• Anonym (Stan Smith)

Hur rädda är kvinnor för män?

Som man så är jag alltid medveten om att en kvinna jag träffar på tu man hand kan vara på sin vakt då det finns många män som uppför sig illa och som våldtar i värsta fall. Det är inte konstigt att kvinnor inte har one-night-stands längre i så hög utsträckning som förr.

Men ibland undrar jag hur rädda och försiktiga kvinnor egentligen är när de träffar mig eller någon annan man. Finns det en ständig rädsla, eller infinner den sig bara i vissa sammanhang?

Om ni har en manlig bekant, och om ni då är med denne på tu man hand, är ni alltid då beredd på det värsta, eller tänker ni inte på det och mer bara chillar?

• Svar på tråden Hur rädda är kvinnor för män?
  • Anonym (Stan Smith)
    Anonym (konstant rädd) skrev 2018-05-17 13:20:46 följande:
    Usch ja nätdejting är värst numera. Litar inte på någon, avstår ofta eftersom jag inte vågar ta hem nån snubbe eller gå hem till honom..för mycket risker med en helt främmande person man inte lärt känna i ett sammanhang. Skulle aldrig ge mitt telefonnummer, avslöjar aldrig min adress eller jobb eller annat.

Det krävs så mycket planering att börja dejta nån ny som kvinna.  Meddela människor var man är, känna in hans utstrålning, bedöma sannolikheter osv.

Har avvisat flera snubbar som visat på dåligt tålamod och aggressivitet eller otrevlighet på tidigt stadium vanligare än man skulle kunna tro. Det är ett stort varningstecken för mig. En som inte ens kan vara trevlig och inkännade i början kommer ju knappast att vara det sen. Likaså väldigt hemliga killar som inte vill prata om relationer eller sig själv så mycket, killar som inte är kommunikativa och sociala..Det ger bara osäkert intryck och inte förtroendeingivande alls.

Alla killar är ett hot. Är minst rädd för bögar faktiskt och feminina killar.
    Men är feminima killar något som tjejer generellt sett attraheras av?

Bögar är ju givetvis sällan något hot mot tjejer.
  • Anonym (konstant rädd)
    Mella-Bella skrev 2018-05-17 13:38:08 följande:
    Men du tror inte att du ssjälv ger ett osäkert och inte förtroendeingivande intryck när du väljer att inte berätta så mycket om dig själv?

Nekar du att ge dom ditt nummer även om ni ska fortsätta träffas? Det tycker jag är svårt
    Nej inte alls. Förklarar direkt osäkerheten i att vara kvinna och att jag vill känna någon lite mer innan jag litar på någon och kan tänka mig ses. Har så klart mer än en telefon..hört talas om kontantkort;)?

Ses ute på neutralt ställe när det känns okej, sen känner man in och snackar lite mer efter det på telefon för att se om man vill ses igen och igen!
  • Mella-Bella
    Anonym (konstant rädd) skrev 2018-05-17 14:40:38 följande:

Nej inte alls. Förklarar direkt osäkerheten i att vara kvinna och att jag vill känna någon lite mer innan jag litar på någon och kan tänka mig ses. Har så klart mer än en telefon..hört talas om kontantkort;)?

Ses ute på neutralt ställe när det känns okej, sen känner man in och snackar lite mer efter det på telefon för att se om man vill ses igen och igen!

Ok menar du att du förklara för männen att det är för att dubkänner dig otrygg som kvinna menar du? Hur reagerar dom på det?

Ok ett kontantkort, jag tolkade sig som att du inte lämnade ut något nummer alls.
  • lövet2
    Anonym (Stan Smith) skrev 2018-05-17 13:03:32 följande:
    Men det är ju lustigt nog såna män som enligt min uppfattning de flesta tjejer verkar falla för? Rent biologiskt då.
    Ja, tyvärr. Där kärleken går in går vettet ur!
    Nej, men visst är det en paradox som kan vara svår att hantera.
  • Johnnyorange
    Anonym (!) skrev 2018-05-17 13:57:42 följande:

Jo, men då ska man känna honom väl och veta var man har honom. En stor och stark man med mycket pondus, som jag bara är lätt bekant med, känner jag mig inte särskilt trygg tillsammans med. Får han för sig att han ska ge sig på mig så är jag ju chanslös, och dessutom kommer folk att tro mer på honom än på mig ifall jag berättar efteråt vad han har gjort mot mig. Det i särklass viktigaste för att någon ska kännas trygg är att jag vet att personen vill mig väl.

Precis! Men då handlar det snarare om hur maskuliteten riktas än maskuliteten i sig.
  • Anonym (!)
    gangstah91 skrev 2018-05-17 14:24:10 följande:
    Varför chansa? Borde vara bättre att bli tillsammans med en man som du lätt kan övermanna, istället för att "lita" på att den store inte får fnatt.

En partner kan jag såklart välja fritt men det finns mängder av vardagssituationer där en kvinna kan vara ensam ihop med en man: åka i samma hiss, få skjuts i någons bil, jobba sent på kontoret etc. etc.
  • gangstah91
    Anonym (!) skrev 2018-05-17 17:52:32 följande:

En partner kan jag såklart välja fritt men det finns mängder av vardagssituationer där en kvinna kan vara ensam ihop med en man: åka i samma hiss, få skjuts i någons bil, jobba sent på kontoret etc. etc.
    Fast efter att ha läst denna tråd så känns det som att risken att möta en kvinna bärandes på kniv är större än det motsatta. Så jag tror män bör vara oroligare att möta våld från en kvinna än tvärtom, faktiskt.
  • Anonym (E.)

Det är väl alltid lite riskfylld?Menar när det nån man inte känner?Eller någon man redan känner som inte har alla hästar hemma?

• Akira Öken
    gangstah91 skrev 2018-05-17 18:05:12 följande:

Fast efter att ha läst denna tråd så känns det som att risken att möta en kvinna bärandes på kniv är större än det motsatta. Så jag tror män bör vara oroligare att möta våld från en kvinna än tvärtom, faktiskt.

Hur du känner och hur verkligheten ser ut är, som bekant, helt olika saker.
Svar på tråden Hur rädda är kvinnor för män?