• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • Issari
    Zandylina skrev 2018-07-21 09:19:40 följande:

Hej lägger till mig här har BIM runt 24/7 e på ÄL+11 idag å mår skit konstigt dem 2 sista dagarna lätt molvärk gör ej ont men störande, vart gasig å lätt kass i magen senaste 2 dagarna, börjat få tunga lätt ömma bröst idag när vakna, lätt förkyld, å illamående haft lite problem med dofter. ÄL enligt appar var 10/7, haft hög temp sen 11/7 å idag en rejäl tempökning nedan följer min tempkurva vad tror ni? Hade negativt gravtest igår men kanske var lite tidigt. Känt mig mkt annorlunda dem sista dagarna fån föregående månader.

Jag känner igen allt det du skriver från cykeln då jag blev gravid (dock med tidigt missfall). Tempökning till 36,9 runt ÄL+10. Doftkänslig, törstig, väldigt ömma bröst. Håller tummarna för dig!

• Zandylina
    Issari skrev 2018-07-21 10:59:57 följande:

Jag känner igen allt det du skriver från cykeln då jag blev gravid (dock med tidigt missfall). Tempökning till 36,9 runt ÄL+10. Doftkänslig, törstig, väldigt ömma bröst. Håller tummarna för dig!

Hej tack för svar håller tummar jag med, ska försöka få köpt ett test idag men får se annars blir det vänta enbart ugh, synd med ditt missfall styrkekram hoppas du lyckas bättre denna gång å lilla pyret stannar kvar då.
  • Grumpycavat
    WanderChild skrev 2018-07-20 16:34:43 följande:
    Heje ja lite så är det, än så länge är det på nivån att man informerar om nör det är ?bra dagar? o han frågar om när man vet om det tagit sig. Men när det väl tar sig så tänker jag att det ska va full involvering! It takes two to tango så båda ska va engagerade o dra sin del av lasset även innan leverans!

Har du inte haft ngn stegring på tempen tidigare som indikerat att äl skett eller hur kommer det sig att det tog lång tid att hitta den? När man läser så låter det lite ?det är bara att? med temp o sekret o grejer men det verkar minsann inte vara så bara! När har du BIM nästa gång?
    Har varit vääääldigt slarvig med NC sen i januari, så vågar inte lite på det. 
    Men nu tar jag tempen varenda morgon kl. 06.30, oavsett dag. Så hoppas på att jag ser något mönster snart igen. 

MEN, något konstigt hände. 
    Idag sa appen att jag hade haft ÄL dag 21 i cykeln. Dvs 6 dagar efter ett SUPERstarkt test på ÄL-sticka. Det kan väl ändå inte stämma?
    För isåfall är det kört för mig den här månaden. 
    BIM på fredag 27/7. Ännu finns hoppet. 
    Hur ser det ut för dig?
  • Issari
    Zandylina skrev 2018-07-21 11:28:32 följande:

Hej tack för svar håller tummar jag med, ska försöka få köpt ett test idag men får se annars blir det vänta enbart ugh, synd med ditt missfall styrkekram hoppas du lyckas bättre denna gång å lilla pyret stannar kvar då.

Försök vänta till BIM med att testa i alla fall! Det är lätt att bli smått tokig om testen är negativa. Jag har fått spökstreck som gör det ännu jobbigare, för en hoppas ju såklart. Tack! Jag hoppas det ska bli något snart. :)
  • Anonym (Syskon)
    Grumpycavat skrev 2018-07-21 11:41:04 följande:

Har varit vääääldigt slarvig med NC sen i januari, så vågar inte lite på det. 

Men nu tar jag tempen varenda morgon kl. 06.30, oavsett dag. Så hoppas på att jag ser något mönster snart igen. 

MEN, något konstigt hände. 

Idag sa appen att jag hade haft ÄL dag 21 i cykeln. Dvs 6 dagar efter ett SUPERstarkt test på ÄL-sticka. Det kan väl ändå inte stämma?

För isåfall är det kört för mig den här månaden. 

BIM på fredag 27/7. Ännu finns hoppet. 

Hur ser det ut för dig?

En fråga Ang NC, stämmer det att metoden inte fungerar om man har flera uppvak per natt? Har funderat på att prova men dottern (8 mån) väcker mig ett par tre gånger varje natt när hon sparkar på mig.
  • Anonym (Syskon)
    Hesge skrev 2018-07-21 01:29:15 följande:

Hej alla!

Helt ny här med konto, har endast läst förut.

Jag och min sambo har bestämt oss för att kicka igång bebisverkstaden efter många års längtan!

Vi bestämde oss för ca knappt 2 veckor sedan och har kört på 8 gånger de senare 10 dagarna.

Däremot har jag problem med att hitta min ÄL denna gång.

Jag har tidigare kört på en app på mobilen och tycker att datumen stämt bra överens med mina klassiska symptom som ömma bröst, magknip och rikligare/genomskinliga flytningar.

Men den här gången har jag knappt märkt av någonting alls.

Vi köpte ÄL-stickor från RFSU som jag testat. Började 2 dagar innnan ÄL enligt appen och ca 10 dagar framåt. Men nada :(

Min menstruationscykel är väldigt ojämn tycker jag. Har varvat mellan 28-32 dagar senaste 8 månaderna, och mensen kan vara mellan 4-7 dagar.

Jag har BIM 27/7 och har haft superömma bröst i några dagar, som jag brukar få 1 vecka innan mens.

Hur ska jag göra med denna ÄL som inte visat skymten av sig? Kan det ha varit så att den kom flera dagar tidigare och att jag missat den?

Är det någon annan som känner igen sig?

Tacksam för svar! ????????

Välkommen!

Jag har själv för första månaden kört med ÄL stickor. Började redan första dagen efter mens och sedan varje dag. Det enda jag såg en dag var ett lite starkare test. Marginellt bara och sedan var det nästan blankt dagen efter. Jag hoppas och tror att det bara betyder att jag har kort stegring.. Kanske har du kort stegring? Vissa har tydligen bara 6 h eller nåt så nästa månad kanske du får testa två ggr per dag? Det tänkte i alla fall jag försöka om det går ihop sig logistikmässigt..
  • WanderChild
    AnonymAB skrev 2018-07-21 10:31:55 följande:

Då var det dagen DET, då jag skulle testa. drömde inatt att det var två skarpa streck som visade på possitivt. Men när jag testade i morse på BIM+1 var det negativt. Såå besviken man blir igen. Då får man hoppa över i Augusti tråden..

Stort lycka till, till er<3

Precis samma för mig! Drömde också om två tydliga streck, men icke, negativt på BIM+1 idag. Får se vad som händer nu, ingen mens i sikte heller..(?)
  • mor till 2 väntan på nr3

Hej allesammans !

Bim imorgon för mig. Tog test imorse för att vi ska på fest ikväll o ville veta, känner mig inte alls gravid och har hela tiden denna gången varit inställd på neg o så var testet oxå neg!

Dock har det bara gått 11 dagar sedan jag hade äl så får se om mensen dyker upp imorgon så på pricken som den brukar..

Har beställt rosenrot bara för o testa inför kommande äl som är beräknad 1/8. Eftersom jag bara har 24 dagars cykel så har jag 2 äl i augusti.. spännande!

Detta var 3e försöket med 3e barnet!

Lycka till för er andra!!

• Grumpycavat
    Anonym (Syskon) skrev 2018-07-21 12:57:46 följande:
    En fråga Ang NC, stämmer det att metoden inte fungerar om man har flera uppvak per natt? Har funderat på att prova men dottern (8 mån) väcker mig ett par tre gånger varje natt när hon sparkar på mig.
    Ingen aning faktiskt. 
    Det bästa är nog att ställa frågan till deras kundservice. 
    Men ja, jag litar inte på NC ännu, och det är ju faktiskt många som fått oönskade graviditeter... Så jag skulle iallafall inte våga använda den för att undvika en graviditet.
  • Anonym (Syskon)
    Grumpycavat skrev 2018-07-21 14:02:22 följande:

Ingen aning faktiskt. 

Det bästa är nog att ställa frågan till deras kundservice. 

Men ja, jag litar inte på NC ännu, och det är ju faktiskt många som fått oönskade graviditeter... Så jag skulle iallafall inte våga använda den för att undvika en graviditet.

Nej det läste jag också! Ja vi försöker få en till och upptäckte att jag antagligen har rätt kort stegring på ÄL-testen så då funderade jag på NC.

Men tack för svar :)
Svar på tråden BIM juli 2018