• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • WanderChild
    Grumpycavat skrev 2018-07-20 10:37:27 följande:

Hej, 

Härligt att höra. :) 

Jo, jag håller med dig. Jag har inte heller någon att bolla med eftersom mina vänner antingen redan har barn va de ska, eller inte intresserade av att skaffa barn alls. 

Därför är det kul att skriva av sig lite här. 

Och min sambo har noll koll, haha. Han tycker det är bra att jag briefar honom om vilka dagar som är "bra" dagar. 

Jag fick faktiskt regelbunden mens direkt efter pillerstoppet. Det slår på max 1 dag. Så på det sättet är det bra. 

Använt Natural Cycles, men jag hittade inte min ÄL (trots stickor, temp mm) förrän i april/maj. Och ÄL är några dagar senare än jag tidigare trott. Har äntligen fått utslag på ÄL-stickor. Så antingen har jag inte haft någon ÄL förrän nu, eller så har NC räknat fel. 

Just nu fortsätter jag med NC, tempar och tar ÄL-test. 

Äter också rosenrot mellan mens-ÄL. 

Håller tummarna för oss båda.

Heje ja lite så är det, än så länge är det på nivån att man informerar om nör det är ?bra dagar? o han frågar om när man vet om det tagit sig. Men när det väl tar sig så tänker jag att det ska va full involvering! It takes two to tango så båda ska va engagerade o dra sin del av lasset även innan leverans!

Har du inte haft ngn stegring på tempen tidigare som indikerat att äl skett eller hur kommer det sig att det tog lång tid att hitta den? När man läser så låter det lite ?det är bara att? med temp o sekret o grejer men det verkar minsann inte vara så bara! När har du BIM nästa gång?
  • Vicki89
    Ejjami skrev 2018-07-20 11:30:08 följande:

Haha! Livets oberäknelighet... Jag fick mens den morgonen så jag hade räknat fel. Men vi hade i alla fall sex då också så det tog sig bara inte. :(

Ser fram emot augusti dock :)

Hur går det för dig?

Neeej, vad tråkigt! Men vi kanske ses i augusti-tråden, vem vet... Jag väntar på BIM fortfarande, ska ha mens på söndag eller måndag enligt mina beräkningar, men hoppas såklart på att det inte blir så. Testar nog på lördag eller söndag. :)
  • Enmsik

Hoppar in här. Har ätit provera cykeldagar 10-25 och blödningen efter tabletterna skulle kommit i måndags. Hade dock en blödning på en dag i lördags med start som en brun flytning i fredags eftermiddag (för en vecka sedan). Inväntade resten men kom inget mer och fortfarande inget. Så nu hoppas jag på nidblödning och att jag får plussa i helgen. Tempen håller sig hyfsat hög och öm i brösten sedan i måndags så förhoppningarna är höga nu. Annars är det bara att ta nya tag. Tippar på BIM söndag eller måndag men det återstår att se. :)

• Hesge

Hej alla!

Helt ny här med konto, har endast läst förut.

Jag och min sambo har bestämt oss för att kicka igång bebisverkstaden efter många års längtan!

Vi bestämde oss för ca knappt 2 veckor sedan och har kört på 8 gånger de senare 10 dagarna.

Däremot har jag problem med att hitta min ÄL denna gång.

Jag har tidigare kört på en app på mobilen och tycker att datumen stämt bra överens med mina klassiska symptom som ömma bröst, magknip och rikligare/genomskinliga flytningar.

Men den här gången har jag knappt märkt av någonting alls.

Vi köpte ÄL-stickor från RFSU som jag testat. Började 2 dagar innnan ÄL enligt appen och ca 10 dagar framåt. Men nada :(

Min menstruationscykel är väldigt ojämn tycker jag. Har varvat mellan 28-32 dagar senaste 8 månaderna, och mensen kan vara mellan 4-7 dagar.

Jag har BIM 27/7 och har haft superömma bröst i några dagar, som jag brukar få 1 vecka innan mens.

Hur ska jag göra med denna ÄL som inte visat skymten av sig? Kan det ha varit så att den kom flera dagar tidigare och att jag missat den?

Är det någon annan som känner igen sig?

Tacksam för svar! ????????

• Rhubarb
    Hesge skrev 2018-07-21 01:29:15 följande:

Hej alla!

Helt ny här med konto, har endast läst förut.

Jag och min sambo har bestämt oss för att kicka igång bebisverkstaden efter många års längtan!

Vi bestämde oss för ca knappt 2 veckor sedan och har kört på 8 gånger de senare 10 dagarna.

Däremot har jag problem med att hitta min ÄL denna gång.

Jag har tidigare kört på en app på mobilen och tycker att datumen stämt bra överens med mina klassiska symptom som ömma bröst, magknip och rikligare/genomskinliga flytningar.

Men den här gången har jag knappt märkt av någonting alls.

Vi köpte ÄL-stickor från RFSU som jag testat. Började 2 dagar innnan ÄL enligt appen och ca 10 dagar framåt. Men nada :(

Min menstruationscykel är väldigt ojämn tycker jag. Har varvat mellan 28-32 dagar senaste 8 månaderna, och mensen kan vara mellan 4-7 dagar.

Jag har BIM 27/7 och har haft superömma bröst i några dagar, som jag brukar få 1 vecka innan mens.

Hur ska jag göra med denna ÄL som inte visat skymten av sig? Kan det ha varit så att den kom flera dagar tidigare och att jag missat den?

Är det någon annan som känner igen sig?

Tacksam för svar! ????????

Hej!

Kul att vi är fler nya :)

Kan det vara så att du missat stegringen? Annars är det helt normalt att ÄL uteblir ett par gånger om året. Isåfall får ni prova igen nästa månad :) eller har ni tur att det tog sig!

Jämfört med mig tycker jag din menscykel är hyfsat regelbunden, min har under det senaste året pendlat allt mellan 29 till 50 dagar. Har precis börjat med Apiforce i förhoppning att mensen ska jämna till sig lite. Vet precis hur frustrationen över att inte hitta ÄL känns, och är glad att jag denna månaden för första gången någonsin fick supertydliga symptom som passade bra överens med temperaturstegringen. 10:e försöket för oss, 29/7 får visa om det tog sig eller ej :)
  • WanderChild

Tog ett tidig-test nu i morse som visade neg. Min temp har även gått ner ca 0,1 sen igår (-0,3 sen förrgår). Är på BIM eller ev BIM+1 idag. Känner dock ingen mensvärk heller just nu så har ingen aning om vad jag ska tro??? Kanske hade jag ingen äl då jag trodde. Nu känns det sjukt märkligt att inte ha en aning om vad som kommer hända. Semester denna veckan så vill ju gärna veta av lite om mensen tänkt dyka upp helt plötsligt eller inte.

• Zandylina

Hej lägger till mig här har BIM runt 24/7 e på ÄL+11 idag å mår skit konstigt dem 2 sista dagarna lätt molvärk gör ej ont men störande, vart gasig å lätt kass i magen senaste 2 dagarna, börjat få tunga lätt ömma bröst idag när vakna, lätt förkyld, å illamående haft lite problem med dofter. ÄL enligt appar var 10/7, haft hög temp sen 11/7 å idag en rejäl tempökning nedan följer min tempkurva vad tror ni? Hade negativt gravtest igår men kanske var lite tidigt. Känt mig mkt annorlunda dem sista dagarna fån föregående månader.

• AnonymAB
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-07-19 15:33:18 följande:

Tack :)

Jag har också tyckt att jag har haft en massa symptom innan. Men den här månaden har jag varit stenhård med att intala mig att allt är inbillning. Stickningarna i livmodern har jag dock aldrig haft innan så det var något nytt.

Idag har jag mensvärk men inget annat.

Brösten är som vanligt och aptiten med.

Håller tummarna för dig :)

Då var det dagen DET, då jag skulle testa. drömde inatt att det var två skarpa streck som visade på possitivt. Men när jag testade i morse på BIM+1 var det negativt. Såå besviken man blir igen. Då får man hoppa över i Augusti tråden..

Stort lycka till, till er<3
  • Anonym (Försök 3)
    AnonymAB skrev 2018-07-21 10:31:55 följande:

Då var det dagen DET, då jag skulle testa. drömde inatt att det var två skarpa streck som visade på possitivt. Men när jag testade i morse på BIM+1 var det negativt. Såå besviken man blir igen. Då får man hoppa över i Augusti tråden..

Stort lycka till, till er<3

Vet hur besvikelsen känns!

Lycka till i augusti :)
  • Hesge
    Rhubarb skrev 2018-07-21 06:51:54 följande:

Hej!

Kul att vi är fler nya :)

Kan det vara så att du missat stegringen? Annars är det helt normalt att ÄL uteblir ett par gånger om året. Isåfall får ni prova igen nästa månad :) eller har ni tur att det tog sig!

Jämfört med mig tycker jag din menscykel är hyfsat regelbunden, min har under det senaste året pendlat allt mellan 29 till 50 dagar. Har precis börjat med Apiforce i förhoppning att mensen ska jämna till sig lite. Vet precis hur frustrationen över att inte hitta ÄL känns, och är glad att jag denna månaden för första gången någonsin fick supertydliga symptom som passade bra överens med temperaturstegringen. 10:e försöket för oss, 29/7 får visa om det tog sig eller ej :)

Halloj!

Kanske det, jag börjar nästan tro det. Men konstigt tycker jag då jag alltid känner av den annars. Kroppens mysterium. Har inget minne alls om hur veckan innan vi bestämde oss var.

Jag har köpt RFSU graviditetstest testa tidigt, som man kan börja testa med idag, 6 dagar före BIM. Har dock redan ställt in mig på negativt svar.

Vad jobbigt med så oregelbunden menstruationscykel. Hoppas att Apiforce hjälper och att di får igång verkstaden :)
Svar på tråden BIM juli 2018