• Anonym (Flyr_till_vichan)

Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.

Jag gör vad jag kan för att ha ett snyggt utseende och har läst på i olika damtidningar för att få en bild av hur kvinnor vill att en riktig och bra man ska vara och se ut.

Men när jag går på stan och ler emot kvinnor ger de mig en blick som om de ser mig bara som smuts och en loser, vilket gradvis sänker mitt humör under dagen.

Är detta mycket ett storstadsfenomen? Jag är född och uppväxt i ett mindre samhälle på "vichan", men flyttade till den större stad jag nu bor i så fort jag hade möjlighet efter att ha gått ut gymnasiet. då jag var väldigt trött på inskränktheten och den bonniga mentaliteten i min hemkommun och för att det knappt fanns några snygga brudar där utan mest WT-skräpbrudar.

Flyttade till denna större stad för att vidga mina vyer, lära känna nya spännande människor, men inte minst för att kunna ragga på snygga brudar. Jag har gymmat i flera år och ser vältränad och muskulös ut, Jag försöker likna kända skådespelare som är favoriter hos många kvinnor och jag är glad och trevlig mot de flesta jag möter. Men blir som sagt inte klok på kvinnornas mentalitet i den här staden. De är liksom kalla och reserverade, ger på sin höjd ifrån sig ett "Hej" och många kvinnor man ser på stan och ler emot tittar nedlåtande på en med näsan i vädret som om man vore helt ovärdig deras uppmärksamhet.

Detta har gjort mig mer och mer nedstämd och jag har börjat dricka allt mer alkohol för att dämpa mina känslor av värdelöshet och deppighet/sorgsenhet.

Det konstiga är att när jag går på stan berusad har jag MYCKET lättare att få kontakt med kvinnor. Det är som om det är två skilda verkligheter. Men inte fan ska en behöva gå omkring och vara full jämt för att lyckas hos brudarna? Då blir man ju med största säkerhet alkoholist och det är väl det jag är på väg att bli nu.

Så nu funderar jag på att flytta till ett mindre samhälle igen, för även om det finns färre snygga brudar där, så är folket mycket trevligare och tillmötesgående och går inte omkring i någon högfärdsdimma.

Vad tycker ni annars jag ska göra? Någon som kan se/märka vad jag eventuellt gör för fel?

• Svar på tråden Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.
    goodgal164 skrev 2018-05-20 15:50:55 följande:

När man som tjej (i alla fall jag) har blivit van av att få dregliga kommentarer och människor som ler som kommer fram och frågar om telefonnummer (99% vill bara ligga med en), en del som till och med inte tar ett nej utan går efter och tjatar, blir det lätt att man drar alla män över en kant. Det är extremt mycket värre i storstan än i småstäder. Och jag förmodar att du mestadels ler mot de tjejer som har ett fint yttre, så det blir ganska uppenbart för tjejer som oss vad du vill. Du har ju uppenbarligen gett det där smajlet pga att du blev attraherad av det yttre.

Det är i alla fall min uppfattning. Sen finns det vi kvinnor som är upptagna också, och min kille skulle bli svartsjuk om jag gick och smajlade mot varenda främmande kille som log mot mig. Så de flesta som snear dig när du glor/ler är nog kvinnor med en annan man i tankarna.

Är du allvarlig när du säger att män faktiskt kommer fram och "dreglar", kommenterar och frågar efter telefonnummer bara sådär när du går på stan? Det har jag själv aldrig sett någon tjej bli utsatt för och min ambition är inte att vara närgången eller på något sätt ofreda utan endast att försöka väcka en nyfikenhet hos dem genom min blotta uppenbarelse. Innan man stadgar sig i ett förhållande kan man väl ändå få leka av sig lite? Det gör ju ni tjejer, men det får vi killar inte ha åsikter om, för till skillnad från oss så är ni kvinnor "frigjorda" när ni bejakar er sexualitet.

Och varför får jag nästan alltid positiv respons från kvinnor när jag är alkoholpåverkad? Kan du förklara det "femonemet"`?

• riboflavin

Problemet är att vi tjejer som många nämnt initialt är mycket skeptiska till män som kollar in oss och ler mot oss, om vi inte själva är ute i svängen för att ragga. På de tider du är ute berusad är nog sannolikheten större att tjejerna du träffar också är ute för att ha kul, och inte på väg till och från jobbet/affären. Storstadsmänniskor i största allmänhet ogillar ju dessutom att folk försöker ta kontakt.

Sen kan det ju också vara så att du när du är berusad inte riktigt uppfattar tjejers avvisande signaler lika lätt och går fram och tar kontakt även med de som du annars backar undan från.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
    Anonym (Sussie) skrev 2018-05-20 16:01:35 följande:

Bor i en storstad men är själv född på landet och oavsett vart du kommer ifrån är du en typ av kille jag undviker så mycket jag bara kan. Din TS och dina svar får dig att verka ungefär lika djup som en vattenpöl. Det är så uppenbart att utseende är det enda du bryr dig om. Du verkar inte vilja ha en flickvän utan snarare ett kuttersmycke du kan visa upp så att andra ska beundra dig. Du har inget intresse av att se tjejerna som människor och lära känna dem. Den desperation vissa har skrivit om här är väldigt uppenbar för tjejer och något som syns lång väg.

Och ja, ALLA tjejer har hela tiden i bakhuvudet att den främmande killen som kommer fram potentiellt är farlig. Det är vad samhället lär oss.

Själv är jag i den fasen att jag vill leka av mig lite innan jag satsar på ett seriöst förhållande. Det gör ju även ni tjejer, men vi killar får inte ha åsikter om att ni är slampiga eller så, eftersom det bara handlar om att ni "bejakar er sexualitet". Varför får inte män åka fittkarusell precis som kvinnor åker kukkarusell? Vad är skillnaden?

Det jag gör nu är att jag "provar mina vingar", dvs jag försöker testa hur många attraktiva tjejer jag lyckas väcka nyfikenhet hos. Det är alltså inget seriöst eller djupt jag är ute efter i nuläget utan det får bli en senare fråga.

Är det så fel, tycker du, och varför?

• Anonym (Nina)

Alltså, håller med övriga här i kommentarerna. Många kvinnor, mig själv inkluderad, blir mycket mera skeptisk när nån random snubbe kommer fram på stan och fånler eller försöker ragga. Spelar ingen roll om just du inte skulle vara ett creep. Vi har redan varit med om hundra creeps innan dig och vill vara på den säkra sidan.

Sen låter du hopplöst desperat och oerhört utseendefixerad. Låter inte speciellt attraktivt att du sedan klassar in kvinnor som "skräp" och "divor". Du gör det verkligen inte lätt för dig själv.

Även om du bara vill "åka fittkarusell" som du så vackert kallar det, skulle jag tro att det kommer fortsätta vara svårt för dig om du fortsätter som du hittills gjort.

Ingen har ifrågasatt ATT du vill leka av dig. Du bara gör det på ett sånt sätt att få kommer nappa. Att du sen vänder dig till alkoholen kommer inte att göra nånting bättre. Var dig själv istället för att "hur samhället säger att man ska vara". Det är en lam ursäkt, och folk kommer att se igenom dig om du låtsas vara någon som du inte är.

• Anonym (Lalle)
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-20 16:11:24 följande:

Själv är jag i den fasen att jag vill leka av mig lite innan jag satsar på ett seriöst förhållande. Det gör ju även ni tjejer, men vi killar får inte ha åsikter om att ni är slampiga eller så, eftersom det bara handlar om att ni "bejakar er sexualitet". Varför får inte män åka fittkarusell precis som kvinnor åker kukkarusell? Vad är skillnaden?

Det jag gör nu är att jag "provar mina vingar", dvs jag försöker testa hur många attraktiva tjejer jag lyckas väcka nyfikenhet hos. Det är alltså inget seriöst eller djupt jag är ute efter i nuläget utan det får bli en senare fråga.

Är det så fel, tycker du, och varför?

Så är det nu för tiden. Kvinnor har massa synpunkter om män, som de dessutom ständigt för fram, men accepterar inga kommentarer om dem själva. Dubbelmoral brukar det kallas. Ofta kryddas det med härskarteknik.

Leta istället utanför stan. Tror att det är en god investering.
  • Anonym (Nej)

Främmande män som ler mot en på stan kan ju vara det vidrigaste som finns. Man blir ju rädd, inte konstigt att du får konstiga blickar tillbaka. Dessutom utstrålar du säkert mycket osäkerhet, desperation och ytlighet.. Tre stora NEJ.

• Anonym (Igenom)
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-20 15:40:57 följande:

Ok, men hur fan ska jag göra då? Det ställs ju så höga krav på män idag så man vet snart inte hur man ska vara. Kanske ska jag bli en sådan där ful hipster och odla helskägg och odla mina egna grönsaker, det verkar ju som om det är attraktivt för kvinnor med män som ser ut som luffare idag.

Jag har fått höra sen barnsben att man lyckas bäst med det mesta om man är välklädd och socialt smidig, men det gäller kanske inte längre?

Har du några tips och råd, du som vet allt?

Du är enormt fokuserad på utseendet, släpp de. Med de menar jag inte att man ska sluta bry sig om det yttre, men det finns gränser. När det nästan enbart är utseendet som är i fokus missar man människor i djupare plan. Du kanske träffar en kvinna som kommer under huden på dig via jobbet, umgänge, hobby, ute på stan eller annan stans men som inte är perfekt till det yttre. Testa om möjligt att fortsätta träffa kvinnan och se vad som händer.

Sedan är det oattraktiv att vara någon man inte är. Att lyssna på vad andra tycker tycker och apa efter istället för att göra något man faktiskt brinner för syns igenom. Jag älskar att min sambo vågar vara sig själv trotts mycket mothugg. Han har en stark vilja precis som jag, även om vi i första ögonblicket faktiskt blev intresserade av varandra pga utseendet är den djupare delen mellan oss sig gjort att vi fortfarande är tillsammans.
  • Anonym (tjej)
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-20 15:09:04 följande:

Och du talar för alla tjejer?

Mer eller mindre.
  • Anonym (Sofia)

Jag är kvinna, uppvuxen i en storstad i grannlandet. Min uppfattning är att svenska kvinnor som flyttar till en storstad får någon slags hybris. Näsan i vädret, tror de är supersnygga och att alla dreglar efter dem. Jag tycker inte svenskor är speciellt vackra men de verkar ha en skev verklighetsuppfattning tyvärr..

Stela och tråkiga, utstrålar ingen kärlek alls utan mer kalla och meningslösa. De vet inte ens om de är kvinnor endel och kallar sig även för hen.

De hade passat bra som kapsylöppnare, de är så stela att man kan öppna en kapsylflaska i arslet på dem. Majoriteten, inte alla såklart. Man blir chockad då man träffar en trevlig svensk kvinna idag, det säger allt.

• Aikido
    Anonym (Sofia) skrev 2018-05-20 17:58:23 följande:
    De hade passat bra som kapsylöppnare, de är så stela att man kan öppna en kapsylflaska i arslet på dem. Majoriteten, inte alla såklart. Man blir chockad då man träffar en trevlig svensk kvinna idag, det säger allt.
    Tar mig friheten att låna det där uttrycket på obestämd tid för framtida bruk. 
Svar på tråden Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.