmsta tiden och finns där för att besvara frågor. för andra är det rätt att bryta kontakten och aldrig höras av igen (om det är vad den som har blivit dumpad mår bäst av). men att den som gör slut vill bort och inte behöva förklara sig och därför ska få bete sig så mot sin fd pojkväm/flickvän tycker jag är idiotiskt.
    Precis man kan dumpa på ett snyggt sätt och inte fegvarianten. Det könns som det enbart gynnar han/exet och inte mig alls!!! 

Han lämnad mig kvar med tusen tankar och i ovisshet och det är det värsta någon kan göra mot en tycker jag! Speciellt när den som dumpar är ganska så klar med vad han egentligen känner. Vilket han säkert också var!

Med tanke på att vi har ställt upp för varandra och funnits där för varandra hela tiden tycker jag man ändå ska bry sig. Det är fegt att bara vända sig bort och aldrig blicka tillbaka.

Jag menar tror ni han hade hört av sig om nycklarna? Knappast. Tror ni han någonsin hade hört av sig att nu har jag tänkt klart? Knappast.

Jag tycker bara att han har varit oschysst mot mig och det kan jag fåt tycka hur mycket jag vill. För det är ändå jag som står kvar och är den som har blivit lämnad med ett brustet hjärta. Då har jag rätt att spy galla över honom. 
  • Anonym (99)
    Anonym (ego) skrev 2018-06-26 23:23:46 följande:

jag tycker det är helt fel att be en person som har blivit dumpad och fått sitt hjärta krossat att behöva tänka hur exet mår. den enda personen som ts ska fokusera på just nu är sig själv och sina behov. om ts själv hamnar i den situationen som du beskriver (att det är hon som har gjort slut) så har hon förhoppningsvis lärt sig hur viktigt det är att ta ansvar för sina egna känslor och sitt eget beteende.

att den som har gjort slut bara vill vidare är säkert vanligt, men jag tycker att det är fegt att fokusera på den längtan. sårar man någon har man också ett ansvar gentemot den personen. den som har blivit dumpad vill ju må bra igen och vara lycklig men kan inte det pga beteendet från exet. det kan exet lindra bl a genom att göra slut på ett snyggt sätt och inte lämna några lösa trådar och besvara frågor som den andra personen kan ha. beroende på vilka personerna är och vilken sorts relation man har haft och vill ha kanske det är rimligt att exet hör av sig till den som har blivit dumpad ibland, ställer upp som en vän under den närmsta tiden och finns där för att besvara frågor. för andra är det rätt att bryta kontakten och aldrig höras av igen (om det är vad den som har blivit dumpad mår bäst av). men att den som gör slut vill bort och inte behöva förklara sig och därför ska få bete sig så mot sin fd pojkväm/flickvän tycker jag är idiotiskt.

Jag tänkte eftersom TS har beskrivit sitt ex som världens bästa kille de två år de varit ihop så har jag svårt att tänka mig att han helt plötsligt blev en annan person, iskall och obrydd.

Han kan väl helt enkelt ha svårt för att ta konflikten att göra slut, kanske inte kan eller vill älta i timmar varför hans känslor försvann? Säger inte att hon behöver bry sig om sitt ex mående, men att försöka första möjliga anledningar är bra. Allt är inte svart eller vitt.

Ja jag håller med om att man ska göra ett tydligt slut, och jag tror han utnyttjade tystnaden som en paus innebär. Dåligt, men så gjorde han. Och hade väl sina skäl till det.

Vill TS ha ett avslut får hon nog initiera det själv om hon absolut vill veta varför. Då kanske han kan berätta. Men antagligen finns inget annat svar än att känslorna tog slut och då får man acceptera det och inte fortsätta älta.

Ja, TS ska fokusera på sig själv, men UTAN honom. Hon måste försöka släppa honom och gå vidare. Acceptera att det tig slut, att det gör ont, men inte ta det personligt och sänka sig själv.

Tiden läker alla sår, och det kommer kännas bättre! Hon kommer komma över detta och möta nya män. Våga lita på det!
  • Anonym (Mina)

Även om jag förstår att detta inte är vad du vill höra så är risken ganska stor att han träffat någon annan nu.
    Då är all fokus på den nya och han har inga problem att träffa dig för att byta nycklar, inga tankar på hur du mår och han kan lätt verka kall och oberörd just eftersom hans känslor finns hos sin nyförälskelse och inte längre his dig.
    Detta har hänt mig 2 gånger och det kändes lika hemskt bägge gångerna. Männen blir som förbytta, likgiltiga och kalla. Kvar stod jag och fattade inte vad som hände med min fina omtänksamma man.

• Stolt Farsa

Jag har inte läst igenom hela tråden och vet inte riktigt vad status är men jag skulle bara vilja kommentera TS inlägg om att hennes pojkvän inte har sagt något tidigare.

Det kan man ju alltid hävda. Att ens partner inte har berättat tidigare. Men när skall man berätta det då? Det finns ju inga bra tillfällen för sådant här. Sen tycker jag inte det är konstigt att han gått och tänkt på det här i en månad, det kanske var den tiden han behövde för att komma fram till ett beslut som han sedan kan förmedla.

Det är såklart tråkigt men inget ovanligt. Finns ju de som varit tillsammans mycket längre än TS som sedan gått skilda vägar. 

• Anonym (99)

Men likgiltig och kall... man behöver inte vara likgiltig och kall bara för att man gått vidare.

Man är inte som förr med ett ex, man är inte gullig och omtänksam på samma sätt.

Man är väl neutral, och om det uppfattas som likgiltigt och kallt då kanske det enbart är eran tolkning för att ni fortfarande är kvar i sorg och saknad och tolkar alla signaler eller ickesignaler på likgiltighet och att han inte bryr sig.

• Anonym (99)

Det sista man vill är att ge ett ex förhoppningar, så ibland är det helt enkelt enklast att vara kortfattad och neutral och inte bjuda in till fortsatt konversation.

• Anonym (99)
    Anonym (99) skrev 2018-06-27 07:36:53 följande:

Men likgiltig och kall... man behöver inte vara likgiltig och kall bara för att man gått vidare.

.

Blev konstig mening där. Hade varit tydligare om jag skrivit att jag inte anser att tystnad behöver betyda att man är likgiltig och kall bara för att man gjort slut.

TS ex hade inte känslorna kvar och ville därför gå vidare, vilket han gjort. Och har man gått vidare är det helt naturligt att man inte kontaktar sitt ex och grötar ner sig i det som hände.

Om jag ska vara riktigt hård så tycker jag både TS och killen varit lika usla på att kommunicera.

Efter två års fantastisk relation borde man väl kunna prata med varandra?

Men nu gör ingen det. TS tycker att han borde höra av dig och göra slut, men det har han inte gjort. Men TS själv vill inte höra av sig förrän hon är redo och har föredragit att sväva i ovisshet och leva på hoppet.
  • Steffqw
    Anonym (99) skrev 2018-06-27 07:56:30 följande:
    Blev konstig mening där. Hade varit tydligare om jag skrivit att jag inte anser att tystnad behöver betyda att man är likgiltig och kall bara för att man gjort slut.

TS ex hade inte känslorna kvar och ville därför gå vidare, vilket han gjort. Och har man gått vidare är det helt naturligt att man inte kontaktar sitt ex och grötar ner sig i det som hände.

Om jag ska vara riktigt hård så tycker jag både TS och killen varit lika usla på att kommunicera.

Efter två års fantastisk relation borde man väl kunna prata med varandra?

Men nu gör ingen det. TS tycker att han borde höra av dig och göra slut, men det har han inte gjort. Men TS själv vill inte höra av sig förrän hon är redo och har föredragit att sväva i ovisshet och leva på hoppet.
    Jo usla har vi nog alltid varit på att kommunicera i vårt förhållande. Vi båda har alltid haft svårt att prata om känslor. Jag har otroligt svårt att öppna upp mig för en annan person. Jag måste lära känna personen på djupet.

Jag ville veta om han hade funderat klart. Men jag klarade inte av att fråga det. Jag skrev istället om nycklarna och det känns som jag fick mitt svar där, eller hur? Eftersom han inte skrev något annat.

Nu vet jag inte hur jag ska göra. På ett sätt vill jag bara stänga av från honom helt för ett långt tag. Jag vill inte skriva något mer om nycklarna eller ses för att byta, eller posta. Jag vill vänta tills jag känner att jag är över honom och då träffa honom. 

Är det fel tänkt? För just nu känner jag att jag vill träffa honom, inte just nu men när jag är redo. 

Jag känner också att jag vill fråga honom massa saker. Varför han lämna mig osv, hur kunde han få mindre känslor osv.

Det jag egentligen vill är väl att få svar på alla mina frågor som går runt i mitt huvud. 

Men egentligen kanske det bästa är att stänga av mig helt och VERKLIGEN försöka gå vidare och sedan om någon/några månader ta upp kontakten och ställa alla mina frågor då. Vad tror ni? 
  • Anonym (99)

Dra av plåstret och fixa nycklarna så du kan gå vidare.

Du kanske aldrig kommer bli redo, eller så är du det om tre månader eller om två år.

Jag har också ett ex som dumpade mig, två ggr. Första gången utan förklaring, han hade bara tappat känslorna.

Andra gången slutade på samma sätt, och mina känslor var också förstörda. Ändå är det alltid med en tagg i hjärtat när jag ser honom idag, om vi springer på varandra. Jag vill inte ha tillbaka honom, men det river ändå upp sår. Och det är tre år sedan, och jag har träffat andra däremellan som jag varit riktigt förälskade i.

Så helt neutral blir man kanske aldrig med ex som betytt mycket för en.

Om jag var du skulle jag släppa tankarna på att bli redo och ta smällen styra upp nycklar och grejer nu istället för att riva upp gammal skit om ett halvår eller år.

• Steffqw
    Anonym (99) skrev 2018-06-27 08:50:56 följande:

Dra av plåstret och fixa nycklarna så du kan gå vidare.

Du kanske aldrig kommer bli redo, eller så är du det om tre månader eller om två år.

Jag har också ett ex som dumpade mig, två ggr. Första gången utan förklaring, han hade bara tappat känslorna.

Andra gången slutade på samma sätt, och mina känslor var också förstörda. Ändå är det alltid med en tagg i hjärtat när jag ser honom idag, om vi springer på varandra. Jag vill inte ha tillbaka honom, men det river ändå upp sår. Och det är tre år sedan, och jag har träffat andra däremellan som jag varit riktigt förälskade i.

Så helt neutral blir man kanske aldrig med ex som betytt mycket för en.

Om jag var du skulle jag släppa tankarna på att bli redo och ta smällen styra upp nycklar och grejer nu istället för att riva upp gammal skit om ett halvår eller år.

Det är så svårt. Jag vill träffa honom och byta nycklarna. Jag vill verkligen det. Samtidigt vet jag att det inte är en så bra ide att träffa honom och byta nycklarna. Men jag vill träffa honom för jag saknar honom. Kanske kan jag få svar på mina frågor där och då när vi möts.

Åhhh!!! Hatar det här. Jag kommer aldrig våga bli kär i någon!
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....