• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • WanderChild
    Esmes skrev 2018-07-19 22:24:48 följande:

Om du inte har BIM förrän i morgon eller lördag så kan det ju verkligen ha varit för tidigt för att det ska visa något. Lycka till! :)

Tack :)

Jo jag vet men tiden går ju så långsamt, otålig väntan... Rätt osannolikt känns det som att kroppen kommit igång så fort o jämnt efter pillerstopp, men man hoppas ju alltid! Är lite av ett kontrollfreak så det känns sjukt konstigt att plötsligt inte ha kontroll på detta nu, kommer mensen eller inte? När? Hur mkt? Osv... Får vänta o se!
  • Grumpycavat
    WanderChild skrev 2018-07-19 21:32:51 följande:
    Ny här, första försöket efter 16(!) år på p-piller. Tog sista pillret den 19/6, mens 23/6 och sen fick jag lätt molande värk som vandrade från ena till andra sidan en vecka senare och som satt i ca en vecka med rejäl smärtökning den 6/7 så kanske kanske kroppen kickade igång snabbt och jag hade äl då(?). Om så var fallet och jag följer samma cykel som innan p-piller så har jag isf BIM i morgon eller ev lördag. Har haft lite molande värk nån enstaka gång och ömma samt aningen förstorade (inbillning?) bröstvårtor sen några dagar efter misstänkt äl men har förträngt vad mina ?normala? symtom är fram till mensen efter alla år på p-piller...

Tog ett tidigt-test igår morse som va neg o tänkte att nä då är det nog inget eftersom bröstvårtorna även var mindre ömma. Men så nu ikväll när jag var ute och sprang så kände jag hur det ?plaskade till? (ursäkta uttrycket), fick springa in i en buske ;) och se vad som hänt o då hade det kommit rejält med flytningar! Har aldrig någonsin fått så mkt på en gång innan! Så nu blir jag ju fundersam igen... I övrigt har jag varit ovanligt pigg senaste veckan! Somnat sent och vaknat tidigt, 5-6h sömn per natt, brukar annars behöva mina 8h.

Ska ta nytt test på lördag om inte mensen kommit då, vågar inte i morgon... Oavsett hoppas jag det tar sig snabbt då jag innan p-pillerna avskydde mensen som höll på rikligt i 7 dagar. Fick först cyklo-f för att minska flödet men fick efter några år börja på p-piller för att minska och kunna styra det hela lite.
    Hej, 

Vad roligt att du också hittat hit, jag har också precis hoppat in i tråden (Efter att ha varit flitig läsare ett par månader. 

Känner igen mig i din historia. Jag har också haft p-piller i ca 14 år tills jag slutade i Juli 2017. 
    Fortfarande ingen bebis i sikte, men o andra sidan har vi inte försökt särskilt aktivt förrän nu. 
    Håller tummarna för dig. Keep us updated. :)
  • JosHed
    Esmes skrev 2018-07-19 20:40:01 följande:

Har också förstått det som att är det negativt efter BIM så är det kört. I alla fall för de allra flesta. Men visst är det jobbigt att den då inte bara kommer så att man kan sluta hoppas. För dig kan det nog ändå fortfarande bli ett plus :) om du bara är på BIM i dag. Hoppas!

Fortfarande ingen mens i sikte. Har inte heller någon mensvärk som annars brukar vara första tecknet på tant röd. Har dock väldigt ont i ryggen idag, känns som om jag tränat och överansträngt mig samtidigt. Tänkte vänta några dagar till innan jag testar igen, onödigt att slösa test om mensen ändå kommer inom någon dag. Brukar dock vara extremt punktlig. Kanske är skengravid och omedvetet håller uppe mensen av sig själv? Haha oklart xD
  • Sally8585

Hej!! Jag har bim nästa helg, väntan är olidlig! Hihi. Detta blir vårt fjärde och sista barn. Jag är 33 år gammal så det kanske är försent tom ;) Den som lever får se!!

• WanderChild
    Grumpycavat skrev 2018-07-20 09:21:11 följande:

Hej, 

Vad roligt att du också hittat hit, jag har också precis hoppat in i tråden (Efter att ha varit flitig läsare ett par månader. 

Känner igen mig i din historia. Jag har också haft p-piller i ca 14 år tills jag slutade i Juli 2017. 

Fortfarande ingen bebis i sikte, men o andra sidan har vi inte försökt särskilt aktivt förrän nu. 

Håller tummarna för dig. Keep us updated. :)

Hejsan! :)

Ja jag har också följt tråden ett tag men kände till sist att jag behövde skriva av mig lite. Har ingen annan kvinnlig kontakt som jag känner att jag kan/vill prata med i detta stadiet o även om mannen försöker va deltagande så är det ju långt ifrån samma sak, män har ju ingen aning om vad man går igenom under cykeln. O för mkt detaljer har man kanske inte lust att dela med sig av då eftersom man ändå inte riktigt kan få givande feedback.

Hoppas det tar sig snart för er nu när ni börjat försöka på riktigt! Hur snabbt kom din vanliga cykel tillbaka efter pillerstoppet? Använder du ngn metod, typ temp, stickor osv? Jag har haft lite koll på sekretet men märkte inte direkt ngt äl-sekret o började först tempa för ca 1,5v sedan för att se var jag ligger.
  • Grumpycavat
    WanderChild skrev 2018-07-20 10:18:22 följande:
    Hejsan! :)

Ja jag har också följt tråden ett tag men kände till sist att jag behövde skriva av mig lite. Har ingen annan kvinnlig kontakt som jag känner att jag kan/vill prata med i detta stadiet o även om mannen försöker va deltagande så är det ju långt ifrån samma sak, män har ju ingen aning om vad man går igenom under cykeln. O för mkt detaljer har man kanske inte lust att dela med sig av då eftersom man ändå inte riktigt kan få givande feedback.

Hoppas det tar sig snart för er nu när ni börjat försöka på riktigt! Hur snabbt kom din vanliga cykel tillbaka efter pillerstoppet? Använder du ngn metod, typ temp, stickor osv? Jag har haft lite koll på sekretet men märkte inte direkt ngt äl-sekret o började först tempa för ca 1,5v sedan för att se var jag ligger.
    Hej, 
    Härligt att höra. :) 
    Jo, jag håller med dig. Jag har inte heller någon att bolla med eftersom mina vänner antingen redan har barn va de ska, eller inte intresserade av att skaffa barn alls. 
    Därför är det kul att skriva av sig lite här. 
    Och min sambo har noll koll, haha. Han tycker det är bra att jag briefar honom om vilka dagar som är "bra" dagar. 

Jag fick faktiskt regelbunden mens direkt efter pillerstoppet. Det slår på max 1 dag. Så på det sättet är det bra. 
    Använt Natural Cycles, men jag hittade inte min ÄL (trots stickor, temp mm) förrän i april/maj. Och ÄL är några dagar senare än jag tidigare trott. Har äntligen fått utslag på ÄL-stickor. Så antingen har jag inte haft någon ÄL förrän nu, eller så har NC räknat fel. 

Just nu fortsätter jag med NC, tempar och tar ÄL-test. 
    Äter också rosenrot mellan mens-ÄL. 

Håller tummarna för oss båda.
  • Ejjami
    Vicki89 skrev 2018-07-19 21:35:23 följande:

Hur har det gått för dig Ejjami, testade du idag?

Jag är så nervös inför lördag!

Haha! Livets oberäknelighet... Jag fick mens den morgonen så jag hade räknat fel. Men vi hade i alla fall sex då också så det tog sig bara inte. :(

Ser fram emot augusti dock :)

Hur går det för dig?
  • Esmes

Lämnar tråden. Mensen kom med besked när den väl kom. 5 dagar efter BIM. Känns verkligen jobbigt just nu.

Lycka till ni som är kvar!

• WanderChild
    Esmes skrev 2018-07-20 16:22:06 följande:

Lämnar tråden. Mensen kom med besked när den väl kom. 5 dagar efter BIM. Känns verkligen jobbigt just nu.

Nej vad tråkigt! Så sjukt frustrerande när den gör så! Bättre lycka nästa månad!!
  • Grumpycavat
    Esmes skrev 2018-07-20 16:22:06 följande:

Åh så tråkigt. 
    Så många dagar sent också. 

Håller tummarna för Augusti. Kämpa på. 
Svar på tråden BIM juli 2018